امتیاز
5 / 0.0
خرید الکترونیکی (PDF)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 25,000
نظر شما چیست؟

معرفی کتاب الگوی رهبری امام حسین علیه‌السلام در قیام عاشورا

کتاب الگوی رهبری امام حسین (ع) در قیام عاشورا نوشته محمد حسین رحمتی و حسین خنیفر و ابراهیم کتابی است. کتاب الگوی رهبری امام حسین (ع) در قیام عاشورا سعی دارد الگوهای مدیریت امروز را در قیام امام حسین(ع) بررسی کند.

این کتاب به استخراج ""الگوی رهبری امام حسین(ع) در قیام عاشورا"" می پردازد. پژوهش بر اساس نوع هدف، بنیادی و به لحاظ روش، توصیفی کیفی است. شیوه گردآوری داده ها بررسی اسناد و مدارک و دارای رویکرد استقرایی است. به منظور تجزیه و تحلیل داده ها و شناسایی الگو از شیوه تحلیل مضمون استفاده شده است. در این پژوهش به کمک نرم افزار تحلیل داده های کیفی(NVivo)، مقاتل و تواریخ دوازده گانه، مورد بررسی قرار گرفت که در نهایت به مشخص شدن 26 مضمون پایه منجر شد. 26 مضمون پایه در یازده مضمون سازمان دهنده طبقه بندی شد و در پایان نیز به منظور ارائه الگوی رهبری امام حسین(ع) در قیام عاشورا، یازده مضمون یاد شده در سه مضمون فراگیر هدف، اصول و روشها قرار گرفت. در میان مضمونهای سازمان دهنده، هفت مضمون ظلم ستیزی، خدامحوری، اخلاق مداری، احکام محوری، عقل گرایی، تکلیف محوری و بصیرت محوری به اصول رهبری امام حسین(ع) اشاره داد.

گزیده کتاب الگوی رهبری امام حسین علیه‌السلام در قیام عاشورا

روش‌های امام برای هدایت افراد نیز کاملاً در جهت هدف ایشان تعریف شده است. بطور مثال روشنگری نقش بسیار پررنگی در رهبری امام ایفا می‌کند.روشنگری امام، تمام مخاطبان ایشان را شامل می‌شود.مخاطبانی از دشمنان در صحنه کربلا گرفته تا مردم تمام دوران بعد از حیات مادی امام!ایشان با سخنرانی‌های فراوان،‌ اتمام حجت‌ها، نصیحت‌ها و… سعی در هدایت افراد دارند؛ البته رفتن به سوی حق با انتخابی علاقه‌مندانه و آگاهانه. در واقع انتخابی از سر بصیرت و نه از سر هیجانات و تبلیغات و احساسات و از سر ناچاری.بصیرت‌دهی به افراد(اعم از خودی‌ها، دشمن و حتی افرادی غیر از این دو دسته) از مواردی است که امام به شدت بر آن اصرار دارند.

سال نشر :
1400
صفحات کتاب :
199
کنگره :
‏‫‬‭BP۴۱/ر3‮الف‬8 1397
دیویی :
‏‫‬‭۲۹۷/۹۵۳۴
کتابشناسی ملی :
4988966
شابک :
9786007874646

کتاب های مشابه الگوی رهبری امام حسین علیه السلام در قیام عاشورا