امتیاز
5 / 5.0
خرید الکترونیکی (TEXT)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 25,900
نظر شما چیست؟

معرفی کتاب تمرین های کاربردی برای زیبا سخن گفتن

کتاب تمرین های کاربردی برای زیبا سخن گفتن نوشتهٔ جودت تلی اوغلو و ترجمهٔ رؤیا پورمناف، به شما نکاتی را در مورد هنر فن بیان و محاوره می گوید که با به کارگیری آن ها در موقعیت های اجتماعی با اعتماد به نفس کامل، می توانید ارتباط برقرار کنید.

بیشتر افراد در موقعیت های اجتماعی در ابتدا احساس آشفتگی، خجالت و غریبی می کنند. تقریباً همه ما به اندازه کافی سخنرانی های خسته کننده دیده ایم! سخنران ها یی که نمی توان آن ها را حتی برای چند لحظه تحمل کرد! پس با مطالعه کتاب تمرین های کاربردی برای زیبا سخن گفتن (guzel konusma pratigi) فردی باشید که بتوانید منظورتان را رسانده و در جمع، جایگاهی برای خود به دست آورید البته در آن صورت، کسی خواهید شد که به خاطر بیان افکارش، مورد انتقاد قرار خواهد گرفت و آرامش خود را از دست خواهد داد.

ناتوانی ما در سخن گفتن می تواند فوایدی داشته باشد. به این ترتیب که: زیرا کسی شما را جای کسی نگذاشته و مزاحم شما نخواهد شد. به همین دلیل، گاهی در موقعیتی قرا را می گیرد که نادیده گرفته شود. از آنجایی که آرام و بی صدا حرکت می کنید؛ در زمینه موقعیت کاری تان به راحتی ارتقا نخواهید یافت به این ترتیب، هرگز در زندگی با فراز و نشیب روبرو نخواهید شد و زندگی ثابت و یکنواخت (تکراری) خواهید داشت. گاهی گروهی از افراد پر چانه در اطراف شما جمع خواهند شد؛ زیرا شما را شنونده خوبی می پندارند.

حقیقت موضوع این است که برای بسیاری از مردم، این که یک نکته را چطور بیان می کنید بیشتر از این اهمیت دارد که چه نکته ای را بیان می کنید! پس اگر حرف ارزشمندی دارید و می خواهید آن را به گونه ای موثر بیان کنید، باید روش های جدید و کاربردی تقویت سخنرانی را بدانید.

گزیده کتاب تمرین های کاربردی برای زیبا سخن گفتن

در یکی از سمینارهای برگزار شده من در مورد زیبا سخن گفتن؛ با طرح این موضوع که: «زیبا و تأثیرگذار بودن سخن، ربطی به استعداد ندارد؛ بلکه برعکس، چیزی است که با تمرین کسب می شود» و «اگر بخواهید می توانید زیبا و تأثیرگذار سخن بگویید.» یکی از شنوندگان به من اعتراض کرد. این شنونده مشکلی در تکلم نداشت؛ اما ماجرایی را که تجربه کرده بود  این گونه توضیح داد:

در رستورانی با دوستانم در کنار هم جمع شده بودیم و درباره ی موضوعی بحث می کردیم. در آنجا دانشجویان دیگری هم بودند. پس از مدتی، افرادی که سر میز دیگری نشسته بودند؛ به ما ملحق شد و همه چیز از همان موقع شروع شد! یکی از افراد مورد بحث اشتباه می گفت، اما من پاسخ صحیح را می دانستم؛ ولی شهامت مطرح کردن آن را نداشتم. درحالی که به راحتی صحبت می کردم. اما وقتی کسانی را که نمی شناختم وارد بحث شدند؛ آرامشم را از دست دادم. 

صفحات کتاب :
117
کنگره :
PN4193 ‭/س3‏‫‬‮‭ت8 1392‬
دیویی :
808/5
کتابشناسی ملی :
3041134
شابک :
978-964-236-495-4
سال نشر :
1392

کتاب های مشابه تمرین های کاربردی برای زیبا سخن گفتن