امتیاز
5 / 3.0
خرید الکترونیکی (PDF)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 60,000
نظر شما چیست؟

معرفی کتاب زن پولدار

کتاب زن پولدار به قلم کیم کیوساکی به شما می‌آموزد که چطور می‌توان در مقابله با مشکلات به خودتان دلگرم باشید. صرف نظر از این که اهل کجا هستید، تحصیلات‌تان در چه زمینه‌ای است و یا چقدر پول دارید. استقلال مالی، امکان آزادی عمل بیشتری را به خانم‌ها می‌بخشد و رسیدن به این هدف، رسالت اصلی این کتاب است.

اغلب آثار موفقیت مالی، یا سخنانی فراجنسیتی دارند یا تنها در مورد مردها نوشته شده‌اند. اما کتاب زن پولدار (Rich woman: a book on investing for women because I hate being told what to do) یک تفاوت اساسی دارد، این کتاب فقط و فقط برای خانم‌هاست. کیم کیوساکی (Kim Kiyosaki) در کتاب زن پولدار تمام تجربیات طلایی خود را که با آن‌ها در مسیر ایجاد امپراطوری مالی خود مواجه بوده است، برای شما بازگو می‌کند.

 ممکن است شما مادری باشید که اخیراً طلاق گرفته‌اید، یا زن تنهایی باشید که روزهای کهولت را طی می‌کنید، یا همسر خود را از دست داده‌اید، یا حتی زن خوشبختی باشید که همسر خوبی دارید، ولی نگران آیندۀ مالی خود در زمان بازنشستگی هستید، بدانید که با داشتن کتاب زن پولدار شما تنها نیستید. در واقع کتاب زن پولدار در مورد آزادی مالی است، چرا که کیوساکی معتقد است کلید آزادی زنان قبل از هر چیز در آزادی مالی آن‌هاست. به بیان او مهم‌ترین گام، اولین گام است. شما با داشتن کنترل بر وضعیت مالی خود، می‌توانید با گام‌های مطمئن در مسیر زندگی قدم بردارید. باید بدانید آزادی مالی حق تمامی زنان دنیاست.

گزیده کتاب زن پولدار

از آنجاییکه پدرپولدار قصد داشت به مایک و رابرت 9 ساله آموزش دهد، بنابراین از ساده ترین عبارات استفاده می کرد، وی دارایی را در کتاب پدرپولدار، پدربی پول به این صورت تعریف می کرد:

«دارایی چیزی است که پول به جیب شما وارد می کند.»

متأسفانه بیشتر مردم و علی الخصوص زنان فرق بین دارایی و بدهی را تشخیص نمی دهند. بعضی تصور می کنند خانه ای که در آن سکونت دارند برای آن ها دارایی است در حالیکه طبق این تعریف خانه سکونتگاه شما، نه تنها پولی به جیب شما وارد نمی کند بلکه پول هایی را به بهانه های مختلف (مثل آب، برق، گاز، مالیات و ...) از جیب شما خارج می کند.

با زنی حرف می زدم که اصرار داشت دستبند طلایی که دارد دارایی است اما در واقع، این دستبند هیچ جریان نقدی برای وی در پی نداشت. به طور مثال دارایی می تواند ملکی باشد که از اجارة آن ماهیانه پول نقدی به حساب شما واریز می شود. اگر دارایی دارید که برای شما جریان نقدی ندارد بدانید که آن دارایی یک بدهی بیش نیست.

صفحات کتاب :
272
کنگره :
HG179
دیویی :
332/0240082
کتابشناسی ملی :
5855245
شابک :
978-622-95620-4-8‬
سال نشر :
1398

کتاب های مشابه زن پولدار