امتیاز
5 / 0.0
خرید الکترونیکی (PDF)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 221,000
نظر شما چیست؟

 معرفی کتاب نکات طلایی آزمون‌ های GIS و علوم جغرافیا

کتاب نکات طلایی آزمون‌های GIS و علوم جغرافیا نوشته جناب آقای وحید دریانورد و سرکار خانم‌ها نعیمه عباسی و مرضیه حکمتی است که توسط نشر متخصصان انتشار یافته است. کتاب مطابق با منابع اصلی معرفی شده (مناسب رشته‌های جغرافیایی‌، آب و هواشناسی، سنجش از دور (RS)، سیستم اطلاعات جغرافیایی (GIS)، ژئومورفولوژی، شهری، روستایی و سیاسی) تهیه شده است و شامل موارد زیر است:

جمع‌آوری مطالب اصلی بصورت خالصه در یک کتاب (14کتاب)

معرفی مطالب مهم و نکات برتر منابع و آزمون‌ها (خلاصه دروس)

تست‌های طبقه‌بندی شده، به تفکیک هر فصل با پاسخنامه کلیدی

کتاب حاضر مشتمل بر 14 بخش است که  هر بخش یک منبع مهم معرفی شده برای آزمون است‌‌، در هر بخش مطالب به صورت کاملأ خلاصه بیان شده و نکات مهم و پرتکرار به رشته تحریر در آمده است. در پایان هر فصل سوالات تستی مربوط به هر فصل و پاسخنامه آن‌ها آورده شده است تا داوطلبان بتوانند بعد از مطالعه هر فصل از کتاب‌، به واسطه‌ی تست‌ها یادگیری خود را تخمین بزنند. کتاب مناسب برای آزمون‌های استخدامی، آموزش و پرورش، آزمون‌های کارشناسی ارشد در رشته‌های جغرافیا، سنجش از دور و سیستم‌ اطلاعات جغرافیایی، آب و هواشناسی‌، ژئومورفولوژی و جغرافیای شهری و روستایی است.

در واقع هدف از تهیه این کتاب، تدوین کتابی بنیادی است به نحوی که بتواند به آسانی مورد استفاده دانشجویان و علاقه‌مندان قرار گیرد و داوطلبان بتوانند در کمترین زمان ممکن منابع را مطالعه و به نتیجه دلخواه دست پیدا کند.

گزیده کتاب نکات طلایی آزمون‌ های GIS و علوم جغرافیا

در بخشی از این کتاب می‌خوانیم:

فصل اول

مقدمه ‌ای بر سیستم ‌های اطلاعات جغرافیایی

تاریخچۀ سیستم‌های اطلاعات جغرافیایی

اولین دادۀ مکانی در 200 سال قبل از میلاد توسط اراتوستن از جغرافی‌دانان قدیم یونان که ساکن اسکندریه بود، ارائه شد. با تأسیس ناسا و پرتاب ماهوارۀ تیروس 1، انسان از اواخر دهۀ 1960، برای اولین بار کرۀ زمین را از فضا مشاهده کرد. اولین GIS در مقیاس ملی در کشور کانادا (C GIS) شکل گرفت. جغرافیا به دلیل ماهیت غالب فضای جغرافیایی در تحلیل‌هایش بیشتر از سایر علوم به تکنولوژی GIS نزدیک شده، ضمن پیشرفت خود در غنای بیشتر این تکنولوژی سهیم شده است؛ زیرا جغرافیا قادر به تعریف و تولید دادۀ جغرافیایی، تحلیل و مدل‌سازی آن در چارچوب فضای جغرافیایی می‌باشد.

نکته: سیستم، مجموعه‌ای از اجزاء محدود است که برای رسیدن به هدف خاصی همکاری می‌‌کنند.
بررسی هر سیستم با تعریف جزئیات و روابط بین آن‌ها شناخته می‌‌شود؛ بنابراین داده، پایه و اساس هر سیستم است و کوچک‌ترین جزء یک سیستم است. سیستم‌های اطلاعات، سیستم‌های رایانه‌ای هستند که داده‌ها یا اطلاعات را نگهداری و پردازش می‌‌کنند. نوع داده، مهم‌ترین عنصر در سیستم اطلاعات است. بخشی از این سیستم‌ها علاوه بر اعداد و حروف با نقشه نیز کار می‌کنند که‌این سیستم‌ها را سیستم‌های اطلاعات مکانی می‌‌نامند. در این سیستم‌ها اطلاعات مکانی به هر نوع فضایی اشاره می‌‌کند. اگر داده‌های مکانی مربوط به سطح زمین و یا نزدیک به آن باشد، دادۀ جغرافیایی نامیده می‌‌شود که سیستم‌های اطلاعات جغرافیایی (GIS) با داده‌هایی که به نحوی با موقعیت جغرافیایی مرتبط است، کار می‌‌کند.
نکته: GIS، به جمع‌آوری، تولید، نگهداری، بازیابی، تجزیه‌وتحلیل داده‌هایی می‌‌پردازد که در دنیای واقعی فضایی را اشغال نموده‌اند.
صفحات کتاب :
812
کنگره :
‏‫G۷۰/۲۱۲‭‬‭‬
دیویی :
‏‫‬‭۹۱۰/۲۸۵
کتابشناسی ملی :
9149751
شابک :
9786227540154
سال نشر :
1401

کتاب های مشابه نکات طلایی آزمون های GIS و علوم جغرافیا - ویراست دوم