امتیاز
5 / 0.0
خرید الکترونیکی (PDF)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 200,000
خرید چاپی
400,000
10%
ت 360,000
نظر شما چیست؟

معرفی کتاب عملیات سیا پس از انقلاب

کتاب عملیات سیا پس از انقلاب نوشتۀ محمد کفاش، روایتی مستند از چهار دهه نفوذ و تأثیرگذاری سازمان جاسوسی آمریکا در ایران است. در این پژوهش نگارنده رخدادها و اتفافات در طول تاریخ جمهوری اسلامی را که نقش سازمان سیا در آن مشهود است، به‌گونه‌ای موشکافانه همراه با ذکر نام افراد و اسامی مأموران آمریکایی یا جاسوسان و مرتبطان ایرانی به رشتۀ تحریر درآورده و از این جهت که تمرکز کتاب بر اقدامات و روش‌های سیا بوده، نه مجموع دستگاه‌های آمریکا، نوآوری قابل توجهی دارد.

نویسنده در این اثر، با استفاده از اسناد و مدارک منتشر شده، چگونگی نفوذ سیا در ایران را مورد واکاوی قرار می‌دهد. وی به دنبال اثبات این است که نشان دهد سازمان سیا از طریق ابزارهای مختلف جاسوسی، تبلیغات و تحریک، در تلاش است بر سیاست، اقتصاد، فرهنگ و امنیت ایران تأثیر بگذارد. اثر حاضر، روایتی تکان‌دهنده از دخالت‌های آمریکا در ایران است. تصاویر و شخصیت‌شناسی کتاب، جذابیت زیادی برای خواننده دارد و مخاطب را با نفوذ و راهبرد آمریکا در قبال ایران همراه می‌کند. به علاوه، خشک و بی‌روح نبودن کتاب از ویژگی‌های قابل توجه این اثر است.

برشی از کتاب عملیات سیا پس از انقلاب

ایالات متحدۀ آمریکا، یکی از مهم‌ترین بازیگران عرصۀ بین‌المللی است که طی دهه‌های اخیر، همواره خود را رهبر جهان آزاد! معرفی کرده است و به دنبال بسط قدرت خود در سراسر جهان بوده است. ایران نیز تا پیش از انقلاب اسلامی، یکی از شرکای اصلی آمریکا در امور منطقه‌ای خاورمیانه به شمار می‌آمد، تا جایی که در عمل، مفهوم ژاندارم منطقه با ایران همخوانی ملموسی پیدا کرد.

با پیروی انقلاب شکوهمند اسلامی، مناسبات مذکور دچار تغییرات بنیادین شد و روابط ایران و آمریکا شکلی دگرگون یافت.

کنگره :
‏‫‬‬‮‭‬‮‭E۱۶۹/۱۲
دیویی :
327
کتابشناسی ملی :
9216492
شابک :
978-964-304-992-8
سال نشر :
1402
صفحات کتاب :
808

کتاب های مشابه عملیات سیا پس از انقلاب