امتیاز
5 / 0.0
خرید الکترونیکی (PDF)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 8,000
نظر شما چیست؟

معرفی کتاب مشکات دل؛ درس گفتارهای سلوکی

کتاب «مشکات دل؛ درس گفتارهای سلوکی» نوشتۀ محمدصالح کمیلی خراسانی، مراحل عملی حکمت و وقوف را با زبانی ساده و روان شرح داده است. اثر حاضر درس گفتارهای سلوکی و عرفانی آیت‌الله کمیلی خراسانی در شرح کتاب المطالب السلوکیه است که به زبان محاوره تحریر شده و با نظارت خود ایشان عرضه شده است. کتاب پیش رو مشتمل بر 50 مطلب و یک بخش کتابنامه است. با مطالعۀ این اثر به شناخت فضیلت و کمال آنگونه که نویسندۀ فاضل این اثر می‌خواهد، خواهیم رسید. خواننده حس خوب این کتاب را با مطالعۀ همان فصول ابتدایی درخواهد یافت. حالات نیک و شناخت بدی‌ها به مخاطب آگاهی و آرامش می‌دهد و او را به سمت اندیشیدن، کرامت اخلاق و مکاشفۀ وجود فرا می‌خواند.


برشی از کتاب مشکات دل؛ درس گفتارهای سلوکی

اگر بلایی به سالک رو کند نباید از آن فرار کند، بلکه ناگزیر باید به آن راضی باشد تا به تدریج از او برطرف شود. و اگر گشایش و شادمانی به او روی کند، نباید به آن دل ببندد، چرا که بلا هنگامی که سالک از آن فرار کند به تلخی مبدل می‌شود و سرور هنگامی که سالک به آن مغرور شود، به بلایی علیه سالک تبدیل می‌گردد.

امام صادق (ع) می‌فرماید: «اگر مؤمن می‌دانست که از تحمل مصائب چه چیزی برای او ذخیره شده است، می‌خواست که گوشت و جسم او را با قیچی‌ها تکه‌تکه کنند».

کتابشناسی ملی :
3838516
شابک :
‫‭978-964-304-670-5
سال نشر :
1394
صفحات کتاب :
530
کنگره :
‏‫‬‭BP۲۸۸/۳‏‫‬‮‭/ک۸۵م۶۰۲۳۸ ۱۳۹۴
دیویی :
‏‫‬‭‬‮‭۲۹۷/۸۴

کتاب های مشابه مشکات دل