امتیاز
5 / 0.0
خرید الکترونیکی (EPUB)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 55,000
خرید چاپی
165,000
10%
ت 148,500
نظر شما چیست؟

 «آقای ایرانشهر »، دفترِ کوچکی است که پیشکش خاطره‌ی جاودان تمام رنج‌کشیدگان مسیر تابنده‌ی نهضت اسلامی می‌شود؛ آنان که ردّپای مجاهدت‌هایشان، از بستر بیدادگاه‌ها و تبعیدگاه‌های طاغوتِ سرنگون، پاک نخواهد شد.

معرفی کتاب آقای ایرانشهر

کتاب آقای ایرانشهر که پیش‌رو دارید، روایتی شیرین و مروری روان بر خاطرات حضور حضرت آیت‌الله‌العظمی‌خامنه‌ای(مدظلّه‌العالی) در دوران تبعید است. که از دریچه‌ی طبعِ تب‌دار راوی آن، جناب آقای رحیم مخدومی به رشته‌ی تحریر درآمده است. سبک نگارش و قالب سفرنامه‌‍‌ی تحقیقی که انتخاب نویسنده‌ی اثر بوده، در نوع خود، خواندنی و منحصربه‌فرد است. 

 «آقای ایرانشهر »، دفترِ کوچکی است که پیشکش خاطره‌ی جاودان تمام رنج‌کشیدگان مسیر تابنده‌ی نهضت اسلامی می‌شود؛ آنان که ردّپای مجاهدت‌هایشان، از بستر بیدادگاه‌ها و تبعیدگاه‌های طاغوتِ سرنگون، پاک نخواهد شد.

برشی از متن کتاب آقای ایرانشهر

دستگیری علمای انقلابی توسط ساواک

همان ایّام که آقای نجّار، پنجره‌ی دو هزارمتری را به بهره‌برداری رساند، همان موقع که در یک واحد خودش ساکن شد، دو واحد دیگر را به مستأجر داد و دنبال مستأجر سوّم می‌گشت، در مشهد مقدّس داشت اتّفاقی می‌افتاد! اتّفاقی که قرار بود به این پنجره گره بخورد؛ قرار بود خانه‌ی سوّم این پنجره را پرکند. 

یک روز یادم است، در همین روزهای قبل از تبعید، تلفن زنگ زد. دیدم مرحوم خلخالی است که از قم تماس می‌گرفت. گفت: شما را نگرفتند؟ فهمیدم تلفن بالاخره کنترل می‌شود. گفتم: من را چرا بگیرند؟ خب من که کاری نمی‌کنم؛ من اینجا نشسته‌ام. شماها را باید بگیرند!  گفت: عجب! شنیدیم شما را گرفته‌ند و از این حرف‌ها. بعد از اندکی، شاید دو سه روز بعدش بود، که آمدند من را گرفتند.

قرار بود اتوبوسی از مشهد راه بیفتد به سمت زاهدان. قرار بود فردی داخل اتوبوس باشد؛ از زاهدان راهی ایرانشهر شود و دست تقدیر الهی او را مستأجر خانه‌ی خالی این پنجره کند!

سوار اتوبوس شدیم و راه افتادیم؛ در هوای سرد، {همراه} سه مأمور. دو نفر درجه‌دار بودند و یکی هم افسر بود..برخوردشان خوب نبود..جلوهای اتوبوس بودیم؛ یعنی ردیف حدوداً دوّم سوّم. من لباس معمولی خودم {تنم}بود..آنها لباس ژاندارمری تنشان بود و سلاح داشتند.

یادداشت مقام معظم رهبری(مدظله)

بسمه تعالی- نگارش و تخیل آقای مخدومی جذّاب و دامنه‌دار است. طبق معمول درباره‌ی این حقیر مبالغه و بزرگنمائی شده است. خاطره‌ی اُنس با مردم مهربان ایرانشهر برای من فراموش شدنی نیست، ولی این کتاب آن را برجسته‌تر کرد، اگر چه بخشهای زیاد -وشاید بیشتر- رویدادهای آن دوران ناگفته مانده است.
دیماه ۱۴۰۲

خرید کتاب آقای ایرانشهر

در فراکتاب علاوه بر امکان خرید نسخه چاپی، امکان دانلود کتاب آقای ایرانشهر نسخه الکترونیک فراهم شده است.

تقریظ مقام معظم رهبری بر کتاب آقای ایرانشهر

مشخصات کتاب آقای ایرانشهر را در جدول ذیل ببینید.

مشخصات
ناشر: انقلاب اسلامی
نویسنده: رحیم مخدومی
زبان: فارسی
تعداد صفحه: 256
موضوع: روایت خاطرات تبعید مقام معظم رهبری (مدظله) در ایرانشهر
قالب انتشار: الکترونیک و چاپی با تخفیف

صفحات کتاب :
256
کنگره :
DSR1670
دیویی :
955/084392
کتابشناسی ملی :
2086172
شابک :
0_38_5503_622_978
سال نشر :
1402

کتاب های مشابه آقای ایرانشهر