امتیاز
5 / 0.0
خرید الکترونیکی (PDF)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 1,900
نظر شما چیست؟

معرفی کتاب بازنمایی سینمایی جریان‌های معنویت گرا2

یکی از مهم‌ترین موضوعات در زمینه علوم انسانی، پرداختن به مسائل هنر و رسانه است. در این راستا، هیئت اندیشه‌ورز هنر و رسانه در مجموعه معاونت پژوهش حوزه علمیه خراسان با رویکرد شناسایی مسائل و ارایه راهبردهای لازم راه‌اندازی شد. یکی از موضوعات مهم در این زمینه بازنمایی جریان‌های معنویت‌گرا در آثار سینمایی است. این دوره شش جلدی با عنوان «بازنمایی سینمایی جریان‌های معنویت‌گرا »تهیه و تدوین شد. در کتاب مسخیت جلد دوم بازنمایی سینمایی جریان‌های معنویت‌گرا به بازنمایی مسیحیت در آثار سینمای غرب بررسی شده است. این کتاب برای پژوهشگران و فعالان سینما و ادیان کاربرد دارد.

گزیده کتابازنمایی سینمایی جریان‌های معنویت‌گرا2

مصیبت مسیح

فیلم حوادث 12 ساعت پایانی زندگی عیسی مسیح(ع) را تا زنده شدن دوباره او و صعود به آسمان روایت می‌کند. فیلم با مناجات عیسی(کاویزل) و وسوسه شیطان آغاز می‌شود، که تاثیری ندارد یهودا به خاطر کیسه‌ای طلا محل اختفای عیسی را افشا می‌کند. ایشان دستگیر می‌شوند و در محاکمه کاهنان یهودی و فریسیان محکوم می‌شوند. ابتدا حاکم شهر حاضر نمی‌شود او را بکشد و دستور به شکنجه می‌دهد. شکنجه وحشیانه ‌ای صورت می‌پذیرد، اما باز هم کاهنان راضی نشده و ایشان را به تصلیب محکوم می‌کنند.

این فیلم یکی از جنجالی‌ترین آثار تاریخ سینما و تاثیرگذارترین فیلم‌ها راجع به تصلیب حضرت مسیح(ع) است. با آن که این امر یک ریسک بزرگ بود. زبان فیلم براساس زبان‌های تاریخی در دوران تصلیب است.

به گفته برخی صاحب‌نظران فیلم رابطه مسیحیان و یهودیان جهان را تیره کرد و جنجال‌های فراوانی ناشی از اعتراض یهودیان به ماهیت ضدیهودی فیلم شکل گرفت.

سال نشر :
1399
صفحات کتاب :
48
کنگره :
PN1۹۹۹/۹
دیویی :
7۹1/436182‫:
کتابشناسی ملی :
6633341
شابک :
9786226626293

کتاب های مشابه بازنمائی سینمائی جریان های معنویت گرا- جلد دوم