امتیاز
5 / 0.0
خرید الکترونیکی (PDF)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 14,400
نظر شما چیست؟

معرفی کتاب رجعت عصر ناشناخته

کتاب «رجعت عصر ناشناخته» اثر ارزشمند رمضان پابرجای است که در انتشارات جمکران به چاپ رسیده است.

رجعت به معنای بازگشت برخی افراد، بعد از ظهور امام عصر(عج) و قبل از وقوع قیامت است، بی‌تردید این امر با قدرت لایزال الهی قبل از فرارسیدن قیامت انجام خواهد شد. با اینکه عقیده به رجعت، ریشه قرآنی دارد و روایات معتبر و متعددی در منابع شیعه، به آن پرداخته‌اند، برای عموم شیعیان، آموزه‌ای تقریبا ناشناخته است. از سوی دیگر، اهل سنت، قائل به رجعت نیستند و شبهاتی را در رد آن مطرح کرده‌اند. البه عالمان بزرگ اسلامی نیز همواره در برابر این‌گونه انتقادها و شبهات، پاسخی شایسته داده‌اند و اثبات کرده‌اند که رجعت در آخرالزمان و پیش از قیامت رخ خواهد داد و در این بازگشت، مؤمنان خالص در برابر کافران مطلق قرار می‌گیرند و از کفار انتقام گرفته می‌شود.
کتاب «رجعت عصر ناشناخته» بر آن است تا به شبهات مهم علمای اهل سنت درباره رجعت پاسخ دهد. رمضان پای‌برجای در کتاب «رجعت عصر ناشناخته»، بعد از بیان کلیات و تاریخچه‌ای در مورد رجعت و فلسفه آن، ادله نقلی و عقلی آن را بیان کرده است. او در ادامه، پاسخگوی شبهات علمای اهل تسنن در مورد رجعت بوده است. او در این بخش از کتاب، شبهه استبعاد عقلی، تفاسیر متفاوت علمای اهل تسنن در مورد آیات قرآنی رجعت و ارتباط رجعت با مساله توبه، تکلیف، تناسخ، ایمان کافر، اهانت به اولیای الهی و برخی شبهات دیگر را بررسی کرده و پاسخگو بوده است.

گزیده کتاب رجعت عصر ناشناخته

یکی از اهداف رجعت، گسترش و فراگیری دین اسلام بیان شده است. از آیات و روایات بسیاری دریافت می‌شود که اسلام به‌عنوان دین موردپسند خداوند، بر ادیان تحریف شده غلبه خواهد کرد و بشریت خسته را از پندارها و اوهام رهایی داده و به معرفت زلال الهی و عدل جهانی رهنمون می‌کند. حاکمیت سیاسی زمین به رهبری اهل‌بیت (ع)به دست مسلمانان افتاده و احکام اسلام بدون ترس و واهمه اجرا خواهد شد؛ همچنین کسانی که در این مسیر تلاش نموده‌اند، برخواهند گشت تا برای گسترش دین مورد رضایت الهی (اسلام)، مبارزه و جهاد کنند. امام محمدباقر (ع) در تفسیر آیه « هُوَ الَّذی أَرْسَلَ رَسُولَهُ بالْهُدی‌ وَ دینِ الْحَقِّ لِیُظْهِرَهُ عَلَی الدّینِ کُلِّهِ وَ لَوْ کَرِهَ الْمُشْرِکُون؛ او کسی است که رسولش را همراه با هدایت و دین حق فرستاد تا آن را بر همه آیین‌ها غالب گرداند؛ هرچند مشرکان کراهت داشته باشند»، چنین می‌فرماید: «خداوند دین حق را در هنگام رجعت، بر دیگر ادیان غلبه و برتری می‌بخشد».

صفحات کتاب :
115
کنگره :
1397 3ر 2پ/ BP222/4
دیویی :
297/44
کتابشناسی ملی :
5253828
شابک :
978-964-973-591-7
سال نشر :
1397

کتاب های مشابه رجعت عصر ناشناخته