امتیاز
5 / 0.0
خرید الکترونیکی (EPUB)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 39,900
نظر شما چیست؟

معرفی کتاب اگر فقیری، برایت متأسفم

این کتاب چکیده‌ای است از حرف‌های فقرایی که از هیچ و پوچ و بدون هیچ پشتوانه‌ای خودشون رو به همه‌چیز رساندند و به بالاترین جایی که می‌خواستند، رسیدند و هنوز هم بالاتر می‌روند و خیلی‌‌ها رو هم با خودشون بالا می‌کشند.

کتاب «اگر فقیری، برایت متاسفم» اثر محمود گلکارفرد است که به همت انتشارات نسل‌نواندیش منتشر شده است. کتاب پیش‌رو با کتاب‌های انگیزشی که به شما برای مدت کوتاهی انگیزه می‌دهند و بعد از مدتی اثری از آن ها به جای نمی‌ماند، تفاوت زیادی دارد. نویسنده در این کتاب ثروت را تنها داشته‌های مالی معنا نمی‌کند و از حقایقی پرده برمی‌دارد که می‌تواند انسان را به معنای واقعی کلمه ثروتمند کند، حتی اگر به لحاظ اقتصادی در جایگاه بالایی قرار نداشته باشد. نویسنده در این کتاب از ثروتمندان فقیر و فقیران ثروتمند سخن می‌گوید و فقر و فقیر بودن را معنا می‌کند.

«اگر فقیری، برایت متاسفم» دست مخاطب را می‌گیرد و به او کمک می‌کند تا خودش را از فقر به ثروت برساند و تحت هر شرایطی، احساس فقر نکند. برای دستیابی به این امر باید نکاتی را که در این کتاب نوشته شده، رعایت کنید. باید جایگاهتان را در جامعه پیدا کنید. ریسک‌پذیر و بخشنده باشید، اما در عین حال از قرض‌های هنگفت دور بمانید. با افراد بزرگ نشست و برخاست کنید. امیال‌تان را تحت کنترل خود دربیاورید و پس‌انداز داشته باشید. در پایان کتاب نیز، تجربیات و سرگذشت اشخاصی بازگو می‌شود که در فقر زندگی کرده‌اند، از صفر شروع کرده‌اند و حالا در فهرست ثروتمندترین افراد جهان قرار دارند.

گزیده کتاب اگر فقیری، برایت متأسفم

تصورت از فقر چیه؟ تعریف فقر چیه؟ به چه کسی میگی فقیر؟ آیا به نظرت کسی که از لحاظ مالی غنیه، پولداره، انسان ثروتمندیه؟ یا اونی که یه دانشمند فرهیخته‌ست، یه نویسنده‌ست، یه عالمه یا آدم ثروتمندیه؟

یا کسی که بهترین امکانات مالی، خونه، ماشین، حساب بانکی، بهترین سفرهای دنیا و بهترین تفریحات رو داره، اما هنوز حسرت بیشتر از اون‌هارو داره، انسان ثروتمندیه؟

یا کسی که توی یه خونه اجاره‌ای با اقساط ماهیانه زندگی می‌کنه، یه دوچرخه داره و تفریحاتش پارک اطراف خونه‌ست با زن و بچه‌ش، اما از زندگیش راضیه و توقع بیشتر از اون هم نداره، آدم ثروتمندیه؟

یا یک مرفه بی‌درد بدون هیچ سوادی که تموم ثروتش رو از ارث اجدادش به دست آورده، بدون غم از کنار بدبختای تهی‌دست خیابان با نفرت و انزجار رد میشه، سوار خودروی گرون‌قیمتش میشه و بوی ادکلن چندهزار دلاریش تا دو تا چهارراه پایین‌تر می‌رسه، انسان ثروتمندیه؟

تعریف فقر تعریفیه که تو از اون می‌کنی. هیچ کتابی، هیچ روان‌شناسی و هیچ متخصصی نمی‌تونه برای تو تعریفی از فقر ارائه بده، چون هر چیزی رو به تو ارائه کنه، تصورات تو می‌تونه اون رو باطل کنه. شاید تو در اوج ثروت و دارایی مالی و رفاه اجتماعی، در حسرت چیزهای بالاتری باشی که اون ها رو نداری و احساس فقر کنی. خیلی از ثروتمندهای جهان ثروت زیادی دارن، اما در آرزوی سفر به خارج از زمین هستن؛ حسرت این رو می خورن که پس از سفرهاشون به تمام دنیا، حالا به خارج از زمین سفر کنن، اما برای یه سفر چنددقیقه ای به خارج از زمین باید حدود بیست میلیون دلار خرج کنین . برای کسانی که خیلی هم پولدارن، این مبلغ قابل توجهیه. خیلی‌ها شاید جرئت انجام دادن این کار رو نداشته باشن. چون بیشتر ثروت و پولی که برای اون شاید زحمت کشیده باشن، از دست میره.

صفحات کتاب :
119
کنگره :
‭HF۵۳۸۶‬
دیویی :
‭۶۵۰/۱‬
کتابشناسی ملی :
8989063
شابک :
‭978-622-220-817-2‬‬
سال نشر :
1401

کتاب های مشابه اگر فقیری برایت متاسفم