کتاب مدیریت زمان در زندگی زناشویی pdf

تمام زندگی تان را برنامه ریزی کنید

امتیاز
5 / 5.0
خرید الکترونیکی (TEXT)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 25,900
نظر شما چیست؟
علی شمیسا در کتاب مدیریت زمان در زندگی زناشویی، راهکارهایی نوین و علمی جهت هدف گذاری و برنامه ریزی مدرن در زندگی مشترک ارائه می دهد. با راهنمایی های شگفت انگیز این کتاب می توانید نقاط قوت و ضعف خود را شناسایی و ارزیابی کرده و آینده ی درخشانی برای زندگی مشترک خود رقم بزنید.

چرا مدیریت زمان در زندگی مشترک اهمیت دارد؟

همه شما به نوعی در حال تجربه یک زندگی مدرن هستید. جامعه مدرن را انسان های مدرن می سازند و یکی از شاخص های این نوع جامعه، تجربه و درک مدیریت زمان در تمام زندگی است. درست است که جامعه اکنون از ابزارهای مدرن مثل تلفن همراه، لپ تاپ، ماشین و... بهره می برد، ولی کسی که می خواهد خود را مدرن بنامد، باید مفهوم زمان را عمیقاً درک کند.

زن و شوهری که می خواهند سبک زندگی مدرنی داشته باشند، باید حتما مدیریت زمان را از اصول مهم زندگی مشترک خود قرار دهند و این مفهوم تنها شعار نیست؛ باید آن را شبانه روز تجربه کرد. زمانی که زوج ها در زندگی مشترک، وقت خود را بیهوده می گذرانند و از یک نوع شلختگی ذهنی رنج می برند، وقتی از برنامه ریزی و تن دادن به انضباط زمانی گریزانند، نمی توان به آینده آن ها خوش بین بود. زن و شوهر زمانی می توانند به روز باشند که به عمر خود احترام بگذارند و قدر لحظات، ثانیه ها، دقایق، ساعات، هفته ها، ماه ها و سال های خود را با جان و دل درک کنند. اما احتمالا شما هم افرادی را دیده اید که در خانواده ای بزرگ شده اند که درکی از ارزش طلایی زمان ندارد و به نوعی به هر چیزی غیر از زمان اهمیت می دهند. حال چگونه می توان انتظار داشت که این افراد در زندگی مشترکشان قدر عمر خویش را بدانند و زندگی شان را طبق نظم زمانی جلو ببرند. در حقیقت یکی از آن دو و در مواقعی هر دو، به شدت از نوعی درهم ریختگی ذهنی رنج می برند و روزهای خود را بر بیهوده تلف می دهند.

زندگی اکثر زن و شوهرهای این جامعه دقیقه نودی است و همه کارهای خود را در لحظه آخر انجام می دهند. این هم نشان از بی برنامگی زن یا مرد یا هر دو است. قطعاً این طیف زوج ها نمی توانند در آینده به فرزندان خود کمکی کنند. در صورتی که یکی از مفاهیم آموزشی که باید در خانواده یاد گرفته شود، مدیریت زمان است. یعنی احترام به وقت و زمان باید یکی از ارزش های اساسی خانواده باشد. والدین و فرزندان زمان را همچون طلا و جواهری بنگرند که باید به شدت از آن مراقبت کنند. اما وقتی هر دو بی برنامه، شلخته و بی نظم هستند یا نمی دانند روزهای خود را چگونه برنامه ریزی کنند، چگونه می توانند از موفقیت های درجه یک و خوشبختی خود و فرزندانشان حرف بزنند؟ شاید بگویید که مسئله زیاد هم حاد نیست، اما باید گفت که بله، بسیاری در ذهن و به صورت شفاهی یک سری برنامه ریزی کلی دارند، ولی به صورت دقیق و مکتوب کسی از برنامه ریزی وقت آگاه نیست.

چرا باید کتاب مدیریت زمان در زندگی زناشویی: تمام زندگی تان را برنامه ریزی کنید را بخوانیم؟

زندگی زناشویی همانند سفری در زندگی است که باید مقصدش مشخص باشد. شما به عنوان زوجی که با نگاهی عاقلانه به آینده خود می نگرید، باید سعی کنید با کمک گرفتن از ذهن و دانش خود، ابتدا هدف گذاری کرده و بعد برنامه ریزی کنید. درست است که شروع یک زندگی مشترک موفق باید با احساسات عاشقانه همراه باشد. اما مسئله اینجاست که، چند درصد از افرادی که ازدواج می کنند، با یکدیگر در مورد رؤیاهای خود صحبت کرده و آن را روی کاغذ می آورند؟! می توان به جرأت گفت در جامعه ی ایرانی مشخص کردن اهداف و برنامه ریزی دقیق و علمی برای آن ها معنای خاصی ندارد. این را می توان گفت که همه ی دختر و پسرها برای زندگی مشترک خود آرزوی موفقیت دارند و برای رسیدن به آن آرزوها و رویاها دعا می کنند، اما این ها همه اش آرزوست.

