نظر شما چیست؟

در میان 124هزار پیامبری که خداوند مبعوث کرد پنج پیامبر به عنوان انبیاء اولوالعزم الهی شناخته می‌شوند که مقام و منزلتی بیش از دیگران دارند. مجموعه کتاب پیامبران اولوالعزم به زندگی 5 پیامبر اولوالعزم پرداخته است.

معرفی کتاب‌های مجموعه ۵ جلدی پیامبران اولوالعزم

در میان 124هزار پیامبری که خداوند مبعوث کرد پنج پیامبر به عنوان انبیاء اولوالعزم الهی شناخته می‌شوند که مقام و منزلتی بیش از دیگران دارند. خداوند برگزیدگان خود را از جنس همان مردمی قرار داد تا که بنا بود هدایت شوند. اگر خداوند به جای انسان فرشته یا جنی را به عنوان رسول خود انتخاب می‌نمود هدایت یا از روی ترس بود و یا اینکه برای سرپیچی از فرمان الهی بهانه‌ای داشتند.

اما رسولان الهی خود در خط مقدم عمل به فرامین الهی بودند و با زندگی و کردار خود نشان می‌دادند که طی کردن طریق خداوند ممکن است و انسانی که در همین دنیا زندگی می‌کند، می‌خورد و می‌خوابد می‌تواند با بندگی خدا به بالاترین درجات برسد. مسلم ناصری که یکی از پرکارترین و باسابقه‌ترین نویسندگان ادبیات دینی برای کودکان است تلاش کرده در قالب پنج قصه کوتاه و شیرین زندگی پنج پیامبر اولوالعزم الهی که هرکدام سرنوشتی جالب و درس آموز دارند را تعریف کند. حاصل این کار مجموعه مثل ما مثل ماه در پنج جلد شده است.

خلاصه مجموعه کتاب پیامبران اولوالعزم

کتاب پیامبر هزار و یک درخت

آقای مسلم ناصری، زندگی حضرت نوح(ع) را در داستان‌های زیبا و جذاب کتاب «پیامبر هزار و یک درخت» نوشته اند. این کتاب اولین جلد از مجموعه پیامبران اولوالعزم است.
پیامبری که برای هدایت مردم نهصد و پنجاه سال آئین الهی را تبلیغ کرد و کمتر از صد نفر به او ایمان آوردند. سرانجام قومش را نفرین کرد و خداوند عذابش را بر این قوم مسجل کرد. مردم دیدند پیرمرد دو هزار ساله در سرزمینی خشک شروع به ساختن کشتی می‌کند اما خبر نداشتند که بسیار زود قرار است در سیلاب خشم الهی غرق شوند. این ماجرای حضرت نوح (ع) است که مسلم ناصری قصه‌اش را به شکلی شیرین و خواندنی برای کودکان نوشته است. 

کتاب پیامبر تبر آتشین

کتاب پیامبر تبر آتشین نوشته ی مسلم ناصری، یکی از پنج جلد مجموعه کتاب پیامبران اولوالعزم می باشد و توسط نشر جمال منتشر شده است. کتاب پیامبر آتشین به روایت زندگی حضرت ابراهیم (ع) پرداخته است و به زبان کودکانه و شیرین داستان هایی را بیان می کند.
حضرت ابراهیم (ع) در جامعه‌ای رشد پیدا کرد که فرقه و خدا فراوان بود. او با هرکدام از این گروه‌ها همراه شد اما چون فطرت پاک خود را با تعصب و جهل آلوده نکرده بود متوجه اشتباهات و تناقضات هرکدام از این دین‌های ساختگی شده بود. او امتحانات بسیار سختی را در زندگی از سر گذراند و با موفقیت در این امور به یکی از بزرگترین فرستادگان الهی بدل گشت.

