کتاب پیشگیری و مقابله با آسیب های اجتماعی دانش آموزان

تاکید بر رویکرد آموزش خانواده

امتیاز
5 / 0.0
خرید الکترونیکی (EPUB)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 45,000
نظر شما چیست؟

معرفی کتاب پیشگیری و مقابله با آسیب های اجتماعی دانش آموزان

کتاب پیشگیری و مقابله با آسیب های اجتماعی دانش آموزان نوشتهٔ صدیقه نظری است. نشر برگ و باد این کتاب را روانهٔ بازار کرده است. این اثر بر رویکرد آموزش خانواده تأکید کرده است.

خلاصه کتاب پیشگیری و مقابله با آسیب های اجتماعی دانش آموزان

آموزش و پرورش گسترده ترین دستگاه فرهنگی کشور است که به طور مستقیم جمعیتی بزرگ را تحت پوشش قرار داده است. ضمن آنکه این مجموعه ابزارهای لازم برای تنظیم و یا کنترل آسیب های اجتماعی را دارد و میتواند از ساعاتی که
دانش آموزان در مدرسه حضور دارند استفاده کرده و برای مقابله با آسیب ها برنامه ریزی کند. آسیب های اجتماعی که از آن در متون مختلف تعریف های متفاوتی به عمل آمده یکی از مهمترین معضلات جامعه امروزی ما به حساب می آید. نظر به وسیع بودن ابعاد آسیب های اجتماعی و گسترش روزافزون آن و با توجه به این که آسیب های اجتماعی مستقیماً در عملکرد فرد و جامعه اثر میگذارد و صرف نظر از ضرر و زیان های اقتصادی، بهداشت جسمی و روانی، فرد و جامعه را نیز به مخاطره می افکند، همواره یکی از دغدغه های متصدیان تعلیم و تربیت کشور کشف روش های جلوگیری از آسیب های اجتماعی به خصوص در نوجوانان بوده است. مسائل و آسیب های اجتماعی ناشی از تحولات سریع جوامع انسانی از موضوعات مهمی است که همواره ذهن روانشناسان، جامعه شناسان و اندیشمندان اجتماعی را به خود مشغول ساخته است. بر این اساس، روند تحولات اجتماعی، قدرت سازگاری و انطباق افراد و گروه های اجتماعی را کاهش داده است و در این میان برخی اقشار و گروه های اجتماعی در معرض آسیب پذیری بیشتری نسبت به سایرین قرار دارند. یکی از این گروه های آسیب پذیر، دانش آموزان هستند. دانش آموزان به دلیل ویژگی های خاص خود، همچون فقدان توانایی ها و مهارت های زندگی و اجتماعی لازم برای مواجهه صحیح و پویا با محیط اجتماعی و وابستگی شان به بزرگسالان و والدین در رفع نیازها و طی کردن مراحل رشد و تکامل خود، بیشتر از سایر گروه ها در معرض آسیب پذیری قرار دارند. در کشور ما ایران به دلیل مسائل و پدیده های مختلف، من جمله سیر تحول بسیار پرشتاب، عدم وجود برنامه ریزی مناسب برای کنترل آسیب های اجتماعی، فضاهای مجازی و نیز ده ها علل متعدد دیگر، در سال های اخیر شاهد رشد روزافزون آسیب های اجتماعی هستیم. در همین راستا برای برنامه ریزی علمی و مبتنی بر واقعیات جامعه لازم است با توجه به امکانات دولت و ظرفیت جامعه و استفاده از توان خانواده دانش آموزان آسیب های اجتماعی را الویت بندی نموده و به تدریج به برنامه ریزی برای کنترل آن ها پرداخت، تا جامعه بتواند در آرامش زندگی کرده و رشد و توسعه داشته باشد.

صفحات کتاب :
130
کنگره :
‭LB۳۴۳۰
دیویی :
‏‫‭۳۷۱/۷۱۳‬‬
کتابشناسی ملی :
9135132
شابک :
9786225875609
سال نشر :
1401

کتاب های مشابه پیشگیری و مقابله با آسیب های اجتماعی دانش آموزان