امتیاز
5 / 0.0
خرید الکترونیکی (PDF)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 25,500
نظر شما چیست؟

معرفی کتاب 111 نکته پرکاربرد حقوقی در زندگی روزمره 

کتاب «111 نکته پرکاربرد حقوقی در زندگی روزمره»؛ به نویسندگی خانم مهسا نصیری‌فرد در انتشارات آپامهر چاپ و روانه بازار نشر شده است.

همه ما می دانیم که افراد نسبت به یکدیگر حقوقی دارند و در نتیجه نسبت به هم وظایفی دارند. این حقوق به صورت دو جانبه است نه یکطرفه. اگر افراد این حقوق را بشناسند و به آن عمل کنند و متقابلاً هم باشد مسلماً بسیاری از نزاع ها برچیده می‌شود و جامعه‌ای با روابط سالم و خوب و دوری از حق‌کشی و ظلم و محرومیت به وجود می‌آید. قشرهایی که نسبت به هم حقوق متقابل دارند، فراوان هستند؛ مانند والدین و فرزندان، همسایگان، شریکان، حکومت و مردم، زن و شوهرها، فرمانده و سربازان، رئیس اداره و کارمندان، معلم و شاگرد، موجر و مستأجر، کارگر و صاحب‌کار، خویشاوندان نسبت به هم، برادران دینی نسبت به یکدیگر. رعایت حقوق یکدیگر به نفع همه افراد در خانواده و جامعه می‌باشد و اگر رعایت نمی‌شود یا به دلیل جهل و بی خبری افراد است یا به خاطر خودخواهی و توجه به منافع شخصی، مثلاً اگر در زندگی خانوادگی، زن و شوهر به وظایفی که نسبت به هم دارند آگاه باشند و به آن پایبند باشند، اختلاف خانوادگی پیش نمی‌آید و اگر هم پیش آید، به راحتی قابل‌حل است. با توجه به مشکلاتی که افراد جامعه ما از لحاظ رعایت حقوق با یکدیگر دارند، آشنایی با مقدمات علم حقوق و ساده‌ترین مسائل حقوقی می‌تواند به حل مشکلات مردم کمک نموده، در رفتار اجتماعی ما و شرایط فرهنگی جامعه موثر باشد. کتاب «111 نکته پرکاربرد حقوقی در زندگی روزمره»؛ مجموعه‌ای از نکات کاربردی حقوقی است که هر فردی، در هر سطح سواد و دانش و فارغ از نوع شغل و پیشه خود باید نسبت به آن آگاهی داشته باشد.

گزیده کتاب 111 نکته پرکاربرد حقوقی در زندگی روزمره 

نکته 1: استعلام وضعیت ثبتی ملک

هر زمان قصد معالمه ملکی را دارید، حتماً از اداره ثبت اسناد راجع به ملک مورد معامله و متعلقات آن استعلام بگیرید و سپس اقدام به انعقاد عقد و تحویل وجه نمایید، زیرا ممکن است ملک به دلایل قانونی در توقیف یا رهن باشد و یا فروشنده بنا به هر جهتی ممنوع‌المعامله باشد که در این صورت با مشکلاتی مواجه خواهید شد.

کتابشناسی ملی :
9445050
شابک :
978-622-8131-00-9
سال نشر :
1402
صفحات کتاب :
71
کنگره :
68 KMH
دیویی :
55/349

کتاب های مشابه 111نکته پرکاربرد حقوقی در زندگی روزمره