امتیاز
5 / 0.0
خرید الکترونیکی (PDF)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 30,000
نظر شما چیست؟

معرفی کتاب رویکردی جامع بر روانشناسی اسلامی1‌

ضرورت و نیاز به تحول و جهش بنیادین و ساختاری علوم انسانی در جامعه انقلابی_اسلامی ما، هر روز اهمیت بیشتر و ابعاد گسترده‌تری به خود می‌گیرد؛ به‌ویژه در مجامع علمی به خصوص دانشگاه‌های مهین اسلامی_انقلابی و ام‌القرای جهان اسلام یعنی؛ ایران اسلامی-ولایی، این ضرورت به صورت جدی و حیاتی و اصولی می‌باشد.

ما باتوجه به این ضرورت انکارناپذیر در مرحله نخست در حوزه روان‌شناسی، اقدام به ترجمه چندکتاب در این مقوله از متفکرانی ولایی و دردآشنا نمودیم که اولین گام، کتاب حاضر:«رویکردی جامع به روان‌شناسی اسلامی» می‌باشد.

گزیده کتاب رویکردی جامع بر روانشناسی اسلامی1

علم روان‌شناسی در مورد رفتار انسان در زمینه‌هایی مختلف و فعالیت‌هایی او بحث می‌کند با این‌حال فعالیت ویژه‌ای که بر آن تاکید می‌شود منحصر به این فرآیند است؛ «پاسخ» در برابر «محرک» معین. 

تمام رفتارهای انسان حول فرآیند روانی مذکور قرار دارد. زیرا این فرآیند موضوع علم روانشناسی را تشکیل می‌دهد. بنابراین، روان‌شناسی رفتار وجود انسان از این جهت که یک فرآیند روانی است، مورد مطالعه قرار می‌دهد و این علم، شامل شناسایی منابع فرآیندهای روانی و تلاش برای داوری در مورد آنهاست. یعنی ثبت و تعدیل آنها و این امر نشان می‌دهد که یک پژوهشگر روانی دو کار انجام می‌دهد:

الف) شناسایی فرآیندهایی روانی

ب) تنظیم این فرآیندها 

شابک :
9789644524868
سال نشر :
1394
صفحات کتاب :
263
کنگره :
4041د5ب/65/BP232
دیویی :
297/485
کتابشناسی ملی :
3810530

کتاب های مشابه رویکردی جامع بر روانشناسی اسلامی - جلد اول