امتیاز
5 / 0.0
خرید الکترونیکی (PDF)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 15,000
نظر شما چیست؟

معرفی کتاب آشنای‌ ماندگار

دفتر حفظ و نشر آثار مشارکت روحانیون دفاع مقدس یزد کتاب شرح‌حال عالم مجاهد، حضرت آیت‌الله سیدجواد میرغنی‌زاده، را برای علاقه‌مندان آماده کرده‌ است. این کتاب تلاشی است برای تکریم او و جهادش در خطه پر حماسۀ بافق.

از کمالات این کتاب مقدمه حضرت آیت‌لله العظمی نوری همدانی است که در طلیعۀ کتاب چشم نوازی می‌کند و تأییدی است از آن مرجع عالیقدر؛ به همان زیبایی صفات مرحوم آیت الله میرغنی‌زاده. این کتاب مجموعه‌ای از خاطرات خانواده، دوستان و نزدیکان این بزرگوار است که با نثری روان به رشتۀ تحریر درآمده است.

گزیده کتاب آشنای‌ماندگار

میرغنی‌زادۀ بافقی در دوران نوجوانی نزد پدر کتاب سیوطی و جامی را فراگرفت. سپس به شهر یزد رفت و در حوزۀ علمیه آنجا درس‌های مقدّمات ادبیّات عرب و منطق، مُغنی‌البیب و مطوّل، حاشیۀ ملّاعبدالله و شرح شمسیه را نزد آیات: سیّد محمّد میرزاکازرونی، شیخ محمود فرساد، شیخ احمد علومی و شیخ جلال علومی آموخت. سپس در 1326ش رهسپار قم شد و در حوزۀ علمیه ادامۀ تحصیل داد. او کتاب معالم‌الاصول را نزد شیخ مصطفی اعتمادی و شیخ احمد پایانی خواند. همچنین شرح لعمه را نزد پدر فراگرفت. سپس برای بار دوم شرح لمعه را نزد آیت‌الله حسین همدانی، آیت‌الله محمّدتقی ستوده، شیخ جواد تبریزی و آیت‌الله ناصر مکارم شیرازی و قوانین الاصول را نزد امام موسی صدر آموخت.

صفحات کتاب :
135
کنگره :
۳/ BP۵۵
دیویی :
297/998
کتابشناسی ملی :
۹۰۶۲۸۶۳
شابک :
۹۷۸-۶۲۲-۷۸۹۷-۱۱-۱
سال نشر :
1401

کتاب های مشابه آشنای ماندگار