کتاب جادوی صحنه pdf

زندگی تئاتری عزت الله انتظامی

امتیاز
5 / 0.0
خرید الکترونیکی (PDF)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 120,000
نظر شما چیست؟
د ر این کتاب به فعالیت های هنری عزت الله انتظامی از زمان ورود او به عرصه ی هنر نمایش از سال های نخستین دهه ی 20 به شکلی روایت گونه پرد اخته شد ه است.

وقتی به زندگی بازیگر بزرگی چون عزت الله انتظامی فکر می کنی، به زندگی پرتب و تاب او، به آغاز راهش در وادی هنر، به شروع «پیش پرده خوانی»، به بردباری و تحمل انواع سرزنش های اجتماعی- که رایج مردم آن روز و نسل قبل از او بود - به قضاوت های بی رحمانه و بازدارنده اکثر مردمی که آن روزها برای هنر بازیگری جز ابتذال و انحراف اخلاقی معنای دیگری قائل نبودند و به هنر به چشم دیگری جز وسیله تفریح نمی نگریستند، و آن وقت نوجوان پرشوری را می بینی که یک تنه تمام ضربت های سنگین و متلاشی کننده را تحمل می کند و بالأخره قدم در راهی می گذارد که او را به رشد و تعالی می رساند، آن وقت احساس می کنی با انسانی برخورد کرده ای که باید بی تردید او را جزء «استثناها» بدانی.

انتظامی هنرمند ساده ای نیست که بتوان درباره اش ساده صحبت کرد. بضاعت های نهفته در او از تنوع و ابعاد فراوانی برخوردارند. قدرت او در انواع گوناگون نمایش، از کلاسیک تا مدرن، از کمدی تا تراژدی، از ملودرام تا فارسی، در نقش هایی در قالب تیپ و کاراکتر، اینجایی یا جهانی، همگی اجرا شده، تجربه شده، و با موفقیت هایی کمتر یا بیشتر، اقبال عامه یافته اند.

هر نقشی را که برای اجرا می پذیرد، تا به تحلیل عمیق و درک کامل از آن نرسد راحت نمی شود و دست از سر کارگردان بر نمی دارد.
صفحات کتاب :
360
کنگره :
PN2958‭/‮ال‍ف‌‬8‏‫‭ک‌9 1385
دیویی :
792/028092
کتابشناسی ملی :
1‎1‎2‎9‎7‎0‎0
شابک :
964-7640-28-5
سال نشر :
1385

کتاب های مشابه جادوی صحنه