امتیاز
5 / 3.3
خرید الکترونیکی (PDF)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 55,900
خبرم کن
کتاب چاپی ناموجود است
399,900
29%
ت 283,929

نظر دیگران

نظر شما چیست؟

معرفی کتاب قانون موفقیت

کتاب قانون موفقیت اثر ناپلئون هیل، پانزده قانون موفقیت شخصی و شغلی را آموزش می دهد که به شما کمک می کند تا رویکردی بسیار وسیع تر و ذهنی بازتر نسبت به زندگی و معنای آن داشته باشید.

ناپلئون هیل (Napoleon Hill) در کتاب قانون موفقیت (The law of success)، اولین و کامل ترین نسخه ی قوانین موفقیت خود را ارائه و اصول و قوانینی را آموزش می دهد که عامل موفقیت شما در زندگی و کسب و کار خواهند شد. او نتیجه ی بیست و پنج سال مطالعات و تحقیقات خود را درباره ی دلایل موفقیت و ویژگی افراد موفق در مقدمه ای مفصل تحت عنوان «ذهن مرکب» شرح می دهد، سپس پانزده درس کاربردی را در اختیار شما می گذارد.

همه ی افراد دنیا هیل را با نام استاد موفقیت به یاد می آورند. او به عنوان یک نویسنده ی آمریکایی در طول تاریخ بیش از هر فردی در موفقیت انسان ها مؤثر بوده است. وی نمونه ی بارز انسان موفقی محسوب می شود که از هیچ به همه چیز دست یافت. او از خبرنگاری به موقعیتی رسید که اظهار داشت دیگر هیچ آرزویی در زندگی ندارد.

نویسنده ی کتاب قانون موفقیت علاوه بر ثروت به شهرت و تمامی آرزوهای خود رسید و معتقد است که برای موفق شدن اول باید بدانید چه می خواهید؛ سپس بدانید چگونه می خواهید به آن دست یابید. از نظر وی داشتن یک هدف قطعی و مشخص، مهم ترین شاه کلید موفقیت محسوب می شود.

این اثر زیربنای هر آن چیزی است که موفقیت نام دارد و برای افرادی نوشته شده که قصد دارند یک مطالعه ی جدی را برای دستیابی به هدفی جدی داشته باشند؛ کسانی که می خواهند دست کم بخشی از ذهن و زمان خود را به موضوع موفقیت در زندگی اختصاص دهند. نویسنده ی این اثر قصد نداشته است کتابی سرگرم کننده برای مردم بنویسد.

هدف او از نگارش کتاب قانون موفقیت دو چیز بوده است؛ ابتدا آنکه خوانندگان بتوانند نقاط ضعف خود را بشناسند و دوم اینکه راهی قطعی برای فائق آمدن بر آن ضعف ها پیدا کنند. همه ی مردان و زنان موفق روی زمین نقطه ضعفی در شخصیت خود داشته اند که پیش از قدم گذاشتن در راه موفقیت آن را اصلاح کرده اند. بزرگ ترین موانع یا ضعف هایی که میان انسان ها و موفقیت می ایستند عبارت اند از نابردباری، تعصب، طمع، حسادت، بدگمانی، انتقام، خودپسندی، تکبر، تمایل به برداشت محصولی که هنوز نکاشته ایم و عادت خرج کردن بیش از درآمد!

 کتاب قانون موفقیت نتیجه ی زحمات و تلاش های بیش از یک صد مرد و زن است که در طول زندگی خود به موفقیت های بزرگ و چشمگیری دست یافته اند. نویسنده بیش از دو دهه به نگارش، گردآوری، رده بندی و تدوین پانزده قانون موفقیت همت گمارده و در نهایت اثری بی نظیر خلق کرده است. او در خلق این کتاب از همکاری مستقیم یا غیر مستقیم افراد موفق بسیاری بهره مند شده؛ به عنوان مثال: هنری فورد، توماس ادیسون، الکساندر گراهام بل و غیره.

گزیده کتاب قانون موفقیت 

خودتان را بررسی کنید، ببینید چه انگیزه هایی شما را به انجام دادن یک معامله ترغیب و چه عواملی شما را از یک معامله دلسرد می کنند. بزرگ ترین سرمایه یک کارآگاه قدرت تخیل اوست. اولین سؤالی که یک کارآگاه وقتی به صحنه جرم می رسد از خود می پرسد این است که «انگیزه این جرم چه بوده است؟» اگر او بتواند انگیزه جرم را تشخیص دهد، معمولاً می تواند مجرم را نیز پیدا کند.

مردی که اسبش را گم کرده بود یک جایزه پنج دلاری برای یابنده او تعیین کرد. چند روز بعد پسری که کمی هم «شیرین عقل» به نظر می رسید، با اسب در خانه مرد آمد و جایزه را خواست. مرد که کنجکاو شده بود، از پسرک پرسید: «از کجا می دانستی کجا باید دنبال اسبم بگردی؟» پسرک جواب داد: «خب، با خودم فکر کردم اگر اسب بودم کجا می رفتم، همان جا رفتم و او آن جا بود.» قبول کن این پاسخ برای یک پسر شیرین عقل خیلی هم بد نیست! گاهی کسانی که به اصطلاح کاملاً عاقل هستند، راه های بسیار طولانی تری می پیمایند بی آنکه اندکی از قوه تخیل خود استفاده کنند.

اگر شما هم می خواهید بدانید بقیه چه کار می کنند، قدری از تخیل خود استفاده کنید و خود را جای آن ها بگذارید. همه آدم ها باید تا حدی خیال پرداز باشند. هر کسب وکاری به یک آدم خیال باف نیاز دارد. هر صنعت و حرفه ای نیز به چنین آدمی نیاز دارد؛ اما یک آدم خیال پرداز باید مرد عمل نیز باشد و اگر اهل عمل نیست باید با کسانی متحد شود که بتوانند به تخیل او جامه عمل بپوشانند. بزرگ ترین ملتی که این کره خاکی به خود دیده است کودکی بیش نبوده است که در نتیجه تخیل در ذهن مردانی که رؤیاهای خود را با عمل ترکیب می کردند پرورش یافته و بزرگ شده است.

صفحات کتاب :
624
کنگره :
‏‫‬‭HF5386‏‫‬‮‭/ھ9ق2 1397
دیویی :
‏‫‬‬‮‭650/1
کتابشناسی ملی :
5504235
شابک :
‏‫978-622-220-015-2‬
سال نشر :
1397

کتاب های مشابه قانون موفقیت