نظر شما چیست؟

معرفی کتاب ماهی کوی: نژادها، تکثیر و پرورش و بیماری‌ها


کتاب ماهی کوی: نژادها، تکثیر و پرورش و بیماری‌ها نوشتۀ هومن رحمتی هولاسو و جمعی از نویسندگان است که از سوی مؤسسۀ انتشارات دانشگاه تهران منتشر شده است. در طول سال‌های اخیر، پرورش و نگهداری ماهیان زینتی، هم به عنوان صنعت و هم به عنوان عاملی برای زیبایی و نشاط، جایگاه ویژه‌ای در منازل و مراکز تفریحی-گردشگری پیدا کرده است.

اثر حاضر، که به عنوان نخستین کتاب جامع اختصاصی در زمینۀ صنعت پرورش ماهی زینتی کوی در ایران نگارش شده، در چند فصل به موضوعات متعددی پیرامون تاریخچۀ پیدایش، نژادشناسی، تغذیه، تکثیر، پرورش و انواع بیماری‌ها، نظیر بیماری‌های انگلی، قارچی، باکتریایی، ویروسی، توموری و سایر بیماری‌های ماهی زینتی کوی پرداخته و آن‌ها را مورد بررسی قرار داده است.


برشی از کتاب ماهی کوی: نژادها، تکثیر و پرورش و بیماری‌ها


براساس مستندات موجود در ژاپن، تاریخ کوی در کتاب نوکانوفوکوگیوتکی یوریهو به نیمۀ دوم قرن 18 میلادی برمی‌گردد. در اوایل قرن ۱9 میلادی، برخی جهش‌های رنگی بین کپورهای سیاهی پدیدار شد که به عنوان خوراک در مناطق کوهستانی نیگاتای ژاپن (به‌ویژه یاماکوشی و اونوما) پرورش داده می‌شدند. با پرورش این ماهی‌ها به روش کراس به‌صورت پیوسته، جهشی به رنگ قرمز حاصل شد که ادامۀ آن به تولید آساگی و بککو انجامید.

صفحات کتاب :
452
کنگره :
‏‫‬‮‭SF۴۵۸‭‬‬‬
دیویی :
‏‫‭۶۳۹/۳۷۴۸۳‬‬
کتابشناسی ملی :
9349272
شابک :
978-964-0375-23-5
سال نشر :
1402

کتاب های مشابه ماهی کوی