امتیاز
5 / 0.0
خرید الکترونیکی (EPUB)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 36,000
نظر شما چیست؟

معرفی کتاب پرورش مهربانی و همدلی در کودکان

کتاب «پرورش مهربانی و همدلی در کودکان» نوشتهٔ ناتاشا دانیلز با ترجمهٔ سهیلا خورشیدی در نشر برگ و باد  به چاپ رسیده است.

مهربانی همچون شیشه‌ی سرگشاده عطریست که بوی دل‌انگیزش در چشم برهم‌زدنی، گرداگرد جهان را در برمی‌گیرد. مهربانی اساس بقای بشر در قالب زندگی اجتماعی اوست و پرورش این گوهر عظیم در جان کودکان، به ودیعت نهادن گنجی است که تا انتهای عالم، مانا و پایدار و از هر دستبردی در امان است! که چنین دستبرد را نیز جز پراکندن و بذرپاشی مهر، ثمره نیست. مهربانی و همدلی هر دو هنرند و آموختنی! و پرورش‌شان در کودکان، به ارتقاء و توسعه‌ی هوش هیجانی در ایشان می‌انجامد؛ پاره‌ای از هوش بشری که جامعه‌ی سالم به آن سخت نیازمند است تا «انسانی‌تر» و «شایسته‌تر» رخ نماید.

در کتاب «پرورش مهربانی و همدلی در کودکان»، در قالب یک داستان، لمس احساسات بشر، درک تفاوت‌ها و احترام به آن‌ها، معجزه‌ی مهربانی، همدلی و همراهی به سادگی و زیبایی به تصویر کشیده شده است. کتاب «پرورش مهربانی و همدلی در کودکان» صرفاً برای خواندن نیست، بلکه به منظور برانگیختن کودکان برای گفتگوهای عمیق‌تر نوشته شده است و شما می‌توانید از طریق بسط و گسترش دادن مفاهیم و پیام کتاب به این هدف دست یابید. در این کتاب شخصیت اصلی یعنی الکس، متفاوت بودن را دوست دارد و تفاوت‌ها را با آغوش باز می‌پذیرد. وقتی دانش‌آموز جدیدی از راه می‌رسد، نه‌تنها او را می‌پذیرد، بلکه برای شناخت فرهنگ، زبان و خانواده‌ی او هیجان‌زده می‌شود.

مطالعه این کتاب به معلمان و مشاوران کودک پیشنهاد می‌شود.

گزیده کتاب پرورش مهربانی و همدلی در کودکان

الکس از خواب بیدار شد و دست‌هایش را تا جایی که می‌توانست بالا برد، بعد از تخت پایین آمد؛ محکم و استوار روی پاهایش ایستاد و با گام‌های بلندی به آشپزخانه رفت. روش بیدار شدن امروز با دیروز فرق داشت ، چون دیروز از تخت پایین پرید و یک لنگه پا به سمت آشپزخانه رفت. الکس با خودش فکر کرد: «هر روز از خواب بیدار شدن و از تخت پایین آمدن کاری کاملاً عادی است؛ اما من هر روز به روشی کاملاً متفاوت بیدار می‌شوم». الکس عاشق متفاوت بودن است. حتی خدافظی کردنش هم با بقیه فرق دارد، با برادر کوچکش دست می‌دهد، مادرش را به روش خرسی بغل می‌کند و غرش کوچکی هم مثل خرس‌ها سر می‌دهد!

صفحات کتاب :
59
دیویی :
‏‫‭‮دا‬۱۵۲/۴‬‬
کتابشناسی ملی :
8431045
شابک :
9786229813911
سال نشر :
1400

کتاب های مشابه پرورش مهربانی و همدلی در کودکان