کتاب کتاب راهنمای نظریه دلبستگی pdf

ابزارهایی موثر برای افزایش درک متقابل همسران و ایجاد رابطه ای مستحکم

امتیاز
5 / 0.0
خرید الکترونیکی (PDF)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 60,000
نظر شما چیست؟

معرفی کتاب راهنمای نظریه دلبستگی

کتاب «راهنمای نظریه دلبستگی» نوشتهٔ آنی چن و ترجمهٔ امینه کاشانیان، فهیمه موسی‌زاده‌حلیم و فاطمه قنادزادگان است و در انتشارات برگ و باد متشر شده است. این اثر ابزارهایی مؤثر برای افزایش درک متقابل همسران و ایجاد رابطه‌ای مستحکم را معرفی می‌کند.

از نزدیک‌ترین رابطهٔ خود چه انتظاری دارید؟ آیا در مسیر رسیدن به آن هستید؟ اگر شما مانند بسیاری از ما باشید، پاسخ‌تان به این پرسش‌ها مبهم خواهد بود. کتاب راهنمایی که در دست دارید، بر اساس بخشی از روان‌شناسی به نام «نظریهٔ دلبستگی» نوشته شده است که هدف آن کمک به شما برای رسیدن به پاسخی دقیق در رابطه‌ با پرسش‌های بالا و ایجاد رابطه‌ای ایمن و باثبات بین شما و عزیزانتان است.

رهنمودهای ارائه‌شده در کتاب «راهنمای نظریه دلبستگی»، می‌تواند افراد بسیاری را درمان کند و در نهایت باعث صمیمیت و نزدیک‌ترشدن آن‌ها به یکدیگر شود. این کتاب فقط برای روابط زناشویی و افراد متأهل نیست؛ هر کسی می‌تواند برای درک بهتر روابط مهم خود، از تمرین‌ها و رهنمودهای کتاب بهره ببرد. تمامی راهبردها و تمرین‌های ارائه‌شده در این کتاب، بر اساس تجربه هستند و توسط افراد بسیاری به‌گونه‌ای مؤثر به اثبات رسیده‌اند. نویسنده انتظار دارد که شما پس از خواندن کتاب «راهنمای نظریه دلبستگی»، شناخت بهتری نسبت به خود و نزدیکانتان پیدا کنید و با مهارت‌های جدیدی که اینجا یاد خواهید گرفت و با اشتراک‌گذاری آن‌ها بین عزیزان خود، بتوانید به‌سوی روابطی سالم‌تر، صمیمانه‌تر و مطمئن‌تر حرکت کنید.

«نظریه دلبستگی» یا «نظریه پیوستگی» (به انگلیسی: Attachment theory )، نظریه‌ای در روان‌شناسی است که سعی در بررسی رابطه فرزند – والدین و وابستگی‌های اجتماعی – عاطفی انسان‌ها به یکدیگر دارد. این اصطلاح برای اشاره به روابط اجتماعی-عاطفی محکم و دائمی به کار می‌رود.

گزیده کتاب راهنمای نظریه دلبستگی

به عنوان فردی بالغ، قطعاً در گذر زمان روابط بسیار مهم بسیاری را تجربه کرده‌اید. منظور من تنها روابط عاشقانه نیست، بلکه روابط بین شما و والدین، خواهر و برادر، دوستان و حتی راهنما و اساتید شما نیز، روابطی مهم به شمار می‌روند. حال سوال من از شما این است، کدام یک از روابط شما کاملاً لذت‌بخش، ایمن و پایدار بوده است؟ احتمالاً نه به اندازه‌ای که می‌خواستید. اکنون، به شما می‌گویم که رویکردی برای ضمانت روابطی صمیمانه و مطمئن و باثبات برای افراد مختلف با دیگران وجود دارد و روانشناسان نام این رویکرد را نظریه دلبستگی گذاشته‌اند. میزان احساس امنیتی که فرد در رابطه خود با دیگران احساس می‌کند، رابطه‌ای مستقیم با میزان موفقیت نهایی دارد. این کتاب راهنما بر اساس نظریه دلبستگی شکل گرفته تا بتواند به شما در شناسایی نوع دلبستگی خود کمک کند تا در نهایت شیوه‌هایی سالم‌تر برای برخورد با افراد مهم زندگی خود فراگیرید و از آن‌ها استفاده کنید.

دیویی :
‏‫‬‭‬‬‮‭۱۵۲/۴
کتابشناسی ملی :
8572342
شابک :
9786229813997
سال نشر :
1400
صفحات کتاب :
208
کنگره :
‏‫‬‭‬‬‮‭‬‭BF۵۷۵‭‬

کتاب های مشابه کتاب راهنمای نظریه دلبستگی