کتاب خاطرات جنگ جهانی دوم (جلد اول: از آغاز تا 1941) pdf

ارتشبد هاینتس گودریان (فرمانده و بازرس کل قوای زرهی آلمان)

امتیاز
5 / 0.0
خرید الکترونیکی (PDF)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 33,000
نظر شما چیست؟

معرفی کتاب خاطرات جنگ جهانی دوم (جلد اول: از آغاز تا 1941)

کتاب «خاطرات جنگ جهانی دوم (جلد اول: از آغاز تا 1941)» نوشته هاینتس گودریان می‌باشد که توسط محمد قهرمانی ترجمه شده است. این کتاب توسط انتشارات آرمان رشد منتشر شده است.

ژنرال ارتشبد هاینتس گودریان نویسندۀ کتاب «خاطرات جنگ جهانی دوم (جلد اول: از آغاز تا 1941)»، بنیان‌‌گذار نیروی زرهی ارتش آلمان و نخستین لشکرها و سپاه تانک در قوای مسلح جهان بوده است. نام او با جنگ‏‌های برق‌‏آسای آلمان گره خورده؛ چراکه وی نقش اساسی در نظریه‏‌پردازی و اجرای آن در جنگ جهانی دوم (1939 تا 1945) داشته است. او در سرگذشت خود به‌‌طور دقیق به واکاوی لحظه‌به‌‌لحظۀ تأسیس نیروی زرهی، با وجود مخالفت‌‏ها و انبوه مشکلات ناشی از تحریم نظامی آلمان پس از جنگ جهانی اول می‏‌پردازد و سپس دورۀ هیتلر و شکوفایی قدرت نظامی آلمان را بازگو می‌‏کند، شرح دقیق ملاقات‏‌های او با هیتلر و سایر سران حزب نازی و ارتش آورده شده است و نویسنده در این راه از خاطرات مکتوب و حافظۀ استثنایی خود در بیان جزئیات کامل استمداد می‏‌جوید، در دورۀ جنگ نیز به توضیح مراحل گوناگون جنگ جهانی دوم و بازگویی نقش فعال خود در آن به‏‌ به‌عنوان فرماندۀ سپاه و ارتش زرهی و سپس بازرس و رئیس ستاد کل ارتش پرداخته است. با بیان این مطالب شرحی دست اول و کشّاف از چگونگی رقم خوردن حوادث مربوط به ارتش آلمان و خود جنگ ترسیم کرده است که در هیچ کتاب تاریخی که نویسندگان غرب بدان پرداخته‌‏اند رؤیت نمی‏‌شود. این کتاب در سه جلد منتشر شده و در فصول پایانی به تشریح وضع آلمان و رژیم نازی که به‌‌مدت 12 سال بر آن کشور و در دورۀ جنگ بر تمامی اروپا و بخشی از اوراسیا سیطره داشته است می‌پردازد.

گزیده کتاب خاطرات جنگ جهانی دوم (جلد اول: از آغاز تا 1941)

پدر عزیزم در آغاز جنگ درگذشت؛ به علت عمل جراحی سنگینی که در ماه مه متحمل شده بود و با وضعیت بدنی‌ای که داشت، برای خدمت مناسب تشخیص داده نشد. با مرگ او مردی را از دست دادم که الگوی نظامی و اخلاقی من بود. مادرم تا شانزده سال بعد زنده ماند. او نیز در مارس 1931 پس از حیاتی توأم با محبت و شفقت جان سپرد. هنگام وقوع اتش‌بس که در 1918 امضا شد، من در عملیات دفاعی در جبهه شرق حاضر بودم، ابتدا در سیلزی و سپس در ممالک بالتیک، تمام این‌ها در ابتدای کتاب فهرست جزئیات انتصابات نظامی من درج شده است، به همراه واقعیت‌های زندگی شخصی‌ام...
صفحات کتاب :
257
کنگره :
D۷۵۷
دیویی :
‏‫‭۹۴۰/۵۳۴۳‬‬
کتابشناسی ملی :
9169845
شابک :
9786222435981
سال نشر :
1402

کتاب های مشابه خاطرات جنگ جهانی دوم (جلد اول: از آغاز تا 1941)