نظر دیگران

نظر شما چیست؟
میکروب شناسی پزشکی شاخه ای مهم از علوم پزشکی است که به ویژگی های میکروارگانیسم های بیماری زا، رشد آن ها، راه های انتقال و مکانیسم های ایجاد عفونت می پردازد. این اطلاعات می تواند پایه ای برای پیشگیری، تشخیص و درمان بیماری های عفونی باشد. از دیگر سو علم میکروب شناسی نقش شگرفی در شناسایی خطرات بالقوه میکروب ها دارد و امروزه بویژه یا نظارت بر تکامل سویه های بالقوه بیماریزا یا مقاوم از میکروب ها، در جهت حفظ سلامت جامعه مهم است.

میکروب شناسی پزشکی (جلد اول) جاوتز با سابقه انتشار مستمر بیش از 60 سال همچنان یکی از منابع اصلی علم میکروب شناسی پزشکی در دنیا و ایران می باشد. ویرایش بیست و هشتم این کتاب نیز همچون ویرایش های قبلی تمام میکروارگانیسم های مهم پزشکی را پوشش داده است. در کنار دیگر نقاط قوت کتاب که روانی و اختصار در آموزش میکروب شناسی است، در این ویرایش با توجه به پیشرفت های چشم گیر تکنولوژی.

نقش ان در دانش پزشکی در سال های اخیر بویژه در مکانیسم های نوین و ملکولی که منجر به تشخیص بیماری های میکروبی شده است تقریبا تمامی فصول کتاب کاملاً بازنگری شده اند و حاوی به روز ترین مطالب علمی در زمینه تخصصی هستند.

در کتاب میکروب شناسی پزشکی (جلد اول) که پیش رو دارید در مورد تمام باکتری های بیماری زا به طور کامل و در عین حال مختصر بحث شده است. در 10 فصل ابتدایی این کتاب به کلیات باکتری شناسی اعم از ساختمان باکتری ها، رشد و متابولیسم باکتری ها، همچنین ژنتیک آن ها و ایمنی شناسی بیماری های عفونی پرداخته شده است. در ادامه کتاب هر فصل به یک گروه از باکتری های بیماری زا اختصاص یافته است و تمام گونه های آن جنس از باکتری های بیماریزای بطور کامل توضیح داده شده است.

علاوه بر اینها کتاب میکروب شناسی پزشکی (جلد اول) فصل هایی در رابطه با روش های آزمایشگاهی میکروب شناسی نیز دارد که به نوعی بازتاب پیشرفت گسترده در شیوه های جدید تشخیصی در چند سال گذشته می باشد.
صفحات کتاب :
620
کنگره :
46QR
دیویی :
616/9041
کتابشناسی ملی :
6199770
شابک :
978-600-106-545-3‬‬‬‮
سال نشر :
1396

کتاب های مشابه میکروب شناسی پزشکی (جلد اول)