امتیاز
5 / 0.0
خرید الکترونیکی (EPUB)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 25,000
خرید چاپی
75,000
10%
ت 67,500
نظر شما چیست؟

کتاب ره نامه 17 عدالت هفدهمین کتاب مجموعه ره نامه، نوشته ی آیت الله عظمی خامنه ای می باشد. مجموعه کتاب ره نامه به کوشش معاونت پژوهش و آموزش موسسه‌ی پژوهشی فرهنگی انقلاب اسلامی گردآوری شده است و در انتشارات انقلاب اسلامی منتشر شده است.

معرفی کتاب ره نامه 17 عدالت

همه ی این شعارهای بزرگ مثل آزادی و استقلال قیودی دارند و آنچه هیچ قیدی ندارد، عدالت است. عدالت به  طور مطلق مورد نیاز و مورد مطالبه ی جامعه است. 
عدالت و عدل، مهم ترین ارزش در جامعه است: «بِالْعَدْلِ قامَتِ السَّماواتُ وَ الاَرْضُ»؛ آسمان و زمین به عدالت وابسته است؛ نظام اجتماعی هم به عدالت وابسته است. اگر عدالت نباشد، هیچ چیز در جامعه نیست. در یک جامعه ی آزاد _ حتّی آزاد به همان سبک آمریکایی _ اگر عدالت نباشد _ که در آنجاها نیست و همان آزادی هم به نفع یک طبقه و علیه یک طبقه خواهد بود _ چند نفر سفیدپوست یک نفر سیاه پوستِ معلول را از روی ویلچر برمیدارند و به اتومبیل خودشان میبندند، به بیابانها میبرند و روی زمین میکِشند! بالاخره آزادی است دیگر! عدالت که نباشد، امنیّت هم در خدمت طبقه ی مرفّه و برخوردار و سوءاستفاده چی است. اگر عدالت نباشد، همه ی خیرات به یک طرف میرود.
ره نامه مجموعه‌ای است شامل چهل دفتر که مبانی، ارزش‌ها و اصول اسلام ناب محمّدی(ص) را با توجّه به نیازها، پرسش‌ها و چالش‌های دوران معاصر تبیین می‌کند و از خلال دیدگاه‌های اندیشمندانه و ژرف‌نگر حضرت آیت‌الله‌العظمی خامنه‌ای(مدّظلّه‌العالی)، به ترسیم اندیشه و سلوک یک جوان مؤمن انقلابی می‌پردازد.
کتاب عدالت ره نامه 17 مفصل در بحث عدالت، نظریات مقام معظم رهبری را آورده است.

خلاصه کتاب عدالت ره نامه 17

هر کس قیام کرد برای اقامه ی عدل، سیلی خورد. ابراهیم خلیل اللَّه چون قیام کرد برای عدالت، سیلی خورد و او را به آتش انداختند. از صدر عالم تا حالا تاوان این چیزهایی که برای عدالت، برای حکومت عدل بوده است، این تاوان را پرداخته اند و باید هم  بپردازند؛ هر وقت به یک نحو... این مسئله مسئله ای بوده است که در تمام ایّام، در تمام دنیا، از صدر عالم تا حالا بوده و تا آخر هم خواهد بود که هر کس قیام کرد برای اینکه عدالت ایجاد کند، حکومت عدل ایجاد کند، سیلی خورده. پس ما گله ای نداریم که چون قیام کردیم برای اقامه ی عدل، برای حکومت عدل، برای حکومت اسلامی، سیلی بخوریم. ما باید زیادتر سیلی بخوریم. آن وقت یک نحو بوده، حالا نحو دیگری بوده. امّا در اینکه تاوان را باید پس بدهیم، مثل هم است. ابراهیم خلیل اللَّه تاوان را پس داد، موسای کلیم اللَّه داد و رسول خدا داد و امیرالمؤمنین آن همه شدّت کشید و ائمّه ی ما آن قدر سختی کشیدند؛ برای اینکه آنها همه در نظر داشتند که حکومت عدل ایجاد کنند.
ره نامه عرصه ی گسترده ای از موضوعات گوناگون را در بر میگیرد که در زندگی فردی، خانوادگی و اجتماعی جوانان مورد نیاز است و میتواند شاکله ی فکری و رفتاری آنان را ترسیم کند. جلد 17 این مجموعه با نام عدالت دربردارنده 10 فصل با عناوین زیر می باشد:
فصل اوّل: عدالت چیست؟
فصل دوّم: مبانی عدالت اجتماعی
فصل سوّم: اهداف و نتایج تحقّق عدالت اجتماعی
فصل چهارم: چالشهای جمهوری اسلامی در تحقّق عدالت
فصل پنجم: بسترها و زمینه های تحقّق عدالت
فصل ششم: چگونگی تحقّق عدالت اجتماعی
فصل هفتم: عدالت خواهی و عدالت پذیری
فصل هشتم: عدالت و پیشرفت
فصل نهم: کارنامه ی جمهوری اسلامی در تحقّق عدالت
فصل دهم: انقلاب اسلامی و عدالت

برشی از متن کتاب ره نامه 17 عدالت

دشواری تحقّق عدالت
عدالت، مقوله ای است که امروز جمهوری اسلامی، مخاطب به آن است. البتّه عدالت کامل و مطلق، چیزی نیست که در ظرف دو سال و پنج سال و ده سال، به وسیله ی انسان های ناقصی از قبیل ما استقرار یابد. عدالت، مقوله ی بسیار دشواری است. عدالت، بسیار صعب الوصول و مشکل است. جامعه باید از لحاظ اخلاقی ساخته شود، تا بتوان عدالت کامل را در آن اجرا کرد. 
فلسفه ی نظام جمهوری اسلامی این است که بتواند همچنان که اسلام از مسئولان، انسانها و ملّتها خواسته است، در میان مردم، هم عدالت، هم اخلاق، هم معنویّت و هم رفاه مادّی را به وجود آورد.

خرید ره نامه 17 عدالت

نسخه چاپی کتاب ره نامه 17 عدالت را می توانید از طریق سایت و یا نرم افزار فراکتاب سفارش داده و با تخفیف خریداری کنید.

دانلود کتاب عدالت جلد 17 ره نامه

کتاب عدالت جلد 17 ره نامه را می توانید از طریق نرم افزار فراکتاب دانلود کرده و سپس آن را در کتابخوان مطالعه کنید.

مشخصات کتاب عدالت جلد 17 ره نامه را در جدول ذیل ملاحظه بفرمایید.

مشخصات
ناشر: انقلاب اسلامی
نویسنده: آیت الله سید علی خامنه ای 
تعداد صفحه: 156
موضوع: دین پژوهی، عدالت از دیدگاه مقام معظم رهبری
قالب: الکترونیک و چاپی با تخفیف
صفحات کتاب :
156
کنگره :
1402 7ت2خ/ 295/ 102BP
دیویی :
297/18
کتابشناسی ملی :
3902004
شابک :
9786227491883
سال نشر :
1402

کتاب های مشابه عدالت