امتیاز
5 / 0.0
خرید الکترونیکی (PDF)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 13,500
خرید چاپی
450,000
10%
ت 405,000
نظر شما چیست؟

معرفی کتاب دارالسلام

کتاب «دارالسلام»، نوشته شیخ محمود عراقی است و در انتشارات جمکران به چاپ رسیده است.

در کتاب «دارالسلام»، علامه عظیم الشان مرحوم آیت الله شیخ‌ محمود عراقی میثمی (از احفاد میثم تمار (ره) صحابه امیر المومنین (علیه السلام)) با آن روحیه تقوا و اخلاص و تتبعی که داشت، سعی نموده با بیان معجزات، کرامات، مکاشفات، رؤیاهای صادقه و همچنین با بیان آیات و روایات، شیرینی خاصی به مطالب کتاب بدهد، و رابطه بین امام زمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف) و خواننده را بسیار گرم و صمیمی نماید.

موضوع «مهدویت» و اندیشه «ظهور و قیام» حضرت ولی عصر (عج)، یکی از مهم‌ترین مسائل اعتقادی اسلامی است. اوضاع آشفته جهان، جنگ‌های سرد و گرم، مسابقات تسلیحاتی و...وجدان‌های زنده و دل‌های حساس را پریشان و روشن‌بینان آگاه جهان را مضطرب کرده است. در این میان مسلمانان آگاه- به‌ویژه شیعیان- از یأس و ناامیدی دوری کرده و در انتظار روزی هستند که حاکمیت از آن امام معصوم است.

 کتاب «دارالسلام»- با توجه به نوع نگارش و تألیف آن- امید و وابستگی شیعیان را به امام عصر (عج)، شفاف‌تر و بادوام‌تر می‌کند. علامه عظیم‌الشان مرحوم آیت‌الله شیخ‌ محمود عراقی میثمی، با آن روحیه تقوا و اخلاص و تتبعی که داشت، سعی نموده با بیان معجزات، کرامات، مکاشفات، رؤیاهای صادقه و همچنین با بیان آیات و روایات، شیرینی خاصی به مطالب کتاب بدهد، و رابطه بین امام زمان (عج) و خواننده را بسیار گرم و صمیمی نماید.

گزیده کتاب دارالسلام

اخبار دلالت دارند بر اینکه زمین خالی از حجت معصوم نمی‌شود و اخبار در این مورد بسیار است. ثقه‌الاسلام شیخ کلینی در کتاب کافی به سند خود از حسین‌بن‌ابی‌العلاء روایت کرده که: «از حضرت صادق (ع) پرسیده: آیا می‌شود که در روی زمین امامی نباشد؟

فرمود: نه، عرض کردم: می‌شود دو امام در آن باشد؟

فرمود: نه، مگر این‌که یکی از آن دو صامت بوده باشد».

و نیز روایت کرده از اسحق‌بن‌عمار از آن بزرگوار که فرمود: «زمین خالی نمی‌شود مگر این‌که در آن امامی باشد؛ از برای آن‌که اگر مؤمنین چیزی زیاد نمایند، رد کند و اگر چیزی ناقص کنند، آن را تمام فرماید».

و نیز به سند خود از عبدالله‌بن‌سلیمان عامری از آن جناب روایت کرده که فرمود: «زمین زایل نمی‌شود مگر این‌که از برای خدا در آن حجتی باشد که حلال و حرام را بداند و مردم را به سوی خدا خواند».

شابک :
978-9648484-13-7
سال نشر :
1395
صفحات کتاب :
855
کنگره :
‏‫‬‭BP۲۲۴/۴‏‫‬‭‭/ع‌۴د۲ ۱۳۸۳
دیویی :
‏‫‬‭۲۹۷/۴۶۲
کتابشناسی ملی :
3907- 83 م

کتاب های مشابه دارالسلام