امتیاز
5 / 0.0
خرید الکترونیکی (PDF)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 33,700
نظر شما چیست؟

معرفی کتاب سلسله نشست‌ های الگوی اسلامی مدیریت خانواده

یکی از مباحث مهم در جوامع علمی اسلامی، موضوعات خانواده، زنان، تربیت و..است. کانون خانواده به عنوان قلب تپنده جامعه، همواره باید از محوریت و مرکزیت برخوردار باشد. از این‌رو ایجاد گفتمان خانواده، زنان، تربیت، سبک زندگی و...ونیز ارتقاء سطح دانش خانواده ، می‌تواند فضای فکری مردان و زنان را نسبت به مسئولیت‌ها و رسالت‌های خود در درون و برون خانواده مدیریت نماید.

مجموعه پیش‌رو، متن سلسله نشست‌های «الگوی اسلامی مدیریت خانواده » است که به همت گروه پژوهشی خانواده، تعلیم و تربیت و یبک زندگی معاونت علمی حوزه علمیه خراسان، برگزار شئه است.

گزیده کتاب سلسله نشست‌ های الگوی اسلامی مدیریت خانواده

یکـی از موضوعـات مهـم در عرصـۀ مطالعـات خانـواده، بحـث مدیریـت سـالم و صحیـح در کانـون خانـواده اسـت. شـاید بـه گمـان برخـی بررسـی مدیریـت در خانـواده یـا بررسـی سـاختار قـدرت در آن از جملـه بحث‌هـای برون‌فرهنگی جامعه ما محسوب شود که بیشتر و پیش‌تر به سبب تفاوت فرهنگـی در جوامـع غربـی بـه آن پرداختـه شـده و سـپس بـه جامعـۀ اسـلامی ورود یافتـه اسـت. امـا یافته‌هـای تاریخـی از تضییـع حقـوق افـراد در خانـواده - در همـه جوامـع بشـری - خبـر می‌دهـد کـه جوامـع دینـی نیـز از آن مسـتثنا نیستند؛ بنابراین در این موضوع چون مبنای بحث، مسائل انسان شناختی اسـت نمیتـوان آن را محـدود بـه فرهنـگ یـا آییـن خاصـی نمـود.

برای دستیابی به نگاه واقع‌بینانه در موضوع قدرت و تبین صحیح مدیرت در خانواده، باید از نگاه‌های کلیشه‌ای که زنان را فاقد قدرت می‌دانند و برای مردان قدرت مطلق قائلند و آنچه را که امروزه گروه‌های مختلف فمینیستی مطرح می‌کنند که همان سیاه‌نمایی توزیع ناعادلانه قدرت است، و راهکار آنان برای حل این معضل را برابری طن و مرد در خانواده می‌دانند که خود، آسیب فراوانی در پی داشته و دارد، رها شویم.
 

صفحات کتاب :
304
کنگره :
17/BP230
دیویی :
297/4833
کتابشناسی ملی :
9070475
شابک :
9786226626811
سال نشر :
1401

کتاب های مشابه سلسله نشست های الگوی اسلامی مدیریت خانواده