امتیاز
5 / 0.0
خرید الکترونیکی (PDF)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 26,700
نظر شما چیست؟

معرفی کتاب آموزش ذهن برای عملکرد برتر

کتاب «آموزش ذهن برای عملکرد برتر» نوشتهٔ لایل بورن و آلیس هیلی و ترجمهٔ زهره مجدآبادی است. انتشارات نیوند این کتاب را روانهٔ بازار کرده است.

آموزش ذهن به اندازه آموزش جسمانی برای سلامتی و بهزیستی مهم است. آموزش ذهن میتواند عملکرد افراد را افزایش دهد و به آنها کمک کند که مهارتهای گوناگونی را یاد بگیرند. بهترین شیوه آموزش ذهن چیست؟ در کتاب «آموزش ذهن برای عملکرد برتر» بر اساس یافتههای علمی حاصل از حدود 30 سال پژوهش در رشتهای علمی به نام روانشناسی شناختی و در قالب نکتههایی قابل فهم و آسان به این سؤال پاسخ داده میشود. با اجرای خردهآزمایشهای ارائه شده در کتاب میتوانید نکتههای آموزشی را بیازمایید و مؤثر بودنشان را تأیید کنید. با پیروی از نکتههای این کتاب، آموزش خود را به حداکثر میرسانید و یاد میگیرید که چگونه به بهترین نحو، دانش و مهارتها را کسب و حفظ کنید و آنها را به موقعیتهای جدید انتقال دهید.

گزیده کتاب آموزش ذهن برای عملکرد برتر

آموزش ذهن چیزی بیش از فعال نگه داشتن ذهن است؛ اگرچه فعال نگه داشتن ذهن هم مهم است. آموزش ذهن چیزی بیش از حل کردن جدول به‌طور مرتب است. در واقع، آثار تمرین جدول خیلی محدود است. حل کردن جدول کلمات متقاطع، توانایی شما را در حل کردن جدول کلمات متقاطع در آینده بهبود می‌بخشد، اما احتمالاً برای فعالیت ذهنی سودمندی چندانی ندارد. پس، آموزش ذهن به چه معناست و شما چرا باید آن را انجام دهید؟ اساساً آموزش ذهن، تمرین یک مهارت تحت شرایط معین است؛ به‌طوری که آن مهارت را به خوبی یاد بگیرید. هدف، بهینه ساختن عملکردتان در آن فعالیت است. آیا آموزش ذهن به این معناست که بدن در آن نقشی ندارد؟ البته، چنین نیست.

در مورد عملکرد، بدن ضرورتاً در ابراز محتوای ذهن دخالت دارد. مثلاً، نشان دادن دانش و مهارتهای موسیقیایی به وسیلۀ یک ساز، همواره مستلزم عمل بدن است. اما ذهن، بدن شما را هدایت می‌کند و از این طریق، آموزش ذهنی عملکردتان را افزایش خواهد داد. هدف آموزش این است که در تکلیف انتخابی‌تان، بهترین کسی شوید که می‌توانید باشید.

وقتی به ذهن‌تان آموزش می‌دهید، دقیقاً چه چیزی را یاد می‌گیرید؟ واقعیت‌ها و مهارت‌ها از جملۀ چیزهایی هستند که شما یاد می‌گیرید. واقعیت‌ها اطلاعاتی درباره جهان، و مهارت‌ها، توانایی انجام دادن کاری با آن اطلاعات هستند. واقعیت‌ها دانش شما را از جهان تشکیل می‌دهند و مهارت‌ها شما را قادر می‌سازند که از دانش جهانی‌تان استفاده کنید. بنابراین، یکی از هدف‌های آموزش، هر چه پربارتر کردن خزانۀ واقعیت‌ها و مهارت‌های شماست. هر چقدر بیشتر بدانید و بتوانید انجام دهید، بهتر عمل می‌کنید.

صفحات کتاب :
136
کنگره :
‏‫‭BF۴۳۱
دیویی :
‏‫‭۱۵۳/۱۵
کتابشناسی ملی :
8972452
شابک :
978-622-6990-11-0
سال نشر :
1401

کتاب های مشابه آموزش ذهن برای عملکرد برتر