امتیاز
5 / 0.0
خرید الکترونیکی (PDF)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 18,000
نظر شما چیست؟

مرکز ارتباطات و تشکیلات مجمع ناشران انقلاب اسلامی، در شمارۀ ۶۱ و ۶۲ شیرازه کتاب که با عنوان «کتاب در قاب رسانه» منتشر شده است، به موضوع سهم کتاب در رسانه‌ها و چگونگی فعالیت رسانه‌ای برای کتاب پرداخته است.

شیرازه کتاب در بخش «خانواده نشر» پس از گردآوری آخرین اخبار حوزه کتاب، گزارشی از اختتامیه دومین جایزه انقلاب اسلامی و همچنین گزارشی از دو نشست طعم کتاب که به «پشتونستان و خط دیوراند» و «کهکشان نیستی» پرداخته بود را تدوین کرده است.

در «پرونده ویژه» این شماره، اهمیت و ضرورت توجه به رسانه در حوزۀ کتاب و نشر بررسی شده است. شیرازه کتاب پس از بیان مقدمه‌ای با موضوع ورود به دنیای رسانه و تبلیغات، از نویسندگان و ناشران و تمام فعالان این حوزه درخواست کرده تا از فضای بی‌نهایت رسانه‌ها غافل نشوند و از آن استفاده کنند. در ادامه پس از گفت‌وگو با مصطفی وثوق‌کیا، احسان عسکری، رضا حاتمی‌وفا، علی عرب‌زاده، میترا لبافی، کیوان امجدیان و میثم رشیدی مهرآبادی، مقالاتی را به قلم محمدرضا خراسانی‌زاده، مریم رحیمی‌پور و محمدصادق علیزاده برای مخاطبان خود تهیه و تدارک دیده است.

شیرازه کتاب در بخش «طعم کتاب» علاوه بر سری سیزدهم «نکته‌هایی برای نوشتن» که به قلم فاطمه سلیمانی ازندریانی نوشته شده است، نگاهی هم به کتاب‌های «دیپورت»، «حکایت زخم‌ها» و «عملیات عطش» داشته و با نویسندگان این آثار به گفت‌وگو نشسته است.

نویسندگان «کافه شیرازه» در این شماره، یادداشت‌های خود را معطوف به ارتباط بین کتاب و رسانه  و روابط بین فعالان حوزه نشر و کتاب با اهالی رسانه، کرده‌اند. در این بخش یادداشت‌هایی از محمد حقی مدیر انتشارات کتابستان معرفت، حجت‌الاسلام حمید سبحانی صدر، کتایون رجبی‌راد مدیر انتشارات نسیما، مهدی قربانی معاون فرهنگی انتشارات حماسه یاران، الهام عابدینی خبرنگار، عاطفه جعفری خبرنگار، جواد کلاته عربی مدیر انتشارات ۲۷ بعثت و غلامرضا بیات مدیر انتشارات سلمان پاک گردآوری شده است.

علاقه‌مندان برای تهیه نسخه الکترونیک مجلۀ «شیرازه کتاب» از طریق نرم‌افزار فراکتاب و برای خرید فیزیکی با پیام به شمارۀ ۰۹۰۵۳۵۹۷۴۹۵ اقدام نمایند.

صفحات کتاب :
103
شماره :
61 و 62
تاریخ نشر :
1401/03/15
قیمت نسخه چاپی :
590000

کتاب های مشابه شیرازه کتاب (شماره ۶۱ و ۶۲)