امتیاز
5 / 0.0
خرید الکترونیکی (PDF)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 40,000
نظر شما چیست؟

معرفی کتاب بهم میاد؟!


کتاب بهم میاد؟! نوشتۀ رنده عبدالفتاح و ترجمۀ محسن بدره است که نشر آرما آن را منتشر کرده است. این اثر داستانی دربارۀ لباس ‌پوشیدن دختران است و نگاه کلیشه‌ای و سنتی به حجاب را برای مخاطب ایرانی در هم می‌شکند. قصۀ این رمان قصۀ حجاب اختیاری است؛ قصه‌ای متفاوت با کلیشه‌هایی که دختران امروز جامعۀ ما با آن مواجه‌‌اند و روایتی از یک انتخاب غیر اجباری و کاملاً آگاهانه. از طرف دیگر، این رمان، روایت تهور است و کوشیده تا نظرات گوناگونی را که در این مورد مطرح شده‌اند در خود بگنجاند.

کتاب "بهم میاد؟!یک رمان متفاوت از نویسنده‌ای است که در شرایطی متفاوت از دنیای مسلمانان خاورمیانه زندگی می‌کند. مسلمانی که یک خانم است و می خواهد نماد مسلمان بودن یک بانو را داشته باشد. او از دغدغه‌های یک بانوی مسلمان در دنیای امروز غربی می‌گوید و برای بیان این دغدغه‌ها زبان مناسب و قهرمان مناسبی انتخاب کرده است. او دغدغه‌هایش را در قالب دغدغه‌های یک دختر نوجوان مسلمان ریخته است. منتها این داستان با حجاب شدن «اَمَل» یعنی قهرمان قصه، آن قدر جذاب روایت شده که حتی یک غیر مسلمان نیز می‌خواهد در قالب این داستان جذاب بداند سرانجام کار اَمَل چه می‌شود و به همین دلیل است که کتاب داستان خانم رنده عبدالفتاح یعنی نویسندۀ کتاب، به زبان‌های مختلف دنیا ترجمه شده و رمان‌ خوان‌های حرفه‌ای از آن استقبال کرده اند.


برشی از کتاب بهم میاد؟!

روز بعد. تصمیم می‌گیرم تا فهرست رسمی ِ «بپوشم یا نپوشم» را بنویسم. قرار است در ستون سمت چپی نام کسانی را بنویسم که مرا به خاطر پوشیدن حجاب اذیت نخواهند کرد. در ستون سمت راستی هم نام کسانی می‌آید که فکر می‌کنم ممکن است برایم ژست و ادا و اطوار بیایند و به من مثل سوراخ‌های لایۀ اوزن خیره شوند یا پشتِ سرم اوه‌اوه کنند.

صفحات کتاب :
336
کنگره :
‏‫‬‭PZ۳‏‫‬‭/ع۱۷ب۹ ۱۳۹۲
دیویی :
‏‫‬‭۸۲۳/۹۱۴‬
کتابشناسی ملی :
2855052
شابک :
978-600-6077-22-2
سال نشر :
1392

کتاب های مشابه بهم میاد