کتاب طلوع تا ظهور pdf

بازنویسی و تلخیص«امام مهدی(عج) از تولد تا بعد از ظهور»

امتیاز
5 / 0.0
خرید الکترونیکی (PDF)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 22,500
نظر شما چیست؟

معرفی کتاب طلوع تا ظهور

کتاب «طلوع تا ظهور: امام مهدی (عج) از تولد تا بعد از ظهور»، ترجمه کتاب الامام المهدی من المهد الی الظهور اثر سیدمحمدکاظم قزوینی است که توسط لطیف راشدی و سعید راشدی ترجمه و در انتشارات مسجد مقدس جمکران به چاپ رسیده است.

کتاب «طلوع تا ظهور: امام مهدی (عج) از تولد تا بعد از ظهور»،به موضوعات متعددی در زمینه مهدویت پرداخته و با ارائه روایات امامان معصوم (ع) در این ‏زمینه و شرح و بررسی روایات مورد نظر، ‏تاریخ زندگی امام‌زمان علیه‌السلام را از تولد تا پس از ظهور بیان کرده است. مطالب کتاب تنها به نقل روایات منحصر نشده و حکایاتی نیز در کتاب نقل شده است که اغلب این روایات با موضوع ‏تشرف به محضر امام عصر (ارواحنا فداه) مرتبط هستند، مانند داستان انار در بحرین، داستان یاقوت روغن‌فروش و… .‏ از ویژگی‌های مثبت کتاب «طلوع تا ظهور: امام مهدی (عج) از تولد تا بعد از ظهور»، نسبت به سایر کتب مهدویت این است که این کتاب پس از پرداختن به زوایای ‏مختلف حکومت مهدوی در زمینه سیاسی، اقتصادی و تربیتی، فصلی را به مبحث رجعت اختصاص داده و آن را با ‏استفاده از آیات و روایات اثبات کرده است. عنوان کتاب به اندازه کافی گویاست و نویسنده محترم تمام آنچه درباره امام زمان باید بدانیم را در کتابش گرد آورده است و گزارشی مستند از زندگی امام مهدی (عج) به دست داده است. این کتاب بر پایه روایات صحیح و مشهور پیرامون حضرت است و نویسنده ضمن استناد به آیات و روایات از آثار علمی علمای بزرگ نیز استفاده کرده است و در هر موضوع برخی از روایات مرتبط را آورده است و به شرح این روایات پرداخته است.

نویسنده برای شروع، کوتاه و ساده به معرفی امام زمان علیه‌السلام پرداخته است و از نویدهای قرآن، پیامبر و امامان علیهم‌السلام درباره آن حضرت سخن گفته است. در ادامه از غیبت صغرا و کبرای آن حضرت، سفیران چهارگانه (نواب اربعه) و کسانی که در دوران غیبت صغرا و کبرا افتخار دیدار حضرت را داشته‌اند، گفته است. پاسخ به پرسش‌های ذیل هم بخشی دیگری از کتاب است؛ اینکه آن حضرت چگونه تاکنون زندگی کرده‌اند، نشانه‌های حضرتش چیست و نشانه‌های ظهور و چگونگی و کجای ظهور آن امام. کیستی یاران حضرت، چگونگی حکم‌رانی وی بعد از ظهور و طول آن دوران و پایان آن. فصلی درباره مدعیان دروغین و ماجرای جعفر عموی امام زمان هم آمده است. از بخش‌های جذاب کتاب چگونگی همکاری دولت‌ها و سرفرودآوردن قدرت‌ها در برابر حضرت است. شیرین‌ترین بخش کتاب نیز فصل زندگی در عصر طلایی حضرت است. در پایان نیز از رجعت سخن به میان آمده است و آیات و روایات مربوط به این مسئله آورده شده است.
نویسنده هر آنچه باید درباره امام زمان بدانیم را بیان کرده و کتاب خود را به مجموعه‌ای کم‌نظیر برای آشنایی با امام زمان تبدیل کرده است.

گزیده کتاب طلوع تا ظهور

بحث وگفتگو درباره امام زمان (عج) از مهم‌ترین موضوعات دینی ـ عقیدتی است که ارتباط و پیوند عمیقی با اسلام و مسلمین دارد؛ چون امام زمان (عجل‌الله‌تعالی‌فرجه)، حقیقتی اسلامی است و مهدویت از مهم‌ترین مسائل دینی می‌باشد.

امام زمان(عج)، اسطوره‌ای نیست که شیعیان برای تسلی خاطر و رهایی فکری از درد و رنج آن را ساخته و پرداخته باشند؛ همان مصایب و دردهایی که درطول قرون متمادی برشیعیان وارد شده است.
امام زمان(عج)، نظریه یا تفکری نیست که شیعیان برای تخفیف دردهایی به سبب مظلومیّت به آن رو آورده باشند؛ چنانچه بعضی از فیلسوف‌نماها، چنین نظری دارند.
امام زمان(عج)، خرافه‌ای نیست که قصه‌گوها آن را ساخته وبه اسلام ربط داده باشند، چنانچه بعضی جاهلان- که ادعای علم و فرهنگ می‌کنند- چنین تصور کرده‌اند.
همچنین امام زمان(عج)، بیهوده‌گویی تاریخی نیست تا دشمنان و لجوجان در برابر حقیقت، آن را مسخره کنند.
بلکه امام زمان(عج)، حقیقتی اسلامی و واقعی است که لایق کوشش برای شناساندن آن و مستحق توجّه و آموزش است.
این حقیقت، ادامه‌دهنده راه اسلام و قرآن است و مسئله‌ای ریشه‌ای و اساسی می‌باشد که قرآن به آن بشارت داده است و پیامبر عظیم‌الشأن (ص) در جاهای بسیار و مناسبت‌های عدیده درباره آن صحبت کرده است و ائمه(ع) نیز شیعیان خود و تمامی امم اسلامی را به وجود این امام بشارت داده‌اند.

صفحات کتاب :
494
کنگره :
‏‫‬‮‭BP۵۱‏‫‭/ق۴‮الف‬۸۰۴۱ ۱۳۹۶
دیویی :
‏‫‬‮‭۲۹۷/۹۵۹
کتابشناسی ملی :
5154246
شابک :
978-964-973-753-9
سال نشر :
1398

کتاب های مشابه طلوع تا ظهور