امتیاز
5 / 5.0
خرید الکترونیکی (TEXT)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 29,900
نظر شما چیست؟

معرفی کتاب مدیر خودت باش

کتاب مدیر خودت باش به قلم علی شاه حسینی، به شما کمک می کند تا با هر تعریفی که از موفقیت دارید، آن را در آغوش گرفته و زندگی تان را دگرگون کنید. بی شک کتاب مدیر خودت باش را انتخاب کردید چون می خواهید فردایی بهتر از امروز داشته باشید. شاید می خواهید در کسب و کاری موفق شوید، شاید برای اینکه زندگی سالم تری داشته باشید در پی روشی مؤثرتر هستید، شاید هم دوست دارید با اطرافیان خود رابطه ای محکم تر داشته باشید یا حتی می خواهید زندگی معنوی خود را تقویت کنید.

بی تردید با توانایی های فراوانی که هر یک از شما دارید، می توانید به همه این خواسته ها دست یابید؛ اما پرسش های مهمی که به ذهن خطور می کنند این است که آیا در حال حاضر، ابزار لازم برای رسیدن به خواسته های خود را دارید؟ آیا می دانید چگونه در کارهایتان تواناتر شوید؟ در مقام یک انسان چگونه می توانید به خرد و ژرف نگری بیشتر دست یابید؟ چگونه می توانید بر موانع چیره شوید؟ آیا باید سخت تر کار کنید، طولانی تر کار کنید یا منتظر از راه رسیدن چیزهایی باشید که شما را به سوی بهتر شدن سوق می دهند؟

شما رؤیاها، اهداف و انگیزه هایی دارید که می پندارید با تلاش سخت تر می توانید به آن ها دست یابید؛ اما باید گفت که تعالی و رشد شخصی به خودی ِ خود اتفاق نمی افتد. باید نگرشی راهبردی داشته باشید. باید مسئولیت روند رشد خود را بپذیرید. باید بدانید که هیچ کس مسئول زندگی شما نیست و اگر می خواهید زندگی تان پیشرفت کند، خودتان باید دست به کار شوید. ممکن است تعریف شما از موفقیت با تعریف دیگری متفاوت باشد؛ اما همه شما آرزوهای مشترکی در زندگی دارید. همه شما خواهان آسایش ذهنی، عشق ورزی به دوستان و خانواده، سلامت جسمی و روانی و سطحی از رفاه مادی هستید.

 کتاب مدیر خودت باش برای گروهی خاصی نوشته نشده است. هر کس در هر گروه سنی و با هر هدفی می تواند از این کتاب بهره ببرد، چه دانشجویی که با هزار امید برای فارغ التحصیلی می کوشد و امیدوار است گامی بزرگ در دنیای کسب و کار بردارد، چه بازنشسته ای که چشم انتظار آینده ای نامطمئن است و چه فردی که در اوج ایستاده و می خواهد این جایگاه را تا ابد حفظ کند.

اگر در آغاز راه هستید یا از موانع پیش رو خسته شده اید و می خواهید عقب نشینی کنید، اگر مسیری طولانی را پیش رفته اید و دیگر انگیزه ای برای ادامه دادن ندارید، این کتاب جانی تازه به رگ های امید شما می بخشد.

هر فصل کتاب مدیر خودت باش را می توانید مستقل مطالعه کنید و توالی و ترتیب فصل ها برای مطالعه ضرورت ندارد، بنابراین می توانید با توجه به علاقه مندی و نیاز خود، به فصل مورد نظر مراجعه و آن را مطالعه کند.

خواندن کتاب مدیر خودت باش به طور یک جا و در زمان کوتاه توصیه نمی شود، چون نهادینه شدن مطالب و تغییر در رفتار معیار یادگیری است، از این رو بهتر است هر روز یا هر شب حداکثر بیست صفحه مطالعه شود و شب یا روز بعد پیش از مطالعه بیست صفحه بعدی، مطالب قبلی به ویژه مطالبی که زیر آن ها خط کشیده اید مرور شوند. به یاد داشته باشید که دانستن مطالب مهم نیست، بلکه عمل کردن به آن ها مهم است؛ پس اگر مطلبی را می دانید یا خوانده اید، خوشحال باشید که یک گام جلوتر هستید چون گام بعد از دانستن، اقدام کردن است و با مرور مطالب آموخته شده باید تمرین کنید تا دست به اقدام عملی بزنید.

گزیده کتاب مدیر خودت باش 

فقط کافی است از خودمان بپرسیم که من الان اینجا چه می کنم و نقش من چیست؟ مثلاً شما را برای سخنرانی دعوت کرده اند و در آن محفل می بینید آن طور که باید و شاید به شما توجه نمی شود، یعنی جمع طوری است که در آن به افرادی خاص و سخنرانانی خاص توجه می شود. شما چه می کنید؟ قطعاً قرار نیست عصبی شوید، قرار نیست به هم بریزید و کار خودتان را درست انجام ندهید.

وقتی وارد زمین بازی می شوید، در پست خودتان قرار بگیرید و بهترین بازی را ارائه دهید، طوری که همه تماشاچی ها، بازیکنان، مربی ها، کادر فنی، همه و همه، توجهشان به شما جلب شود و دیده شوید. برای اینکه دیده شوید، نقش خودتان را درست ایفا کنید، برای اینکه اثر گذاری ماندگاری داشته باشید، تحت تأثیر حاشیه ها قرار نگیرید. شما پدر یا مادر هستید، پسر یا دختر یک خانواده هستید، اجازه ندهید به هم ریختگی رفتارهای دیگر اعضای خانواده در نقش شما تأثیری منفی بگذارد. شما نقش خودتان را عالی بازی کنید و عضوی خوب، مؤدب، مؤثر، مثبت، خوش بین و عشق ورز به خانواده باشید. کسانی که نمی توانند نقش خودشان را خوب ایفا کنند با کوچک ترین مسئله ای از مسیر منحرف می شوند، چون دیگری بدی کرده است، پس آن ها هم بدی می کنند و... گرفتن انگشت اشاره به سمت دیگران یعنی من دنبال مقصر می گردم، یعنی دیگران با رفتارشان من را مدیریت می کنند و یعنی من توانایی لازم را برای مدیریت ندارم.



صفحات کتاب :
256
کنگره :
BF724/3‭‬ ‭/خ9‏‫‬‮‭ش2 1397
دیویی :
155/2
کتابشناسی ملی :
5370504
شابک :
978-964-236-984-3
سال نشر :
1397

کتاب های مشابه مدیر خودت باش