امتیاز
5 / 0.0
خرید الکترونیکی (EPUB)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 30,000
نظر شما چیست؟

معرفی کتاب کاربرد هوش هیجانی

کتاب «کاربرد هوش هیجانی» نوشتهٔ کامرون لاوز است و با ترجمهٔ علیرضا صدرایی و مریم اثنی‌عشری در نشر برگ و باد منتشر شده است.

هوش احساسی یا هوش هیجانی به انگلیسی Emotional Intelligence، به توانایی شناسایی و مدیریت احساسات خود و احساسات دیگران اشاره دارد. در واقع هوش هیجانی به معنای توانایی مهار احساسات و به کار بردن آنها در کارهایی مانند تفکر و حل مسئله است.

امروزه از هوش هیجانی به عنوان یکی از مؤلفه‌های ذاتی موفقیت در افراد یاد می‌شود. پیش‌بینی و درک رفتار دیگران به ما کمک می‌کند تا در مواقع ضروری بهترین تصمیم را بگیریم. بنابراین مهم است که بدانیم هوش عاطفی چیست و چه مؤلفه‌هایی را در برمی‌گیرد؟ توانایی درک احساسات دیگران و مدیریت احساسات خود می‌تواند منجر به کاهش استرس، برقراری ارتباط موثر، همدلی با دیگران، غلبه بر چالش‌ها و خنثی کردن تعار‌ض‌ها شود. هوش عاطفی یا ای‌کیو به شما کمک می‌کند تا روابط قوی‌تری ایجاد کنید، در مدرسه و محل کار موفق شوید و به اهداف شغلی و شخصی خود برسید. همچنین به شما کمک می‌کند تا با احساسات خود ارتباط برقرار کنید و تصمیمات آگاهانه‌ای در مورد آنچه برای شما مهم است بگیرید.  

کتاب «کاربرد هوش هیجانی» به کنترل هوش هیجانی کمک می‌کند. شما را همراهی می‌کند که جای اینکه هیجانات بر شما مسلط شوند و طوری واکنش نشان دهید که بعداً پشیمان شوید، بتوانید احساسات و هیجان‌تان را کنترل کنید. زمانی که درک خوبی از چرایی هوش هیجانی داشته باشید، می‌توانید سراغ گام‌های بعدی جهت رشد و ارتقای هوش هیجانی بروید. در این کتاب به این نکته پرداخته خواهد شد که چگونه هیجانات خود را مشاهده و ابراز کنید، چگونه خودآگاهی خود را افزایش دهید و اینکه چگونه این هوش هیجانی تازه کشف شده را در محل کار و روابط اجتماعی خود به کار ببرید.

گزیده کتاب کاربرد هوش هیجانی

چرا می‌خواهید وقت خود را صرف کار بر روی هوش هیجانی کنید؟ در موقعیت‌ها و شرایط مختلف، افرادی که هوش هیجانی بالاتری دارند، می‌تواند تصمیم‌های درست و مثمر ثمرتری اتخاذ کنند، مثل محیط کاری و شغلی. کارمندانی که هوش هیجانی بالاتری دارند، همان افرادی هستند که دارای عملکرد بهتری نیز هستند؛ چرا که اول شغلی را انتخاب می‌کنند که به آن علاقمند هستند، با دیگر کارکنان تعامل بهتری برقرار می‌کنند، مشوق افراد هستند تا به ایده‌ها و اهدافشان برسند و علاوه بر این از تعارض و خشم نیز اجتناب می‌کنند.

دیویی :
152/4
کتابشناسی ملی :
8565252
شابک :
9786229408315
سال نشر :
1400
صفحات کتاب :
86
کنگره :
576 BF

کتاب های مشابه کاربرد هوش هیجانی