امتیاز
5 / 0.0
خرید الکترونیکی (PDF)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 13,000
نظر شما چیست؟

معرفی نشریۀ شیرازۀ کتاب شمارۀ 54 و 55


روابط عمومی مجمع ناشران انقلاب اسلامی در شمارۀ ۵۴ و ۵۵ «شیرازۀ کتاب» که با عنوان «تعمد در تغافل» منتشر شده، به بررسی عملکرد وزارت ارشاد در مواجهه با تشکل‌های نشری و پشت پردۀ سیادت‌بخشی به یک جریان خاص در این وزارتخانه پرداخته است.

مجله شیرازۀ کتاب در بخش «خانوادۀ نشر» روایتی از جمع‌خوانی حلقۀ سوم کتاب انسان ۲۵۰ ساله، گزارشی از نشست‌ نقد و بررسی کتاب تا فراموش نکنیم، گزارشی از رونمایی کتاب صور، گفت‌وگویی با نادر قدیانی مدیر انتشارات قدیانی، گزارشی جامع از نخستین نمایشگاه مجازی قرآن کریم، گزارش مشروحی از نوزدهمین دورۀ جشنواره خاتم و همچنین گزارشی از مراسم رونمایی پیام رهبر انقلاب به مناسبت دهمین سالگرد تأسیس مؤسسۀ شهرستان ادب نیز ارائه کرده است.

در بخش اول «پروندۀ ویژه» برخی از انجمن‌های فعال در حوزۀ نشر همچون مجمع ناشران انقلاب اسلامی، انجمن ناشران کودک و نوجوان، انجمن ناشران دانشگاهی، انجمن کتاب‌های آموزشی، انجمن اسلامی، انجمن زنان ناشر و مجمع ناشران دفاع مقدس را معرفی کرده و گفت‌وگوهایی با فتح‌الله فروغی، امین آصفی، سید عباس حسینی‌نیک، مرتضی آخوندی، مریم جدلی و علی ناظری داشته است.

در بخش دوم «پروندۀ ویژه» از پشت پردۀ سیادت‌بخشی به یک جریان خاص در وزارت ارشاد، پرده‌برداری شده و همچنین گزارشی از فراز و فرود شورای تشکل‌های نشر نیز ارائه شده که در آن از چگونگی حذف بی‌سروصدای انجمن‌های نشری سخن به میان آمده است. در ادامه نیز گزارشی با نام «پیدا و پنهان اتحادیۀ ناشران و کتابفروشان» ارائه شده است که در آن نگاهی به روند این اتحادیه از تأسیس تا امروز داشته است و در پایان نیز تصویری از صنف مطلوب را به مخاطبان ارائه داده است.

سری دهم «نکته‌هایی برای نوشتن» که فاطمه سلیمانی ازندریانی آن را تنظیم کرده و همچنین نگاهی اجمالی به کتاب‌های صور و تندتر از عقربه‌ها حرکت کن و گفت‌وگو با نویسندگان این آثار را در بخش «طعم کتاب» می‌توانید مطالعه کنید.

نویسندگان «کافه شیرازه» در این شماره، یادداشت‌های خود را معطوف به انتظارات اهالی قلم از دولت جدید اختصاص دادند. در این بخش یادداشت‌هایی از حسین سعیدی، محمد شیخلر، عاطفه جعفری، میثم رشیدی، و فرزانه قلعه‌قوند گردآوری شده است.

مخاطبان برای تهیۀ نسخۀ الکترونیک مجلۀ «شیرازۀ کتاب» از طریق نرم‌افزار فراکتاب و برای خرید نسخۀ فیزیکی با پیام به شمارۀ ۰۹۰۵۳۵۹۷۴۹۵ اقدام فرمایند.

صفحات کتاب :
126
شماره :
54 و 55
تاریخ نشر :
1400/04/15
قیمت نسخه چاپی :
400000

کتاب های مشابه شیرازه کتاب (شماره ۵۴ و ۵۵)