امتیاز
5 / 0.0
خرید الکترونیکی (TEXT)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 34,900
نظر شما چیست؟
کتاب آنچه معلمان باید بدانند نوشته استیلا اربس، ابزارهای لازم را برای غلبه بر مشکلات در اختیار معلمان قرار می دهد و به آن ها می آموزد تا زندگیشان را به طور کامل به این حرفه اختصاص دهند.

این کتاب کمک می کند معلمان از درس های ساده، ارزشمند و شخصی استفاده ی بهینه نمایند و از راه سختی که معلمان طی می کنند، کمک بگیرند. زیبایی درس های فرا گرفته شده از تجربه های یاددهی، یادگیری در این است که آن ها درس های ساده ای نیستند، بلکه درس های زندگی اند که ممکن است در موقعیت های خارج از کلاس درس هم به کار گرفته شوند.

توصیف سال اول تدریس معلمان تازه کار، بسیار سخت است. برنامه ریزی، تکالیف درسی، والدین و کار زیاد. با این که معلمان تازه کار، تمام وقت تدریس می کنند اما تا زمانی که مسئولیت های ناشی از کار تدریس را به درستی نپذیرند، درک صحیحی از مشکلات تدریس نخواهند داشت گر چه بعد از پشت سر گذاشتن موانع در سال های اول، به احساس خوشایندی از کارشان می رسند.

برای یک معلم تازه کار، اولین مرحله یافتن راه هایی برای عبور از این وضعیت است. با این که امروزه برنامه های حمایت از معلمان تازه کار، بیش از گذشته است اما هنوز این معلمان در زمینه ی جمع آوری منابع برای درس های روزانه، جنبه های مدیریتی و بالینی تدریس و تعادل در زندگی شخصی و حرفه ای شان با مشکلاتی روبه رو هستند. در حالی که آن ها آغاز کننده هستند، از هیچ نوع حمایتی که بتواند برای آشکار کردن مسئولیت های اداری، فرهنگ مدرسه یا بوروکراسی آموزش به آن ها کمک کند، برخوردار نمی شوند.

از این رو به جستجو در کتب درسی آموزشی می پردازند تا با پیدا کردن رهنمودهای مفید از این منابع بتوانند در کلاس درس مؤثرتر ظاهر شوند. متأسفانه در این منابع نیز اطلاعات بسیار اندکی در مورد جنبه های عملی دنیای تدریس پیدا می شود.

معلمان تازه کار دنبال آن نوع دانش عملی هستند که افراد با تجربه در حرفه شان از آن ها بهره مند هستند، این یافته ها تنها از طریق تجربه به دست می آیند. این دانش حلقه ی مفقود شده ای است که معلمان تازه کار دنبال آن می گردند و ممکن است همان چیزی باشد که برایشان در حرفه ی تدریس لازم است.

معلمان برای بهره مندی از منابع موجود و انجام وظایف به شکل مطلوب، باید خودشان را به شرکت کردن در جامعه ی معلمان و مدرسان و همایش های داخلی و بین المللی تدریس متعهد کنند. این کار مزایایی دارد که تقویت روابط دانشگاهی، ایجاد شبکه ی معلمان، به روز کردن تجربه های یاددهی، یادگیری و دانش مرتبط با رشته شان از آن جمله اند.

استیلا اربس (Stella Erbes) دارای دکترای روان شناسی تربیتی از دانشگاه کالیفرنیاست. او شانزده سال سابقه ی تدریس در دوره های ابتدایی و دبیرستان دارد و در حال حاضر استادیار بخش آموزش معلمان دانشگاه «پی پرداین» است که دروسی نظیر روان شناسی تربیتی و روش های تدریس دوره های ابتدایی و دبیرستان را در این بخش تدریس می کند. علایق تحقیقاتی او عبارت است از: حمایت از معلمان تازه کار، روش های تدریس و تجربه های پژوهشی در دوره ی کارشناسی.

او مقالات متعددی در زمینه ی روش های تدریس در کنفرانس های بین المللی و جلسات سالانه ی انجمن تحقیقات تربیتی آمریکا ارائه داده است و امیدوار است بتواند بین معلمان و استادان گروه های روان شناسی و تعلیم و تربیت در دانشگاه ها ارتباطی نزدیک برقرار کند.

در بخشی از کتاب آنچه معلمان باید بدانند (What teachers should know but textbooks don’t show) می خوانید:

معلمان انتظارات و استانداردهای خاصی برای تدریس دارند که آن ها را به وضوح به دانش آموزان منتقل نمی کنند. در نتیجه با این که دانش آموزان تلاش زیادی می کنند اما نمرات بالایی به دست نمی آورند. در ضمن وقتی نمرات داده می شود، معلمان به دانش آموزان نمی گویند در کدام بخش ها نمره ی کم به دست آورده اند؛ بنابراین، برای یک پروژه با ارزش صد نمره ای، یک دانش آموز ممکن است نمره ی 87 را کسب کند اما معلوم نیست سیزده نمره از کجا کم شده است.
صفحات کتاب :
134
کنگره :
LB2844/1‭‬ ‭/ت2‏‫‭‮الف‬4 1391
دیویی :
371/102
کتابشناسی ملی :
2706490
شابک :
978-964-236-409-1‬
سال نشر :
1391

کتاب های مشابه آنچه معلمان باید بدانند