خلاصه کتاب خودت را به فنا نده

به جای زیاد فکر کردن، بیشتر زندگی کن

امتیاز
5 / 4.5
خرید الکترونیکی (TEXT)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 4,800

نظر دیگران

نظر شما چیست؟

معرفی کتاب خودت را نابود نکن

کتاب خودت را نابود نکن به قلم گری جان بیشاپ، از عناوین پرفروش نیویورک تایمز، به شما کمک می کند که به جای زیاد فکر کردن، توانایی های خود را کشف کرده و به بهترین خودتان در زندگی تبدیل شوید. هیچ وقت با خودتان فکر کرده اید که مثل یک همستر، روی یک چرخ، با عصبانیت و آشفتگی، مسیر زندگی را دویده اید. اما همیشه در حال درجا زدن هستید؟ میکروکتاب خودت را نابود نکن (Unfu*k Yourself: Get Out of Your Head and Into Your Life) به شما یاری می دهد تا از همه ی تنش ها و اضطراب هایتان خلاص شده و ساعت ها احساس آرامش کنید.

تمام مدتی که با قضاوت های درونی تان درگیر هستید، همان قضاوت هایی که البته هیچ وقت هم متوقف نخواهند شد، صدایی از درون به شما می گوید: «خیلی تنبل و خرفتی و اصلاً به درد هیچ کاری نمی خوری.» شما حتی نمی دانید تا چه اندازه این زمزمه بر روی شما اثر منفی می گذارد و شما را تباه می کند. اگر بر این فشارهای روحی غلبه نکنید و زندگی تان را نجات ندهید در نهایت ناچار به تسلیم شده و دیگر شاید هرگز به جایگاهی که آرزویش را داشتید نرسید و شاید هرگز به آن شادی، شغل یا ارتباطی که در زندگی برایش تلاش کرده اید دست پیدا نکنید.

گری جان بیشاپ (Gary John Bishop) در میکروکتاب خودت را نابود نکن، گزیده ای از نظرات شخصی در مورد متعالی بودن، زندگی بخشیدن و جسارت داشتن را جمع آوری نموده و آن ها را در اختیار شما قرار داده تا با عمل کردن به آن ها، در زندگی هر روز بهتر از روز قبل شوید.

اگر می خواهید از میکروکتاب خودت را نابود نکن نتیجه بگیرید و نهایت استفاده را ببرید تنها راه این است که آن را در خود جستجو و گفته هایش را بیازمایید. جهت اندیشیدن به خود و تجربه کردن آن، زمان بگذارید. هیچ دانش و حکمتی بالاتر از دانشی که خود آن را تجربه کرده باشید، نیست. این کتاب شما را وادار به فکر کردن خواهد کرد تا زبان و احساسات تان را در حالتی هوشیارانه و با آگاهی به زندگی روزمره مرتبط ساخته و هنگامی که ارتباط جادویی میان طرز حرف زدن و چگونگی فکر کردن را پیدا کردید، تصویر کاملی از زندگی را بررسی و به شما عرضه می کند.

درباره گری جان بیشاپ نویسنده کتاب خودت را نابود نکن

گری جان بیشاپ در سال 1948 در گلاسگوی اسکاتلند دیده به جهان گشود و بزرگ شد. او در سال 1997 به ایالات متحدۀ آمریکا سفر کرد و در همان دوران مسیر مطالعاتی اش را در جهان توسعۀ شخصی، مخصوصاً در هستی شناسی و پدیده شناسی پیدا کرد. پیش از اینکه مدیر برنامۀ اصلی یکی از شرکت های مهم همین حوزه در دنیا شود، سال های بسیاری در این حوزه به مطالعه و تحقیق پرداخت.

روش او برای تغییر خود در زندگی ساده و بدون دنگ و فنگ است و به همین دلیل نیز هر روز بر پیروانش افزوده می شود و کتابش کاربردی جهانی و همگانی دارد. گری به همراه همسر و سه پسرش در فلوریدا زندگی می کند.

میکروکتاب چیست؟ چرا میکروکتاب ها مفید هستند؟

میکروکتاب های سبکتو در حقیقت چکیده ای مهم از کتاب ها هستند که شما بتوانید آن ها را در زمانی معقول بخوانید. همه ما در روز زمان های پرت زیادی داریم که می توانیم با میکروکتاب آن را به زمان طلایی تبدیل کنیم. میکروکتاب ها شامل بخش های ثابتی هستند، در ابتدا توضیحاتی در مورد نویسنده وجود دارد چرا که وقتی شما با نویسنده آشنا باشید بهتر با کتاب ارتباط برقرار می کنید. بخش بعدی، توضیحی کلی در مورد کتاب است که شما بتوانید در یک نگاه با مبحث کلی کتاب آشنا شوید و بخش آخر هم چکیده مفید آن است.

گزیده کتاب خودت را نابود نکن

هر مسیری که در ذهن تان وجود داشته باشد، در آن حرکت خواهید کرد. اگر به دنبال رویاهای زیبایتان باشید در مسیر آن ها قرار می گیرید و اگر فقط به دنبال چیزهای باشید که پُر از شک و تردید است، در همان مسیر قرار خواهید گرفت. در هر دو مسیر شما برنده اید، چون شما می خواستید که موفق شوید یا شکست بخورید.

اگر در مورد خود، شرایط و زندگی شخصی تان به نتایج مثبتی برسید این روی بهره وری شما تاثیر مستقیم می گذارد. هر دیدگاهی که نسبت به خودتان داشته باشید آن را باور می کنید و اثرات آن را در زندگی می بینید. برای اینکه پیروزی هایمان شیرین تر شود، نیاز داریم تا در مورد نحوه فکر کردن مان تغییرات اساسی ایجاد کنیم. زندگی تان را خوب بررسی کنید. ببینید در کجای آن مشکل دارید، در رابطه، شغل یا در میزان حقوق. در هر کدام از این بخش ها که مشکل داشته باشید یعنی در حال نبرد ذهنی با آن هستید. شما دائما به خودتان برچسب می زنید که «نمی فهمم، در انجام این کار موفق نیستم، دیگران بهتر از من هستند و...» در مقابلش دائم در حال اثبات خودمان به دیگران هستیم که در همه چیز ضعیف عمل می کنیم. در نهایت هم در این راه برنده می شویم.

برای اینکه از شر این نوع از افکار خانمان سوز رهایی پیدا کنید باید باور کنید که این افکار غلط است این باور برای افکار نادرست شما ترسناک است و باعث متزلزل شدن تمام زیرساخت باورهای نادرست می شود. شاید تغییر کردن برای شما سخت باشد. چون عادت کرده اید که دائم خودتان را برای دیگران اثبات کنید. به همین دلیل دوست دارید در همان شرایط نامناسبی که هستید باقی بمانید. برای اینکه بتوانید با تغییر باورها کنار بیایید، از نوشتن استفاده کنید. هر بار که خواستید مطابق باورهای اشتباه قدم بردارید بنویسید. مثلا هر وقت که با دیدن یک غذای خوش رنگ و بو رژیمتان را شکستید آن را بنویسید.

کتاب های مشابه خودت را نابود نکن