امتیاز
5 / 0.0
خرید الکترونیکی (TEXT)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 14,900
نظر شما چیست؟

معرفی کتاب قدر خودت را بدان

کتاب قدر خودت را بدان نوشته کاترین کاردینال، اثری است جذاب و گیرا که به زبان بسیار ساده، واضح و منطقی قوانینی را عرضه می کند که رعایت آن ها عزت نفس ما را افزایش می دهد. ده فرمان این کتاب به ما کمک می کند دلایل مشکلات مان را تشخیص دهیم و عزت نفس خود را بهبود ببخشیم.

در روزگاران کهن، خداوند به بندگانش نظر انداخت و دید که نوع بشر از خود خواهی و حرص و جهالت و بی خبری از قوانین جهان در رنج است. بهترین کس موسی را دید و او را فرمود تا ده فرمان او را به پیروانش ابلاغ کند.

اکنون هزاران سال است که ده فرمان خداوند به عنوان راهنما در زمینه ی رفتار و کردار به مردان و زنان خدمت می کند. اما بشر هنوز از نقایص و معایب خود، که خود کم بینی و فقدان عزت نفس در صدر آن قرار دارد، در رنج است. آنان که از این نقص رنج می برند، در انتخاب شغل و ارتباط با مردم بسیار ضعیف هستند و سهم حقیقی خود را در زندگی تحلیل می برند.

مشکل عزت نفس که همه گیر است و ریشه های فراوانی دارد، اساسا بین پدران و مادران مسری است. ما تمایل داریم هر نوع اعتقاد و عادت و طرز فکری را که در دوران کودکی به ما القا کرده اند، به فرزندان خود منتقل کنیم، مگر آن قدر خوش اقبال باشیم که به موقع از این معایب آگاه شویم و درباره اش چاره ای بیندیشیم.

کتاب ها و دست نوشته های معدودی وجود دارد که راه های بالا بردن عزت نفس را نشان می دهد. به عنوان روانکاوی که صدها بیمار فاقد عزت نفس داشته و با جدیت در مورد این کمبود آن ها کار کرده، می دانیم این مسئله تا چه حد متداول و نهفته و مخرب است و در این زمینه به اصول علمی و سودمندی دست پیدا کرده ایم که به مراجعان زیادی خدمت کرده است.

دکتر کاترین کاردینال (Catherine Cardinal) روانکاو و درمانگر مشهور آمریکایی است که در کتاب قدر خودت را بدان (The ten commandments of self - esteem) ده فرمان اصلی جلوگیری از گناه و اصلاح مردم را می گوید.

گزیده کتاب قدر خودت را بدان در فرمان نهم 

آیا زمانی را به خاطر می آورید که تمام همکلاس هایتان را به گردش علمی یا تفریح برده بودند درحالی که شما به دلیل کسالت در منزل بستری بودید؟ به خاطر می آورید که روی تخت دراز کشیده و درباره اوقات خوشی که از دست داده بودید، فکر می کردید؟ آیا هنوز هم احساس می کنید در همه جا سوروساتی برقرار است به جز در جایی که شما هستید؟

هرگاه این احساس به شما دست دهد که از فعالیتی دور مانده اید یا در مکانی فراخور حالتان قرار ندارید، حالتی ناخوش به شما دست می دهد. این مسئله موجبات افسردگی، خستگی و فرسودگی عزت نفس را فراهم می آورد. شما تقریباً هرگز راضی نیستید و نمی توانید لحظاتی را که در آن به سر می برید تحمل کنید. از نظر شما همیشه مکانی رؤیایی تر وجود دارد، جایی که چمنزارش سرسبزتر است و بنا بوده شما در آن جا باشید. بسیاری از مردم از زندگی فعلی خود می گریزند تا مکان مناسبی را که هرگز نمی دانند کجاست، بیابند. این عده گهگداری ممکن است شغلی مناسب یا شریک زندگی مناسبی پیدا کنند، ولی از قبل به نواقص و دشواری هایی برمی خورند و همچنان به جستجو ادامه می دهند.

افرادی با چنین افکار و ذهنیاتی به نظر می رسد همیشه در جستجو هستند و هرگز هم نمی یابند؛ همیشه در جاده هستند و هرگز به مقصد نمی رسند. آن ها مانند عنکبوتی که روزی پی می برد زندگی اش با تاروپود روحی اش در هم تنیده است، متوجه می شوند هم در مکانی مناسب قرار دارند و هم زمانشان مناسب است. عزت نفس سالم بر این باور است که هر جا هستی، سوروسات هم همان جا پهن است. سوروسات به معنای غذای خوب و جمع دوستان یا جشن و سرور نیست، بلکه به معنای قرار داشتن در مکان مناسب است؛ شاید به تنهایی یا در کنار دیگران.

صفحات کتاب :
64
کنگره :
BF697/5‭‬ ‭/ع4‏‫‭ک2 1390
دیویی :
158/1
کتابشناسی ملی :
2306342
شابک :
978-600-5512-48-9
سال نشر :
1390

کتاب های مشابه قدر خودت را بدان