امتیاز
5 / 0.0
خرید الکترونیکی (PDF)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 145,000
نظر شما چیست؟

معرفی کتاب نماتدشناسی گیاهی 

کتاب نماتدشناسی گیاهی سعی دارد که با در کنار هم چیدن دستاوردهای علمی محققان مختلف درخصوص نماتدها،به عنوان یکی از میلیون‌ها موجود زندۀ شکل گرفته در جهان خلقت، تصویری از نظم، تناسب و زیبایی‌های تکامل یافته در شکل ظاهری، تشریح بافت‌ها، اندام‌ها و دستگاه‌های بدنی و فیزیولوژی این موجود را ترسیم کند و امکان وجود عشق خالق به کیفیت خلقت و وجود حکمت، عشق، مهر و زیبایی بی‌نهایت در آفرینندۀ هستی را در تفکر خوانندگان به چالش بکشاند. 

گزیده کتاب نماتدشناسی گیاهی 

 کتاب نماتدشناسی گیاهی  مشتمل بر شش فصل است. 

فصل اول خلاصه‌ای از تاریخچۀ نماتدشناسی را ارائه می‌دهد که براساس مستندات موجود تنظیم شده است. در این فصل، که با تأکید بر نماتدهای بیماری زای گیاهی گردآوری شده، روندمطالعۀ نماتدهای مرتبط با گیاهان درنظر گرفته شده است.

 فصل دوم کتاب، به تشریح ویژگی‌های ظاهری و تنوع آن در نماتدها پرداخته است.

فصل سوم ساختار کوتیکول، هیپودرم و ماهیچه‌های طولی حرکتی نماتدها را در بین گروه‌های مختلف آنها به تفصیل بیان می‌کند.  

فصل چهارم، دستگاه گوارشی نماتدها.

فصل پنجم کتاب،دستگاه تولید مثلی آنها تشریح شده است. 

فصل ششم کتاب نیز شامل توصیف مراحل مختلف زیستی نماتدها (تخم،مراحل جنینی، گاسترولاسیون و اندام‌زایی)و مقایسۀ تشریحی این مراحل بین نماتدهای مختلف است. 

نگارنده درنظر دارد تشریح دستگاه عصبی نماتدها را، با توجه به اهمیت ویژۀ این دستگاه در تعامل نماتد با محیط پیرامون(اعم از زنده و غیرزنده) و نقش مهم آن در هماهنگ کردن دستگاه های مختلف بدن، به همراه دستگاه دفعی-ترشحی، همولنف، سیستم دفاعی (ایمنی)، خزانۀ ژنومی، سازماندهی تعامل بین دستگاه ها و آرشیتکت نماتدها، درجلد دوم کتاب منتشر کند.


صفحات کتاب :
344
کنگره :
SB998 1402
دیویی :
632/6257
کتابشناسی ملی :
9049121
شابک :
978-964-0374-23-8
سال نشر :
1401

کتاب های مشابه نماتدشناسی گیاهی