خلاصه کتاب برتری خفیف

کارهای کوچک، اتفاقات بزرگ را می سازند

امتیاز
5 / 0.0
خرید الکترونیکی (TEXT)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 4,800
نظر شما چیست؟

جف اولسون در خلاصه کتاب برتری خفیف: کارهای کوچک، اتفاقات بزرگ را می سازند، به شما می‌گوید که چگونه با انجام کارهای کوچک، می توانید تغییرات بزرگی در زندگی‌تان ایجاد کنید.

معرفی خلاصه کتاب برتری خفیف

فرقی نمی‌کند که رویایتان داشتن خانه‌ای بزرگ، درآمد عالی یا سلامتی باشد! برتری خفیف همان چیزی است که به آن نیاز دارید. بیش تر از 10 هزار نفر با ارسال نامه گفته‌اند که با کتاب برتری خفیف (The Slight Edge) توانستند زندگی شان را تغییر داده و به رویاهایشان برسند. برتری خفیف کاری می کند که زندگی و خودتان را با دیدگاهی متفاوت ببینید و آن را همان طوری بسازید که می خواهید. خواهید خواند که چرا بعضی افراد موفق هستند و بعضی دیگر با اینکه هر روز تلاش می کنند اما هیچ وقت موفق نمی شوند.

نخستین نسخه برتری خفیف در سال 2005 منتشر شد و 8 سال بعد نویسنده نسخه جدیدی از آن را ارائه داد که همین میکروکتابی است که شما آن را مطالعه می‌کنید. جف اولسون (Jeff Olson) با ایده‌اش که برتری خفیف است، توانسته به میلیون‌ها نفر کمک کند و باور دارد که جایگاهی که خودش امروز دارد را مدیون برتری خفیف است. او، جوان ترین مدیر فرودگاه آلبوکرکی، یکی از 5 مدیران برتر در یکی از شرکت های بزرگ در حوزه تکنولوژی و نویسنده ای چند میلیون دلاری است. او با یک تیم کوچک توانست درآمد یک شرکت بزرگ را 400 درصد افزایش دهد و یکی از بزرگترین شبکه های توسعه فردی در دنیا را تاسیس کرده است.

برتری خفیف کتابی است که اثربخشی تمام کتاب‌های حوزه رشد فردی را تضمین می‌کند. این کتاب رمز واقعی موفقیت است!

برشی از متن کتاب

بهترین چیزی که می‌توانید به خودتان هدیه دهید، هوشمندانه ترین سرمایه گذاری تان است و هوشمندانه ترین سرمایه گذاری تان، سرمایه گذاری روی توسعه فردی است. لینکلن یک جمله معروف دارد که می گوید: اگر برای قطع کردن یک درخت 6 ساعت زمان داشته باشم، 4 ساعت آن را صرف تیز کردن تبرم خواهم کرد. در زندگی واقعی شما همان تبر هستید که برای رسیدن به مقصد باید روی خودتان کار کنید. وقتی شما تبر تیزی داشته باشید، بهترین جهت برای قطع درخت را بدانید و نیروی لازم را هم داشته باشید، در کمترین زمان ممکن به نتیجه می رسید. می بینید، همه چیز دست شماست.

پیش از این در مورد قدرت زمان گفتیم و اینکه چطور برای رسیدن به اهداف می توانید از آن استفاده کنید. اما حالا می‌خواهم شما با قدرت دیگری که مهم ترین نیرو در زندگی است آشنا کنم: قدرت یادگیری مداوم. وقتی از یادگیری می گویم منظورم کتاب‌های مدرسه ای نیست، منظورم الگوبرداری از دیگران و شنیدن نصیحت‌هایشان هم نیست، بلکه از همه نوع یادگیری حرف می زنم. یادگیری چیزی است که شما را در مسیر موفقیت قرار می دهد و تسلط تان روی برتری خفیف را بیشتر می کند. طبق یک آمار بیش از 58 درصد از مردم بعد از فارغ التحصیلی دیگر کتابی نخواندند. شوکه شدید؟ آن ها همان 95 درصد افراد معمولی هستند که در خامه غرق می شوند. آن‌ها تمام زندگی شان را صرف ساختن رویاهای دیگران می کنند.

به نظرتان خودشان هیچ رویایی ندارند؟ البته که نه. فقط آن ها دانش رسیدن به رویاهایشان را ندارند. البته وقتی از کتاب نخواندن حرف می زنم منظورم کتاب های رمان و داستان های جنایی نیست، البته که این کتاب ها خوب هستند اما برای اینکه روی منحنی موفقیت باشید، هیچ تاثیری ندارد. شاید بهتر است بگویم آن 95 درصد ذهن شان را با مطالبی که هیچ فایده ای برایشان ندارد پر می کنند. اگر هر روز فقط 10 صفحه کتاب بخوانید، در پایان ماه، سیصد صفحه کتاب خوانده اید. مثلا کتاب بیندیشید و ثروتمند شوید را انتخاب کنید.

به نظرتان ارزش ندارد برای کتابی که نویسنده یک عمر در مورد مطالبش تحقیق کرده و اطلاعاتی شگفت انگیز به شما می دهد، یک ماه صرف کنید؟ شما با مطالعه کتاب های ارزشمند، روی خودتان سرمایه گذاری می کنید. و این کار هم مانند تمام کارهای زندگی هم انجام آن و هم انجام ندادن آن ساده است. اما آنچه که در طول زمان مرکب می شود و اتفاق می افتد، انتخاب شماست.

دانلود خلاصه کتاب برتری خفیف

این خلاصه کتاب را به صورت الکترونیک در نرم افزار فراکتاب دانلود نمایید.

صفحات کتاب :
272

کتاب های مشابه برتری خفیف