امتیاز
5 / 0.0
خرید الکترونیکی (PDF)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 27,000
نظر شما چیست؟

معرفی کتاب تکنیک های ارزشیابی پیشرفت تحصیلی

کتاب تکنیک های ارزشیابی پیشرفت تحصیلی در قالب هفت فصل تهیه و تدوین شده، به طور عمده به بحث اندازه گیری و ارزشیابی پیشرفت تحصیلی اختصاص داشته و در آن بر روش های اندازه گیری و ارزشیابی تاکید می شود.

هرچند که سنجش یا ارزشیابی پیشرفته تحصیلی یادگیرندگان و اندازه گیری عملکرد آنان فعالیت آموزش معلم محسوب می گردد ولی این فعالیت معلم را نباید جدا از جریان آموزش و تنها به عنوان وسیله ای برای نمره دادن تلقی نمود. هدف از اندازه گیری بازده یادگیری دانش آموزان و ارزشیابی از پیشرفت تحصیلی آنان علاوه بر تعیین میزان یادگیری، کمک به معلم در بهبود بخشیدن به شیوه های آموزشی خود و تشخیص و رفع نواقص یادگیری دانش آموزان می باشد.

مقصود اصلی اندازه گیری گیری های های روانی و تربیتی، شناخت فرد است و منظور از شناخت فرد یعنی توصیف کامل و جامع فرد به گونه ای ای که بتوانیم درباره خصیصه های های بدنی و روانی او اطلاعات مناسب و دقیقی فراهم کرده با توجه به روابط موجود بین این اطلاعات، تصویری واقعی و روشن از وی به دست دهیم.

تردید نیست که هر اندازه اطلاعات گردآوری شده، منظم تر، مناسب تر تر و دقیق تر تر باشد، آسان تر تر و بهتر می می توان به تصمیم های های منطقی در مورد فرد دست یافت. مقصود از ارزشیابی و به کاربردن تست و به گونه کلی هدف همه تدابیر سنجش رفتار آدمی، در حقیقت فراهم ساختن چنین اطلاعاتی است.

گزیده کتاب تکنیک های ارزشیابی پیشرفت تحصیلی

آزمون‌های چند گزینه‌ای از متداولترین نوع آزمون‌های عینی است. این نوع آزمون هم در سنجش توانایی‌های مختلف و هم در سنجش یادگیری و پیشرفت تحصیلی کاربرد دارند. این نوع آزمون شامل تعدادی سوال است که هر یک از آن ها از یک قسمت اصلی و تعدادی گزینه (پاسخ) تشکیل شده است. که وقتی در اختیار شاگردان قرار می‌گیرد آن ها صرفا به انتخاب پاسخ صحیح از بین پاسخ‌های پیشنهادی اکتفا خواهند کرد. 

سال نشر :
1398
صفحات کتاب :
152
کنگره :
LB3063‏‫‬‮‭/ک8ت8 1398
دیویی :
371/28
کتابشناسی ملی :
5630925
شابک :
978-600-309-501-4

کتاب های مشابه تکنیک های ارزشیابی پیشرفت تحصیلی