با گذشت چند روزی از زندگی مشترک مرد یا زن شروع به کار و فعالیت می کنند، اما با قاطعیت می توان گفت که آن ها چیزی به نام دفترچه هدف گذاری مکتوب و برنامه ریزی ندارند. زندگی زناشویی شان را آغاز می کنند اما این زندگی برنامه ریزی علمی و کتبی ندارد و زوج ها ناخواسته بسیاری از فرصت های طلایی خود را از دست می دهند. دنیا روز به روز به سوی مدرن شدن پیش می رود، اما متاسفانه علم مدیریت زمان در فرهنگ خانواده ی جامعه ی ایرانی نهادینه نشده است. وقتی در مورد مدیریت زمان در زندگی از همسران سؤال پرسیده می شود، اکثرا یا پاسخ نمی دهند یا پاسخی ناقص و شفاهی ارائه می کنند و این موضوع نشان دهنده ی حلقه ای مفقوده در فرهنگ زناشویی ایران است. معمولاً مفاهیم هدف گذاری و برنامه ریزی را در مؤسسات صنعتی و مدیریتی مطرح می کنند، اما علی شمیسا قصد دارد این دو مفهوم کلیدی زندگی مدرن را به چهارچوب خانواده و زندگی مشترک ایرانی بیاورد.

کتاب مدیریت زمان در زندگی زناشویی: تمام زندگی تان را برنامه ریزی کنید به چه کسانی پیشنهاد می شود؟

خواندن این کتاب به هر دختر و پسر جوانی که قصد دارند با هم پیوند زناشویی ببندند و یا زوج هایی که در زندگی زناشویی خود به سر می برند، بسیار سودمند و ضروری است. لازم است زن و مرد در مورد برنامه ریزی زندگی مشترک خود حرف بزنند و ایده های خود را روی کاغذ مکتوب کنند. این که قصد دارید کتاب مدیریت زمان در زندگی زناشویی را مطالعه کنید قطعاً نشان از نیاز شما به مفهوم برنامه ریزی در زندگی زناشویی تان است. پس سعی کنید دقیق و با تامل بخش های مختلف این کتاب را بخوانید و تمرینات آن را انجام بدهید. کتاب حاضر تلاش دارد حداقل تلنگری هرچند کوچک به شما بزند تا زندگی زناشویی خودتان را با تکیه بر علم مدیریت زمان مدیریت کنید.

در بخشی از کتاب مدیریت زمان در زندگی زناشویی: تمام زندگی تان را برنامه ریزی کنید می خوانیم:

وقتی تصمیم می گیرید کاری را انجام دهید، لطفاً از بالغ برنامه ریزی خود کمک بگیرید تا آن را در نقشه زمانی خود گنجانده و تعریف کند. زن و شوهر باید دست از ابن الوقتی برداشته و هیجان زده نشوند و برای هر کار زمانی خاص را برنامه ریزی کنند. شاید بگویید نمی شود این طور دقیق بود، اما بهتر است به طورکل به این شعار و ادبیات معتقد باشید. حال بیست یا سی درصد هم برای کارهای نشدنی اختصاص دهید، اما این که زن و شوهر یاد بگیرند آنی تصمیم نگرفته و برنامه ریزی بکنند، بسیار مهم است. دیگر به هر خواست و انتظاری بلافاصله جواب نمی دهید و اجازه نمی دهید دیگران وقت شما را بگیرند؛ صبح که از خواب برمی خیزید، ذهنتان برنامه ریزی شده و سرگردان نیست، وقت تلف نمی کند و مستقیم و بلافاصله به سراغ کار تعریف شده می رود. این شیوه کارایی شما را به مرور بالا می برد و به نوعی سبک زندگی تان به روز می شود.

باید در طراحی نقشه زمانی عوامل روانی، فیزیکی، فیزیولوژیک، مالی، زمانی، فوریت ها، اهمیت ها، ضرورت ها، اولویت ها و... را در نظر بگیرید. همان طور که نظم و سامان دهی وسایل منزل را اولویت بندی و موضوع بندی می کنید، مثلاً می دانید جای ادویه جات در پذیرایی نیست یا جای لباس خواب در آشپزخانه نیست، در نقشه زمانی هم باید به این امر واقف باشید که فعالیت و کار را در چه زمانی باید انجام دهید. باید زمان های خود را موضوع بندی کنید و فعالیت ها و کارهای خود را در زمان خودش انجام دهید. گاهی لازم است روز شنبه را به موضوعی خاص مثل باشگاه اختصاص دهید. روز چهارشنبه به دوستان، روز سه شنبه به خانواده و... باید خودتان را عادت دهید در روزی خاص، ساعتی خاص، کار و فعالیتی خاص را با توجه ضرورت اولویتش انجام دهید.
سال نشر :
1395
صفحات کتاب :
206
کنگره :
‏‫‭HQ734‏‫‭/ش8م4 1395
دیویی :
‏‫‬‭646/78
کتابشناسی ملی :
4489515
شابک :
978-964-236-804-4

کتاب های مشابه مدیریت زمان در زندگی زناشویی