امتیاز
5 / 0.0
خرید الکترونیکی (PDF)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 25,900

نظر دیگران

نظر شما چیست؟

معرفی کتاب پرورش هوش هیجانی

کتاب پرورش هوش هیجانی اثر کریستین وایلدینگ است. پس از خواندن این کتاب، درک شما از هوش هیجانی افزایش می یابد و درمی یابید که هوش هیجانی چگونه زندگی شادتری را برای شما به ارمغان خواهد آورد! فردی که هوش هیجانی دارد، می داند چگونه از آن استفاده کند و تمام مهارت هایی را که برای رشد و تعالی بیشتری نیاز دارد، در اختیار خواهد داشت.

با خواندن کتاب پرورش هوش هیجانی (change your life with emotional intelligence)، سفری را شروع می کنید که اگر آن را ادامه دهید، زندگی تان به طور کامل تغییر می کند و اعتمادبه نفس بیشتری پیدا خواهید کرد؛ همچنین روابط شما با دیگران، در خانواده و اجتماع نیز بهتر خواهد شد و در کار خود موفقیت بیشتری کسب خواهید کرد.

اگر والد هستید (یا به هر طریق بر روی کودکان فعالیتی را انجام می دهید)، این فرصت را دارید که «مهارت های هوش هیجانی» را به فرزندانتان انتقال دهید و آن ها نیز با این روش می توانند روابط بهتری با محیط اطراف خود برقرار کنند، سطح عزت نفسشان افزایش می یابد، بیشتر می آموزند و از زندگی لذت بیشتری می برند! هم چنین شما درک کاملی از «معنا، مفهوم و تأثیر هوش هیجانی» کسب خواهید کرد، سپس شیوهٔ استفاده از این هوش را در حیطه های مختلف زندگیتان می آموزید که این فرایند موجب گسترش مهارت شما در زندگی خواهد شد.

در هر فصل، برای ارزیابی تعدادی تمرین، معین شده است. با خواندن کتاب پرورش هوش هیجانی، سطح درک و مهارت شما افزایش می یابد. البته به میزان هوشمندی و ظرفیت درونی شما بستگی دارد که کدام مهارت ها و چه تعداد از آن ها را انجام دهید. اگر همهٔ مهارت ها را انجام دهید، نه تنها چیزی را از دست نمی دهید، بلکه بیشتر از حد تصور خود به دست خواهید آورد. انجام تمرینات، نباید برعهدهٔ فرد گذاشته شود؛ زیرا معمولاً بر طبق تجربه آن را انجام نمی دهند! به همین علت سعی شده است تمام تمرینات قابل اجرا باشد، فشاری بر روی خواننده ایجاد نکند و تعادل برقرار شود! اغلب مطالب کتاب پرورش هوش هیجانی، نتیجهٔ خواندن، جذب و درک اصول هوش هیجانی خواهد بود.

کریستین وایلدینگ (Christine Wilding) سعی کرده است که کتاب را آن قدر فراگیر بنویسد تا تمام حیطه های زندگی؛ ازجمله کار، روابط شخصی و رشد فردی را در برگیرد؛ همچنین حیطه هایی که تمایل دارید فعالیت بیشتری بر آن ها داشته باشید. اگر فصلی از کتاب مورد توجه شما قرار نگرفت یا آن چیزی را که می خواستید، از آن دریافت نکردید، آن را نیز نادیده نگیرید؛ زیرا فصل های کتاب، در ارتباط با یکدیگر هستند. مهارت هایی که می آموزید در هر فصل آن تکرار می شود.گاهی ممکن است نیاز پیدا کنید، برخی «مهارت های مشابه» را برای «موقعیت های متفاوت» به کار ببرید. حتی اگر زمانی گمان کردید «این مهارت به کارم نمی آید...» آن فصل را نیز بخوانید و انجام دهید!

ما می توانیم به شیوه هایی متفاوت ذهن و زندگی مان را تغییر دهیم. برای شناسایی و کنترل هیجانات و احساسات، انتخاب های مثبت متعددی وجود دارد که می تواند مهارت های فکری (بازسازی شناختی) ما را گسترش دهد و نحوهٔ فکر و عملکردمان را با یکدیگر هماهنگ کند تا مهارت ها و ارزش های جدید را در زندگی بیاموزیم. کتاب حاضر، تمام جنبه های رشد هیجانی را شامل می شود تا جایی که می توانید زندگی خود را به صورت مثبت تغییر دهید. برخی از شما با «الگوی شناختی» آشنا هستید؛ الگویی که می گوید: «هر طور فکر کنید، همان طور احساس خواهید کرد» و برای آن هایی که با این الگو آشنا نیستند، مطالب روشن و مشخص خواهد شد.

صفحات کتاب :
320
کتابشناسی ملی :
3838104
شابک :
978-964-236-636-1
سال نشر :
1394

کتاب های مشابه پرورش هوش هیجانی