کتاب پیامبر اژدهای چوبی

پادشاهی ظالم که خود را خدای جهان می‌دانست و هر ستمی را بر مردمش روا می‌داشت خواب می‌بیند که تاج و تختش به دست پسری نابود می‌گردد پس دستور می‌دهد تمام پسران نوزاد بکشند غافل از اینکه آن پسر قرار است در قصر خودش بزرگ شود. پسری که چند سال بعد با معجزاتی شگفت و محیرالعقول به کاخش برمی‌گردد و بنی اسرائیل را با خود همراه می‌سازد. حضرت موسی (ع) یکی از شگفت انگیزترین ماجراها را در میان پیامبران دارد.
کتاب پیامبر اژدهای چوبی داستان زندگی حضرت موسی (ع) می باشد که با تصویرگری های بسیار زیبا برای کودکان بسیار جذاب است.
این کتاب از چند داستان با عناوین زیر تشکیل شده است:
پسر آب، آغوش مادر، فرار از قصر، بره ناقلا و پیامبر خدا، اژدهای چوبی، کاش مادر زنده بود، قدم زدن کف دریا، عصای موسی

کتاب پیامبر شفابخش

نوزادی تازه به دنیا آمده از مادرش که با معجزه‌ای الهی باردار شده دفاع می‌کند. او در آینده پیامبری می‌شود که در مقابل عالمان دین به انحراف رفته یهود می‌ایستد و با ساده‌زیستی مردم مستضعف را با خود همراه می‌سازد اما دشمنان خدا او را به صلیب می‌کشند. قصه‌ی حضرت مسیح قصه‌ی پیامبر مهربانی است که مرده را زنده کرد.
کتاب پیامبر شفابخش به روایت زندگی حضرت عیسی(ع) با زبان کودکانه و تصویرگری زیبای رضا مکتبی پرداخته است.

کتاب پیامبر گل سرخ

در بدوی‌ترین سرزمین جهان که مردمش با پست‌ترین فرهنگ و سنت زندگی می‌کردند خداوند آخرین پیامبرش را با معجزه کتاب فرستاد. حضرت محمد(ص) که تمام کننده دین خداوند است آئین اسلام را به کمالی رساند که تا روز قیامت پاسخگوی تمام نیازها و مشکلات انسان‌ها خواهد بود. او آمده بود تا جهان را به جایی زیستن تبدیل کند و از خارها گل سازد.
پیامبر خوبی ها، پیامبر مهربانی ها و پیامبر گل سرخ القابی است که به آخرین پیامبر خدا در زمین نسبت می دهند و این کتاب زندگی ایشان را با بیانی زیبا و تصویرگری جذاب برای کودکان روایت می کند.

دانلود مجموعه ۵ جلدی پیامبران اولوالعزم

علاقه مندان به کتاب های کودک و نوجوان می توانند با مراجعه به نرم افزار فراکتاب هرکدام از کتاب های این مجموعه را به صورت الکترونیکی خریداری کرده و در خود فراکتاب مطالعه نمایند.

مسابقه کتابخوانی مثل ما مثل ماه

مسابقه کتابخوانی مثل ما مثل ماه با استفاده از مجموعه کتاب پیامبران اولوالعزم برگزار شده است. این مجموعه کتاب ویژه کودکان و همچنین مناسب نوجوانان توسط مسلم ناصری نگاشته شده است و با تصویرگری زیبا توسط ناشر برگزیده جمال منتشر شده است.

این مسابقه با استفاده از مجموعه کتاب پیامبران اولوالعزم برگزار شده است و شما می‌توانید با خرید هر یک از پنج جلد کتاب این مجموعه یکبار در مسابقه شرکت کنید و یا به عبارتی حتی با خرید یک جلد از این مجموعه امکان شرکت در مسابقه را خواهید داشت.

اگر نسخه الکترونیک کتاب را از فراکتاب خریداری کنید، کد شرکت در مسابقه برای شما پیامک خواهد شد. در پویش بزرگ مثل ما، مثل ماه اگر نسخه چاپی کتاب را از فراکتاب خریداری کنید، کد شرکت در مسابقه همراه کتاب برای شما ارسال خواهد شد.

مهلت شرکت در این مسابقه به اتمام رسیده است.

 خرید مجموعه ۵ جلدی پیامبران اولوالعزم

امکان خرید نسخه چاپی این مجموعه ۵ جلدی در فراکتاب فراهم است.

 دانلود مجموعه کتاب پیامبران اولوالعزم مشخصات کتاب قصه های دلنشین را در جدول ذیل ملاحظه بفرمایید.

مشخصات
ناشر: جمال
نویسنده: مسلم ناصری
تعداد صفحه: 328
موضوع: داستان پیامبران اولوالعزم برای کودکان و نوجوانان
قالب: pdf و چاپی

کتاب های مشابه پیامبران اولوالعزم