امتیاز
5 / 0.0
خرید الکترونیکی (PDF)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 5,100
نظر شما چیست؟

معرفی کتاب پرچم‌ های تاریکی

طولانی‌شدن غیبت حضرت حجت (ع) و در دسترس نبودن ایشان موجب شده است مدعیان دروغین در ابعاد مختلف از این موضوع سوءاستفاده کنند و مسائلی به وجود آورند. از این‌رو یکی از مهم‌ترین اقدامات در این برهه، شناسایی و مبارزه با این مدعیان در ابعاد مختلف است. در عصر حاضر، فردی به نام علی‌رضا بابایی آریا، تحت عنوان «علامه منصور هاشمی خراسانی» دعاوی‌ای مطرح کرده و خود را زمینه‌ساز ظهور مهدی (ع) می‌داند. وی با شعار «بازگشت به اسلام» و با باطل و طاغوت شمردن حکومت‌های فعلی و مانع ظهور دانستن آنها، مردم را به روی‌گردانی از این حکومت‌ها ترغیب می‌کند. همچنین، هر کس را که با وی مخالفت کند مانعی از موانع ظهور می‌داند و هشدار می‌دهد که در صورت تمکن‌یافتن، آنها را از سر راه خویش برخواهد داشت. وی با استناد به احادیث ضعیف و توسل به علائم ظهور و تأویل آنها بر خویشتن، ادعاهایش را مطرح می‌کند.

وی کتابی با نام “بازگشت به اسلام” را در برخی از مساجد و مراکز علمی و فرهنگی به شکل رایگان پخش کرد که مطالب مطرح شده در این کتاب دارای تفکرات نادرستی می‌باشد. نویسنده خود را همان سیدخراسانی می‌داند، چنان‌که در بخشی از خاتمه کتابش می‌نویسد: «…شنیدم که ندایی به باطل در غرب بلند شده است، پس خواستم که ندایی به حق در شرق بلند شود… چرا که حکومت تنها برای خداوند است و آن را به هرکس از بندگانش که خواهد، می‌سپارد و او کسی جز مهدی فاطمی را نخواسته»، اشکالات علمی فراوانی بر این کتاب وارد است، از مباحث توحیدی و عقاید گرفته تا مباحث مربوط به تقلید و همچنین مباحث مربوط به ولایت فقیه و تشکیل حکومت اسلامی که همه‌ی این‌ها مؤید کذاب بودن این جریان است. این کتاب در  چهار بخش مقدمات، ضرورت و امکان بازگشت به اسلام، موانع بازگشت به اسلام و شناخت اسلام تدوین شده است.

کتاب «پرچم‌های تاریکی» با هدف بازخوانی انتقادی آراء منصور هاشمی‌خراسانی از منظر حکمت اسلامی بوده و کتاب بازگشت به اسلام به‌عنوان اصلی‌ترین کتاب این جریان، مستند این بازخوانی قرار گرفته است؛ بنابراین در تمامی مراحل این نوشتار، براساس تقسیم‌بندی کتاب بازگشت به اسلام پیش رفته و چکیده مطالب منصور هاشمی، در هر مرحله، پیش از نقد و بررسی جهت استحضار خوانندگان آمده است. علاوه بر آن، در برخی موارد که شبهات مطرح شده از جانب وی به شکل کلی بوده و یا چند شبهه را در قالب یک شبهه مطرح کرده، ناگزیر جهت پاسخ‌گویی آسان، نویسنده اقدام به تحلیل محتوا کرده و هر کدام از شبهات را به صورت جداگانه بررسی و نقد کرده است.

گزیده کتاب پرچم‌ های تاریکی

به چند مورد از ادعاهای منصور هاشمی اشاره می‌شود:
1- «من روزگاری چند در اطراف زمین سیر می‌کنم و در پی مردمانی شایسته می‌گردم تا عده‌ای کافی از آنان را گرد آورم و برای حفاظت، اعانت و اطاعت از مهدی آماده گردانم تا چون خداوند از گردهمایی و آمادگی آنان آگاهی یابد، دسترسی به مهدی را برای آنان میسر گرداند و زمینه حاکمیت او پس از آن را فراهم کند تا تمهیدی برای ظهور او باشد؛ با توجه به اینکه اگر امروز این کار انجام شود، نه‌تنها به طور قطع فردا او ظهور می‌کند؛ بلکه امشب دسترسی به او ممکن می‌شود... ولی تاکنون هر چه بیشتر جستجو کرده‌ام، کمتر یافته‌ام تا جایی که دیگر خسته و سرخورده شده‌ام؛ چرا که گویی زمین از مردمان شایسته خالی است...».
2- «اگر من در میان شما کشته شوم، هر آینه خداوند بر شما غضب می‌کند و فرج شما را هزار سال دیگر به تأخیر می‌اندازد و آن‌گاه نه سرپرستی برای خود می‌‌یابید و نه پشتیبانی...».
3- «من شمع شما در تاریکی‌های زمین هستم! به من نزدیک شوید تا روشنایی یابید و از من دوری نجویید که در تاریکی فرو می‌مانید و خداوند به کاری که می‌کنید، آ گاه است...».

سال نشر :
1398
صفحات کتاب :
152
کنگره :
‏‫‬‭BP۲۲۴/۶‏‏‫‬‭/م۳۳پ۴ ۱۳۹۷
دیویی :
‏‫‬‭۲۹۷/۴۶۲
کتابشناسی ملی :
5346112
شابک :
978-964-973-606-8

کتاب های مشابه پرچم های تاریکی