امتیاز
5 / 0.0
خرید الکترونیکی (TEXT)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 12,500
نظر شما چیست؟

معرفی کتاب برف های کلیمانجارو

ارنِست میلر هِمینگوی ( ۱۹۶۱- ۱۸۹۹)، نویسنده امریکایی کتاب برف های کلیمانجارو برنده نوبل ادبیات است. وی از پایه گذاران یکی از تأثیرگذارترین انواع ادبی، موسوم به «وقایع نگاری ادبی»، شناخته می شود.

کتاب برف های کیلیمانجارو درد و رنج مردی زخمی به نام هری را که پایش قانقاریا گرفته شرح می دهد. او در این داستان دردهای مادی و معنوی هری را به تصویر کشیده و خاطرات گذشته اش را در لحظه های رهایی از درد بیان کرده است. این داستان تلفیقی از دردمندی آدمی و بی رحمی طبیعت است. بر اساس داستان برف های کلیمانجارو یک فیلم سینمایی در ۱۹۵۲ ساخته شده است.

گزیده کتاب برف های کلیمانجارو

 «هری» هلن و پیشخدمت ها را دید که با تکان دست با او خداحافظی می کردند، سپس در دامنه تپه که پیوسته در نظرش کوتاه تر می شد چادر خودشان را دید. بعد دشت را دید که گسترده تر و دورتر می شد و درختها و بوته هایش بیش از پیش برزمین می چسبیدند، و خط سیر شکارها را دید که یواش یواش به طرف چشمه ها و گودال های خشک شده آب می رفتند، و میان این گودال ها یک گودال پر آب بزرگ را دید که تا بدان وقت از وجودش خبر نداشت. پشت گورخرها همه کوچک و خمیده به نظر می آمد، و مارال ها را لکه هایی با کله های بزرگ می دید که با آن که بلند بلند می دویدند مثل این بود که آهسته مشغول خزیدنند.

صفحات کتاب :
239
کنگره :
PS3543/م9‏‫‬‭ب47 1388
دیویی :
813/54
کتابشناسی ملی :
1817159
شابک :
978-964-2575-59-6
سال نشر :
1388

کتاب های مشابه برف های کلیمانجارو