امتیاز
5 / 0.0
خرید الکترونیکی (PDF)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 29,200
نظر شما چیست؟

معرفی کتاب فقه و اجتهاد حکومتی

عنوان‌های کتاب فقه و اجتهاد حکومتی دارای دو ظرفیت مهم و پیوسته به هم می‌باشد. ظرفیت فقه حکومتی و اجتهاد حکومتی، که غرض اصلی و اساسی در ایـن پژوهـش، تبییـن و تعریـف اثبـات این دو امر مهم اسـت، یعنی اثبات این نکتـه: کـه فقـه اسـلامی دارای سـاختار حکومتی اسـت و مسـائل فراوانـی در فقه اسـلامی متکفـل اثبـات ایـن امـر مهم‌انـد و به دلیل حکومتی بودن سـاختار فقه اسـلامی، ضـروری اسـت کـه ایـن مقولـه بـه درسـتی از قوانیـن اسـلامی کشـف و اسـتخراج گردد.

گزیده کتاب فقه و اجتهاد حکومتی

عالمان شیعی به لزوم تشکیل حکومت اسلامی در دوره غیبت امام زمان(عج) پرداخته‌اند که به برخی از این دیدگاه‌ها اشاره می‌کنیم.

کلینی

کلینی متعلق به مکتب قم می‌باشد و از آنجا که مکتب قم بیشتر به روایات و مقولات از ناحیه ائمه(ع) اعتماد دارد. کتاب مستقلی از خود برجای نگذاشته؛ لیکن ایشان در مهم‌ترین منبع روایات شیعی، روایات فراوانی را در لزوم پرهیز از طاغوت و والیان جور و نیز درخصوص ولایت فقیه نقل نموده که خود، گواهی روشن، براین مقوله است که دیدگاه ایشان، ناظر بر تشکیل حکومت الهی در دوره غیبت امام عصر(عج) است. مرحوم کلینی در کتاب «الحجه اصول کافی»، روایات فراوانی را در لزوم مراجعه به علما و فقها در دوره غیبت در مسائل مالی، قضایی، سیاسی و ...ارائه نموده است.

دیویی :
4832/297
کتابشناسی ملی :
7352013
شابک :
9786226626453
سال نشر :
1399
صفحات کتاب :
448
کنگره :
BP231

کتاب های مشابه فقه و اجتهاد حکومتی