امتیاز
5 / 0.0
خرید الکترونیکی (EPUB)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 45,000
نظر شما چیست؟

معرفی کتاب مهارت ارتباط با کودکان

شاید تصور این که کودکان هم دچار اضطراب، استرس، افسردگی یا خشم می شوند برای ما دشوار باشد اما گاهی علیرغم همه تلاش های والدین برای ایجاد احساس امنیت در آنها باز هم چنین مسایلی برایشان ایجاد می گردد و موجب ر نج و
ناراحتی آنها می شود. معمولاً بدرفتاری های کودکان حاکی از وجود چنین هیجاناتی در آنها است. کودکان فاقد مهارت های لازم برای مهار و کنترل هیجانات شدید خود هستند و اگر این این هیجانات نادیده گرفته شوند به مشکلات جدی تری تبدیل می شوند که موجب آسیب و دردسرهای بیشتری برای کودکان می گردد. اگر والدین بدون در نظر گرفتن علت رفتارهای کودک بخواهند او را اصلاح کنند، مشکلات اصلی این کودکان هرگز حل نمی شود. درمان شناختی- رفتاری نوعی درمان موثر برای کمک به کودکان، نوجوانان و بزرگسالان می باشد که با در نظر گرفتن اهداف درمانی مشخص و روش ها و ابزارهای معتبر به افراد در هر سنی برای غلبه بر چالش های فکری، رفتاری و هیجانی کمک می کند. برخلاف سایر روش های روان درمانی، درمان شناختی - رفتاری بر درک افکار، هیجانات و رفتارها تمرکز می کند و کودکان بهتر می توانند عوامل محرک در بروز مشکلات خود و تاثیر آنها بر رفتارها و افکار خود را شناسایی کنند. والدین نقش مهمی در اثربخشی درمان شناختی- رفتاری کودکان دارند. آنها با حمایت از فرزندان در اجرای تمرینات و آموزش مهارت ها در دستیابی به کنترل هیجانات و افکار و اصلاح رفتارهایشان نقش بسیار موثری دارند. کودکان با حمایت و تشویق والدین و درمانگر می توانند راه های غلبه بر هیجانات شدید و مواجهه با آنها را بیاموزند. این کتاب اطلاعات لازم برای درک بهتر مشکلات کودکان، ارزیابی شناختی -رفتاری آنها و نحوه تعیین اهداف درمانی مناسب را به شما آموزش می دهد. با استفاده از مطالب این کتاب می توانید مشکلات رفتاری کودکان در منزل یا مدرسه را تشخیص و واکنش های مناسبی به این رفتارها نشان دهید. در پایان هر فصل تعدادی تمرین برای یادگیری بیشتر بیان شده است که به بهبود عزت نفس و موفقیت کودکان کمک می کند.

خلاصه کتاب مهارت ارتباط با کودکان

درمان شناختی- رفتاری برای چه کسانی مناسب است؟
این تکنیک برای کودکان، نوجوانان و بزرگسالان مناسب است و به آنها نشان می دهد چگونه با تغییر الگوهای فکری منفی و افزایش خوش بینی نسبت به خود و دنیای اطراف می توانند ارتباط مطلوب تری با خودشان و اطرافیان داشته باشند.
کودک و درمانگر با هم اهداف مشخصی برای دستیابی به افکار مثبت، مدیریت هیجانات و کنترل رفتاری در نظر می گیرند و با استفاده از راهبردهای درمان شناختی- رفتاری به تدریج به آنها دست خواهند یافت. درمان شناختی- رفتاری برای بهبود انواع مشکلات رفتاری، کنترل تکانه، مشکلات یادگیری و تاخیر در رشد مفید است. کودکان مبتلا به ناتوانی های یادگیری معمولاً عزت نفس پایین، افکار منفی و مشکل کنترل هیجانات دارند که با استفاده از این روش درمانی نحوه تعامل با دیگران را آموخته و مهارت های لازم جهت افزایش اعتماد به نفس و خودکنترلی در آن ها افزایش می یابد.

شابک :
9786228091044
سال نشر :
1402
صفحات کتاب :
132
کنگره :
‬‮‭BF۷۲۳
دیویی :
‏‫‬‮‭۱۵۵/۴۱۸
کتابشناسی ملی :
9355832

کتاب های مشابه مهارت ارتباط با کودکان