امتیاز
5 / 0.0
خرید الکترونیکی (EPUB)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 45,000
نظر شما چیست؟

معرفی کتاب شناخت همسر

کتاب «شناخت همسر» به قلم افسانه تحقیق به نگارش در امده است و در انتشارات برگ و باد به چاپ رسیده است.

ایجاد یک رابطه، کار چندان ساده‌ای نیست. اگر بخواهیم این رابطه همچنان ادامه داشته باشد، نیاز به مراقبت و تلاش زیاد دارد. فرض کنیم که شما فردی را انتخاب کرده‌اید که می‌خواهید باقی عمر خود را در کنار او سپری کنید. در ابتدا ممکن است که رابطه بین شما سرشار از عشق و لذت باشد و شما بخواهید تا هر لحظه از وقت خود را با او بگذرانید. به خاطر این حس خوبی که از این عشق جدید دارید، ممکن است نسبت به هر چیزی در اطرافتان هم احساس کاملاً خوشایندی داشته باشید.  اما، همینطور که زندگی پیش می‌رود و ما بعنوان یک انسان، بالغ‌تر می‌شویم، و احساس عشق بین ما و همسرمان، می‌تواند تبدیل به تنش و دلخوری شود. بسیاری از زوج‌ها وقتی در رابطه‌شان با مشکلی مواجه می‌شوند، از مشاور خانواده کمک می‌گیرند. اگر چه خواندن کتاب «شناخت همسر»، نمی‌تواند جای زوج‌درمانی حضوری را بگیرد، ولی می‌تواند به شما در شناسایی و شناخت مشکلات موجود در رابطه‌تان کمک کند و روش‌هایی را برای کنار آمدن با همسرتان به شما ارائه دهد. حتی اگر هم در زندگی خود با مشکلی مواجه نیستید، باز هم خواندن این کتاب می‌تواند برایتان مفید باشد. کتاب «شناخت همسر» بهترین روش‌ها را برای تقویت رابطه، به شما ارائه می‌دهد و به شما و همسرتان این اطمینان را می‌دهد که می‌توانید رابطه خود را حفظ کرده و همچنان شاد باشید. نویسنده در این کتاب به بررسی مسائل زیر می‌پردازد:    

  • کارهایی که باید و نباید برای حفظ زندگی زناشویی خود انجام دهید.
  • چگونه باید از رفتارهایی که به رابطه شما لطمه می‌زند، پرهیز کنید.
  • ارائه تکنیک‌هایی که به تقویت رابطه شما کمک می‌کند.

در بخش اول کتاب «شناخت همسر»، دقیقاً به بررسی آنچه که یک رابطه را تشکیل می‌دهد، پرداخته می‌شود، از جمله، بررسی انواع مختلف عشق و ویژگی‌های انواع پیوندها. همچنین به برخی از چالش‌هایی که زوج ها با آن روبرو هستند، و ویژگی‌های مشترک زوج‌های موفق، و همچنین رفتارهایی که زوجین باید انجام دهند و یا از آنها اجتناب کنند. در بخش دوم، به مسائلی که زوجین با آن روبرو هستند از جمله اختلافات مالی، ارزش‌های فردی متفاوت از هم و زندگی زناشویی پرتنش پرداخته شده است. همچنین برخی از مشکلات که مختص ازدواج‌های خاصی است، مثل ازدواج زوج‌های کم‌سن و سال و یا زوج‌هایی با فاصله سنی زیاد بررسی خواهد شد، با ارائه یکسری تمرینات و راهکارها، راه‌حل‌هایی را برای حل این مشکلات اساسی بررسی می‌شود. در بخش سوم، به دقت این نکته بررسی می‌شود که در صورتی که بخواهید درمان را با مشاور روابط زناشویی ادامه دهید، چه انتظاری از زوج درمانی دارید. اصلاح یک رابطه از هم گسیخته، کار چندان آسانی نیست، ولی بسیار سودمند است. انجام تمرینات این کتاب، به زوجین کمک خواهد کرد تا دقیقاً به یاد بیاورند که چرا در ابتدا عاشق هم بوده‌اند، و این باعث می‌شود تا احساس دلبستگی و علاقه‌شان به یکدیگر بیشتر شود. بنابراین می‌توانند هر دو با هم با مشکلات زندگی روبرو شوند.

گزیده کتاب شناخت همسر

برای لحظه‌ای فکر کنید که چقدر همسرتان را می‌شناسید. به این فکر کنید که او اساساً چه کسی است؟ آیا می‌دانید چه چیزی باعث می‌شود تا همسرتان هر روز صبح از رختخواب بلند شود؟ و یا اینکه اهدافش در زندگی چیست؟ از چه چیز‌هایی می‌ترسد؟ و یا چه چیزی او را بیشتر خوشحال می‌کند؟ شاید با این پرسش‌ها به این نتیجه برسید، که خیلی کمتر از آن چیزی که فکرش را می‌کردید، از همسرتان شناخت دارید. شاید همه چیز را خیلی سطحی در موردش بدانید، اما نمی‌توانید دقیقاً مشخص کنید که چه چیزهایی دقیقاً باعث رفتارهایش شده و شخصیتش را شکل داده است.
صفحات کتاب :
154
کنگره :
‏‫‭HQ۷۴۳‬‬
دیویی :
‏‫‬‭۳۰۶/۸۱‬‬
کتابشناسی ملی :
9441923
شابک :
978-622-8091-20-4
سال نشر :
1402

کتاب های مشابه شناخت همسر

فراکتاب، فروشگاه آنلاین کتاب در انواع مختلف چاپی، صوتی و الکترونیکی

فروش کتابهای چاپی با تخفیف ویژه و ارسال رایگان به سراسر کشور (برای خریدهای بالاتر از 350 هزار تومان) انجام می‌گیرد. همچنین امکان خرید قانونی و دانلود هزاران کتاب صوتی و الکترونیکی در اپلیکیشن فراکتاب به صورت رایگان و یا با حدود قیمت 30% تا 50% قیمت نسخه چاپی، امکان پذیر می‌باشد. با فراکتاب در هر زمان و مکانی لذت مطالعه را تجربه کنید.

ایمیل : [javascript protected email address]

آدرس: مشهد- خیابان دانشگاه - بین دانشگاه ۱۰ و ۱۲ - پلاک ۲۳۸ - طبقه دوم