امتیاز
5 / 0.0
خرید الکترونیکی (EPUB)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 45,000
نظر شما چیست؟

معرفی کتاب قوی باش و سرسخت

تمرکز، بخشی اکنون بیش از گذشته، افراد بیشتری به عنوان ورزشکار شناخته می شوند. میزان و مقدار اطلاعاتی که در مورد عملکرد و آموزش ورزش وجود دارد بسیار بیشتر از یک نسل پیش است. بسیاری از ورزشکاران مبتدی به اطلاعاتی
دسترسی دارند که در گذشته ای نه چندان دور فقط مختص ورزشکاران حرفه ای و در سطح ملی بود.استفاده ی متداول از لوازم هوشمند همراه با پایگاه های آنلاین به ما اجازه می دهد عملکرد خود را درسطح جهانی با مجموعه ی وسیعی از روش ها و عوامل موثر بر نتایج مقایسه کنیم. این پیکره ی داده به واقع حیرت انگیز است و مقدار عظیمی فراداده دارد که به ما اجازه می دهد بلافاصله هر عاملی را که می خواهیم به آن ارتباط بدهیم. بهره گیری هوشمندانه از مربی ها و مجموعه داده به ما اجازه می دهد کاری که انجام می دهیم را تحلیل کنیم؛ به نحوی که عملکرد ورزشی را از اساس تغییر می دهد، تا حدی از طریق بررسی اسطوره های کهن و شناسایی اصول عملکرد که کلید و عامل تعیین کننده ی موفقیت در تمام ورزش ها است. مفهوم قدرت ذهنی به عنوان عنصر پایه در عملکرد، به سرعت در حال پدیدار و مطرح شدن در تمامی محافل است، موضوعی که احتمالاً همه جا از تحقیقات جدی تا تبلیغات محصولات مختلف در موردش دیده و شنیده اید. این واژه اغلب در بهترین حالت به طرزی مبهم تعریف می شود و بیشتر بر تاثیر هیجانیِ افکاری تکیه دارد که همه ی ما به طور غریزی می دانیم به چه معنا است. اما در دنیای ورزش به این وضوح نیست. قدرت ذهنی که زمانی مفهومی مبهم و صرفاً مرتبط با ورزشکاران استقامتی یا ورزش هایی مانند کوهنوردی بود، اکنون بخشی از اصول پایه ای عملکرد متداول در تمام ورزش ها است زیرا مشخص شده است ویژگی های آن بر عملکرد تاثیر می گذرد. قدرت ذهنی زمانی به عنوان عاملی در رقابت محسوب می شد اما اکنون می دانیم همچنین اساس آمادگی و تمرین است.

خلاصه کتاب قوی باش و سرسخت

روشن بینی، مولفه ی مهمی در سرسختی ذهنی است که به شما اجازه می دهد بدانید در مورد چه چیزی ذهنی سرسخت دارید. با توسعه ی دورنما، می دانید چطور امور به یکدیگر مرتبط هستند و چگونه انرژی خود را به طرز موثری تقسیم کنید تا به نحو احسن کارهای سخت را انجام بدهید. بدون روشن بینی، حتی به درستی نمی دانید داستان از چه قرار است، چه برسد به اینکه بتوانید بهترین رویکرد را در رابطه با آن اتخاذ کنید. بدون روشن بینی، سرسختی فقط یک توهم است. ممکن است در یک زمینه قوی و مصمم باشید اما هنگامی که سایر جوانب شخصیت تان ضعیف و پرورش نیافته هستند، توانمندی هایتان اختلاف بزرگی نشان خواهند داد و ضرب المثل قدیمی در « قدرت و استقامت فرد به اندازه ی ضعیف ترین خصوصیات شخصیتی اوست » موردتان صدق خواهد کرد. روشن بینی، راهی است که اطلاعات خود را سازماندهی می کنید و واقعیتی که دارید با آن کار می کنید را می سازید. ادراک همان واقعیت نیست بلکه صرفاً راهی برای دیدن آن است و بنابراین زیبایی ذهن در آن نهفته است. با ارتقا توانایی های ذهنی، در واقع دنیایی که می بینید را توسعه می دهید و می تواند کل تجربه ی عملکرد ورزشی را تغییر دهد. روشن بینی در ذهن سرسخت با ذهنی که با انواع حواس پرتی و اضطراب تحت الشعاع قرار گرفته است بسیار متفاوت است. ذهن سرسخت به دلیل تاثیرپذیری کم از عوامل ناخواسته، سهم بیشتری از انرژی ورزشکار را به خود اختصاص می دهد و مستقیماً در راستای اهداف ورزشی به محرک ها پاسخ می دهد. این امر دورنمای وسیع تری از عملکرد به دست می دهد که جزییات و زوایای بیشتری مدنظر قرار می گیرد و به روش های کاربردی اطلاعات بیشتری کسب و سازماندهی می شود. ورزشکارانی که دورنمای وسیع تری دارند، داده های بیشتری در اختیار دارند و دامنه ی دانش آنها بسیار گسترده تر و کاربردی تر است. این موضوع در بسیاری از ورزشکاران برجسته و مشهور قابل مشاهده است؛ آنان تفکرات و تاثیراتی حتی فراتر از حوزه های ورزشی خود در اختیار دارند و آنها را برای حل مسائل به کار می گیرند که در راستای موفقیت یکپارچه می شوند. این روشن بینی گسترده موجب می شود ورزشکاران آموزش، رژیم غذایی، تکینک ها، اصول و شیوه های تحلیل داده را که درجاهای دیگر استفاده می شود پیدا کنند، در جاهایی که رقیبان آن در نظر نمی گیرند،و می توانند از آنها برای افزایش و بهبود عملکرد خود استفاده کنند.

صفحات کتاب :
126
کنگره :
‭BF۶۳۷
دیویی :
‏‫‭۱۵۸/۱
کتابشناسی ملی :
9343991
شابک :
978-622-8091-00-6
سال نشر :
1402

کتاب های مشابه قوی باش و سرسخت