کتاب مدیران تبلیغ pdf

چهل کلید طلایی در مدیریت تبلیغ

امتیاز
5 / 0.0
خرید الکترونیکی (PDF)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 30,000
نظر شما چیست؟

معرفی کتاب مدیران تبلیغ

کتاب «مدیران تبلیغ: چهل کلید طلایی در مدیریت تبلیغ» نوشته حسین سروقامت می‌کوشد تا 40 کلید برای تبلیغ موثر اسلام را به مبلغان مذهبی ارایه کند. نویسنده در این کتاب به تفاوت‌های آشکار میان تبلیغ درست و نادرست اشاره می‌کند. موضوع اصلی کتاب درباره دورانی است که مبلغان مذهبی در داخل و یا خارج از کشور مشغول فعالیت هستند و نویسنده این کتاب را بر اساس تجربیات 10 ساله‌اش از تبلیغ اسلام در خارج از کشور نگاشته است.
 
حسین سروقامت، نویسنده این کتاب، با بیان این‌که «در این کتاب 40 کلید معرفی شده که در واقع، 40 راهکار اصلی برای تبلیغات موثر است» می‌گوید: «متاسفانه مبلغانی که به خارج از کشور اعزام می‌شوند، تنها به برخی از اقدامات ابتدایی بسنده می‌کنند و به موضوعات جدی در تبلیغ اسلام توجه ندارند. این‌گونه مبلغان در تبلیغ خود تنها به منبر و محراب اکتفا می‌کنند، در حالی‌که شرایط امروز ایجاب می‌کند تا مبلغات پا را فراتر بگذارند و گونه‌ای دیگر از ارتباطات را ساماندهی کنند؛ تاکنون درباره تبلیغات اسلامی کتاب‌های زیادی نوشته شده است، اما من در این کتاب نکات تازه‌ای را درباره تبلیغ بیان کرده‌ام و معتقدم این کتاب می‌تواند کیفیت تبلیغ را به صورت ملموسی افزایش دهد، چراکه بسیاری از مباحثی که مبلغان اسلامی ما به دنبال آن می‌روند، مباحثی‌اند که با مخاطبانش ارتباطی برقرار نمی‌کنند.»

در سراسر کتاب بر تفاوت بین مدیر تبلیغ و مبلغ تاکید شده است، چرا که مدیر تبلیغ، عرصه تبلیغ را سازمان‌دهی و مدیریت می‌کند و به باید‌ها و نبایدهای عرصه تبلیغ می‌پردازد، اما مبلغان تنها به منبر و محراب اکتفا می‌کنند. نویسنده در کتاب «مدیران تبلیغ» به طرح بایدها و نبایدهایی در دنیای تبلیغ پرداخته، خاطره ها و مخاطره‌هایی را بیان نموده، شواهدی از آیات آورده و زندگی اخلاقی بزرگان دین و علمای عامل را اندکی بازکاوی کرده است و تجربیاتی از دوران تبلیغی مبلغان ارائه شده، به برخی شرایط اثرگذاری آنان نیز اشاره کرده و الگوهایی را مطرح و برخی کتاب‌های خوب را نیز معرفی کرده است؛ و در یک سخن به بیان آنچه هست و نباید باشد و طرح آنچه نیست و باید باشد پرداخته و عدد چهل را نیز به خاطر قداست آن برگزیده است. در این کتاب از عناوین گوناگونی نظیر؛ «چک سفیدامضا قبول نکنید»، «از منافقین درس بگیرید»، «هفت بار که افتادید، برای هشتمین بار از زمین برخیزید»، «کاریکاتور تربیت نکنید» و... استفاده شده است.

گزیده کتاب مدیران تبلیغ

اولین کلید طلایی: کارها را به وکیلتان بسپارید

این نکته اگر نگویم از همه نکته‌های دیگر این مجموعه برتر و بالاتر است، قطعاً جزء برترین و بالاترین‌هاست. مؤذنان خوش‌الحان در آغاز هر اذان آیه‌ای از آیات کریمه قرآن را می‌خوانند که در لابه‌لای کلمات زیبای آن دریایی از اطمینان و آرامش نهفته است:

أُفَوِّضُ أَمْرِی إِلَی اللَّهِ إِنَّ اللَّهَ بَصِیرٌ بالْعِبَاد: کار خویش را به خداوند می‌سپارم، هم او که بر احوال بندگان خویش سخت بیناست.

خشت اول تحصیلات حوزوی نیز که به حق، معمار آن را راست نهاده، سخن ارزشمندی است از یگانه عالم هستی، رسول خوبی‌ها و مهربانی‌ها و حضرت محمد (ص) که در آغاز کتاب جامع‌المقدمات آمده است:

أوّل العلم معرفه الجبّار و آخر العلم تفویض الأمر الیه: آغاز دانش شناخت پروردگار و پایان آن سپردن کارها به اوست.

این نخستین درسی است که در حوزه‌های علمیه به هر طلبه و جویای علم و فضل و اندیشه می‌آموزند.

صفحات کتاب :
169
کنگره :
‏‫‬‭BP۱۱/۶۲‏‫‬‮‭/س۴ش۴ ۱۳۹۵
دیویی :
‏‫‭۲۹۷/۰۴۵
کتابشناسی ملی :
4558932
شابک :
978-600-159-256-0
سال نشر :
1401

کتاب های مشابه مدیران تبلیغ