نظر شما چیست؟

معرفی کتاب دو مسلمان در محضر کی‌ یرکه گود

کتاب « دو مسلمان در محضر کی‌‌یرکه‌گود»، نوشته امیر دالوند، منصور حیدرزاده، کامران سمیعی‌شاهسوندی و حمیدرضا پارسا است. این کتاب در انتشارات صاد به چاپ رسیده است.

شما در کتاب « دو مسلمان در محضر کی‌یرکه‌گود»، رمانی فلسفی روبه‌رو هستید؛ رمانی که شما را می‌برد به مباحث میان مهاجران ایرانی در کشور دانمارک. اگر به مسائل مهاجرت و نگاه ایرانیان مهاجر به کشورشان علاقه‌مندید، رمان دو مسلمان در محضر کی‌یرکگور هم شما را مشغول می‌کند و هم با مسائل موردعلاقه‌تان آشنایتان می‌کند.

این رمان اثری است نیمه‌داستانی و نیمه‌فلسفی که به شکل بیشتر آثار سورن کی‌یرکه‌گود فیلسوف قرن هجدهم دانمارک نوشته شده است. بیشتر منتقدان این‌گونه آثار را رمان می‌دانند؛ چراکه اشخاصی داستانی با زمینه‌های مختلف، عناصر فلسفی موردنظر نویسنده را بیان می‌کنند. در کتاب « دو مسلمان در محضر کی‌یرکه‌گود» ابتدا سه ایرانی از زبان خود به شرح مسائلی از جامعۀ دانمارک می‌پردازند و سپس نفر چهارم آن‌ها را باتوجه‌به رویکردشان به مسائل، در سه ساحت از خودبیگانه، حسانی و اخلاقی جا می‌دهد و در دنباله معلوم می‌شود که خود او مذهبی است. این‌ها ساحت‌هایی است که نزد کی‌یرکه‌گود فلسفۀ مراحل نام دارد. هم‌زمان کتاب تصویری گسترده از وضع سیاسی، اجتماعی و فرهنگی دانمارک و به‌خصوص مسلمان‌ها به‌دست می‌دهد.

گزیده کتاب دو مسلمان در محضر کی‌ یرکه گود

من رضا را از سال 1987 می‌شناسم. یعنی زمانی که در هتل آبسلون همراه عده‌ای هم‌وطن دیگ منتظر جواب پناهندگی بودیم. بعد از آن تا سال‌ها همچنان یکدیگر را می‌دیدیم، هر چند نه به‌طور مرتب، اما زندگی همدیگر را تا‌به‌حال دنبال کرده‌ایم. ما تقریباً هم سن‌وسالیم، هر دو در اوایل دهه چهل زندگی، و یادم می‌آید که گاهی برای هم خاطراتی از دوران خدمت سربازی در پشت جبهه تعریف می‌کردیم و اینکه چطور از سختی‌ها و مشقات جنگ جان سالم به در بردیم...

شابک :
978-622-94591-9-5
سال نشر :
1402
صفحات کتاب :
201
کنگره :
‏‫‭PIR۴۲۴۹
دیویی :
‏‫‭۸‮فا‬۳/۶۲۰۸
کتابشناسی ملی :
8809060

کتاب های مشابه دو مسلمان در محضر کی یرکه گود