امتیاز
5 / 0.0
خرید الکترونیکی (EPUB)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 24,000
خرید چاپی
70,000
10%
ت 63,000
نظر شما چیست؟

کتاب ره نامه 26 اخلاق و تربیت، بیست و ششمین کتاب مجموعه ره نامه، نوشته ی آیت الله عظمی خامنه ای می باشد. مجموعه کتاب ره نامه به کوشش معاونت پژوهش و آموزش موسسه‌ی پژوهشی فرهنگی انقلاب اسلامی گردآوری شده است و در انتشارات انقلاب اسلامی منتشر شده است.

معرفی کتاب ره نامه 26 اخلاق و تربیت

ره نامه مجموعه‌ای است شامل چهل دفتر که مبانی، ارزش‌ها و اصول اسلام ناب محمّدی(ص) را با توجّه به نیازها، پرسش‌ها و چالش‌های دوران معاصر تبیین می‌کند و از خلال دیدگاه‌های اندیشمندانه و ژرف‌نگر حضرت آیت‌الله‌العظمی خامنه‌ای (مدّظلّه‌العالی)، به ترسیم اندیشه و سلوک یک جوان مؤمن انقلابی می‌پردازد. جلد 26 ره نامه به مباحثی چون اخلاق و تربیت از منظر مقام عظمی ولایت پرداخته است.

خلاصه کتاب ره نامه 26 اخلاق و تربیت

دردها دوا نمی شود، الّا با این که این خصیصه ی شیطانی از بین برود. کسی بخواهد درد خودش را شخصاً دوا کند، باید این خصیصه را از بین ببرد؛ باید ریاضت بکشد و خودش را بزرگ حساب نکند؛ نگوید من عالمم، نگوید من خودم مقدّس هستم _ چنانچه ملائکه می گفتند _ نگوید من ثروتمندم، نگوید من زاهدم، نگوید من عارفم، نگوید من موحّدم. در هر یک از این ها، ولو آن علم اعلایی که علم فلسفه یا عرفان است، اگر این خصیصه ی شیطانی باشد، حجاب است؛ «الْعِلْمُ حِجابُ الاکْبَر». و اگر کسی بخواهد معالجه کند خودش را، باید این خصیصه را به آن توجّه بکند و بسیار مشکل است معارضه با این خصیصه. اگر بخواهد کسی تهذیب بشود، با علم تهذیب نمی شود؛ علم انسان را تهذیب نمی کند. گاهی علم، انسان را به جهنّم می فرستد؛ گاهی علمِ توحید انسان را به جهنّم می فرستد؛ گاهی علمِ عرفان انسان را به جهنّم می رساند؛ گاهی علمِ فقه انسان را به جهنّم می فرستد؛ گاهی علمِ اخلاق انسان را به جهنّم می فرستد. با علم درست نمی شود. تزکیه می خواهد _ «یُزَکّیهِمْ»_ تزکیه مقدّم است بر همه چیز.
کتاب ره نامه 26 اخلاق و تربیت، دارای 10 فصل با عناوین زیر می باشد:
فصل اوّل: جایگاه و اهمّیّت تربیت 
فصل دوّم: تربیت دینی در عرصه های مختلف 
فصل سوّم: عوامل فردی مؤثّر در تربیت 
فصل چهارم: عوامل خانوادگی مؤثّر در تربیت 
فصل پنجم: اخلاق حرفه ای 
فصل ششم: خودسازی اخلاقی 
فصل هفتم: اخلاق خانوادگی 
فصل هشتم: اخلاق اجتماعی 
فصل نهم: راهبردها و ابزارهای تحقّق و توسعه ی اخلاق 
فصل دهم: انقلاب اسلامی زمینه ساز تربیت اخلاقی 

برشی از متن کتاب اخلاق و تربیت ره نامه 26

مثل دو نفر شریک، مثل دو نفر رفیق
ما دیده بودیم که گاهی مرد، زن را موجود درجه ی دو حساب میکرد! امّا موجود درجه ی دو نداریم. هر دو مثل هم هستند، هر دو از حقوق برابری در زمینه ی امور زندگی _ مگر در جاهایی که خدای متعال بین زن و مرد فرقی گذاشته که آن هم روی مصلحتی است و به نفع مرد و به ضرر زن هم نیست _ برخوردارند. باید مثل دو نفر شریک، مثل دو نفر رفیق، در خانه با هم زندگی کنند.

خرید کتاب ره نامه 26 اخلاق و تربیت

نسخه چاپی کتاب ره نامه 26 اخلاق و تربیت را می توانید از طریق سایت و یا نرم افزار فراکتاب سفارش داده و با تخفیف خریداری کنید.

دانلود کتاب اخلاق و تربیت جلد 26 ره نامه 

کتاب ره نامه 26 اخلاق و تربیت را می توانید از طریق نرم افزار فراکتاب دانلود کرده و سپس آن را در کتابخوان مطالعه کنید.

مشخصات کتاب ره نامه 26 اخلاق و تربیت را در جدول ذیل ملاحظه بفرمایید.

مشخصات
ناشر: انقلاب اسلامی
نویسنده: آیت الله سید علی خامنه ای 
تعداد صفحه: 144
موضوع: اخلاق، اخلاق و تربیت از دیدگاه مقام معظم رهبری
قالب: الکترونیک و چاپی با تخفیف
صفحات کتاب :
144
کنگره :
‏‫‬‮‭DSR۱۶۹۲‬‬
دیویی :
‏‫‬‭۹۵۵/۰۸۴۴‬‬
کتابشناسی ملی :
9382573
شابک :
9786227491975
سال نشر :
1402

کتاب های مشابه اخلاق و تربیت