امتیاز
5 / 0.0
خرید الکترونیکی (PDF)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 40,000
نظر شما چیست؟

معرفی کتاب ترمیم شکست عاطفی

چگونه می‌توان هنگام رویارویی با سختی‌های شکست عاطفی و درد تنهایی رضایت‌مندانه ادامه داد؟

چگونه با درمان مبتنی با پذیرش و تعهد می‌توان از درد و غم شکست عاطفی رهایی پیدا کرد؟

این‌ها سوال‌های بسیاری از افراد است که با درد جدایی دست و پنجه نرم می‌کنند و بعد از تجربه‌ی شکست عاطفی نتواسته‌اند به زندگی عادی برگردند. برای بعضی شکست عاطفی مثل تجربه مرگ است، اما نه فقط مرگ یک عزیز، مرگی بزرگ‌تر و دردناک‌تر. برای کسانی که شکست عاطفی را بسیار عمیق تجربه کرده باشند، حتی قیاس این شکست با مرگ، قدری غیرمنصفانه به نظر می‌رسد.

با این اوصاف آیا می‌شود گفت راهی برای رهایی از این درد وجود دارد؟

اولین قدم برای مقابله با هر دردی آگاهی است، وقتی اطلاعات کافی در رابطه با مسأله‌ای داشته باشید، بخش بزرگی از درد و رنج شما در گرمای این آکاهی ذوب می‌شود و از بین می‌رود. برای التیام دردهای باقیمانده نیز می توانید راه‌هایی را در پیش گیرید که پیش از شما، هزاران نفر آن‌ها را امتحان کرده و به درستی آن‌ها مهر تأیید زده‌اند.

با خواندن کتاب ترمیم شکست عاطفی می‌توانید آگاهی‌های خود را در رابطه با مسأله‌ای که با آن درگیر هستید، آن قدر زیاد کنید که به طرزی باورنکردنی، دردهایتان تخفیف یابد. همچین با چند راهکار و شیوه‌های درمانی آشنا خواهید شد که نه تنها دردهای فعلی‌تان را تسکین می‌دهند، بلکه بهانه‌ای برایتان فراهم می‌سازند که به سمت یک زندگی آرمانی‌تر در اینده گام بردارید. کتاب ترمیم شکست عاطفی کتابی است با رویکرد درمان مبتنی بر پذیرش و تعهد ACT که به صورت کاملأ علمی و با راهنمایی‌های سودمند، تکنیک‌هایی ویژه برای رسیدن به آرامش و پیدا کردن ارزش‌ها و معنای واقعی زندگی ارائه داده است. در کمال تعجب کشف خواهید کرد که درد و رنجی که به واسطه‌ی از دست دادن عشق احساس می‌کنید، پایان کار نیست، بلکه شروع یک دوره کامل رشد شخصیتی است.

این کتاب دو بخش اصلی دارد. در بخش اول به چرایی و چیستی شکست عاطفی پرداخته و در بخش دوم ایده‌ها و راهکارهایی برای مقابلۀ درست با این مسئله ارائه کرده است. کتاب حاضر در 150 صفحه توسط مژده حیدری نوشته شده و در انتشارات مانیان به چاپ رسیده است.

گزیده کتاب ترمیم شکست عاطفی

یکی از بزرگ‌ترین آسیب‌هایی که در رابطه وجود دارد، در هنگام پایان یافتن رابطه تجربه می‌شود. به هر حال هر رابطه‌ای پایانی دارد. خیلی از رابطه‌هایی که با عزیزانمان داریم با مرگ پایان می‌یابد؛ امّا همان‌طور که پیش از این هم اشاره کردیم، بین مردن و جدا شدن تفاوت فاحشی وجود دارد. کسی که از این دنیا می‌رود، غمی را در دل ما می‌گذارد که خواه ناخواه باور می‌کنیم؛ این غم متوجه کسی است که دیگر وجود ندارد، امّا در مورد شکست عاطفی، درد و رنج را از سوی کسی تجربه می‌کنیم که در این دنیا حضور دارد، ولی به هر دلیلی نمی‌توانیم دیگر او را ملاقات کنیم. این درد می‌تواند گاهی اوقات کشنده‌تر از درد و غم ناشی از مرگ عزیزان باشد. در مورد مرگ شما انتخابی نداشته‌اید و تنها مجبورید با شرایط ایجاد شده مدارا کنید. اما در مورد شکست عاطفی، به نوعی کنار گذاشته شده‌اید. پذیرفته نشده‌اید. رها شده‌اید و یا نسبت به کسی که به شما ترجیح داده شده است، در مرتبه‌ی پایین‌تری قرار گرفته‌اید. آسیب ناشی از مرگ عزیزان ممکن است تنها از این جنبه وارد شود که حس تنهایی و غم دوری را ایجاد کند، امّا در شکست خوردن علاوه بر احساس تنهایی، لطمه خوردن به غرور و ارزش‌ها و عزت‌ نفس هم مطرح می‌شود. به همین دلیل است که می‌گوییم شکست عاطفی می‌تواند به مراتب آسیبی بلندمدت‌تر و جدی‌تری باشد.

صفحات کتاب :
150
کنگره :
‏‫‬‭BF۵۷۵ ‭
دیویی :
‏‫‬‭۱۵۸/۱
کتابشناسی ملی :
6007408
شابک :
978-622-7026-33-7
سال نشر :
1398

کتاب های مشابه ترمیم شکست عاطفی